chmod eller bestemme user/groups på upload~
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 24-08-01 05:13

Jeg har en side hvor folk upper rapporter fra HTX, men jeg af en eller anden
grund kan jeg ikke slette eller flytte filerne på serveren.(Kan ikke logge
på som root)

Jeg har denne lille stump kode:

$UPLOAD = fopen( $userfile[$i], "rw" );
$contents = fread( $UPLOAD,$userfile_size[$i]);
fclose( $UPLOAD );
$SAVEFILE = fopen($MyDir.$userfile_name[$i], "wb" );
fwrite( $SAVEFILE, $contents,$userfile_size[$i] );
fclose( $SAVEFILE );

...er der nogen der ved hvordan jeg på en nem måde enten chmod'er filerne
eller bestemmer user/group for disse filer ??

Det er nelig en linux server hvis nogen skulle være i tvivl :)

Brian Rosenkrantz
http://www.webhullet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-08-01 05:41

chmod se i php-manualen: http://dk.php.net
--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 24-08-01 06:11

"Michael Rasmussen" wrote in message

> chmod se i php-manualen: http://dk.php.net

Mang tak.... filerne er nu blemvet chmoded....men ved du også hvordan jeg
bestemmer user/group for filerne? .. jeg kan nemlig ikke rename eller delete
dem :(

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-08-01 06:39

<http://dk.php.net/manual/en/function.chown.php>
<http://dk.php.net/manual/en/function.chgrp.php>

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 24-08-01 11:58

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> <http://dk.php.net/manual/en/function.chown.php>

citat fra samme side: Only the superuser may change the owner of a file.

Eftersom de færreste webhoteller kører med apache som root, så får du nok
næppe lov til det.

Men hvis du fra dit upload script, chmod'er filen til 777, så burde du også
kunne slette den.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Christian Joergensen

Dato : 24-08-01 14:27

Nezar Nielsen <tumpen@fez.dk> wrote:

> citat fra samme side: Only the superuser may change the owner of a file.

Man burde vel så (hvis brugeren har ftp-adgang) kunne gemme filen med:

$fp = fopen("ftp://brugernavn:password@localhost/filnavn", wb);

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 25-08-01 13:07

"Christian Joergensen" wrote in message news:1677115.JdAiHp59bE@flaf...

> $fp = fopen("ftp://brugernavn:password@localhost/filnavn", wb);

Den kan ikke få kontakt ??!?!?

Her er et lille udklip...er det noget jeg gør forkert ???

("ftp://bruger:password@tuborgvej177.dk/$MyDir/$userfile_name[$i]", "wb");
fwrite( $SAVEFILE, $contents,$userfile_size[$i] );
fclose( $SAVEFILE );
chmod ("$MyDir$userfile_name[$i]", 0777);

Brian Rosenkrantz
http://www.webhullet.dk