Større Skriftlig Opgave om PHP
Fra : Jesper Henriksen

Dato : 23-08-01 21:05

Hejsa ... måske lidt ot...

jeg skal skrive en større opgave, den må ikke være for svær at læse for min
IT-lærer .... er det for farligt at skrive om PHP? er der nok kød på? hvad
bør jeg undlade / fokusere på?

jeg håber i er nogen kloge gutter som kan hjælpe en stakkels :) studerende

--
Jesper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-08-01 21:39

In article <Eodh7.11454$3q.377872@news010.worldonline.dk>, "Jesper
Henriksen" <jnh@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> på? hvad bør jeg undlade / fokusere på?
>
> jeg håber i er nogen kloge gutter som kan hjælpe en stakkels :)

Det ville jo nok hjælpe gevaldigt, hvis du fortalte hvilken uddannelse,
det drejer sig om

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 23-08-01 21:49

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> på? hvad bør jeg undlade / fokusere på?
>
> jeg håber i er nogen kloge gutter som kan hjælpe en stakkels :)

Det afhænger af hvilken uddannelse, du går på.

Hvor teknisk skal opgaven være? Du skriver at "den må ikke være for svær at
læse for min IT-lærer", så det virker ikke som om det er et teknisk studie
(?)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net

Fra : Rasmus Windfeldt

Dato : 24-08-01 09:19

From: news.auc.dk <rasmus.windfeldt@barconet.com>
Subject: Re: Større Skriftlig Opgave om PHP
Date: 24. august 2001 09:14

Hej Jesper (og Group)

Jeg er netop ved at færtigøre min IT-diplomingeniør uddandelse og har selv
været med til at lavet et web-projekt (DVD-shop) hvor vi brugte PHP og
MySQL.
At bascere sin opgave på at skriv om sproget PHP ville jeg personligt nok
holde mig tilbage med. Men hvis du vil lave en web-side så synes jeg derimod
at det er en god idé. Du skal dog passe på, at hvis det drejer sig om en 3
g. opgave, at du ikke bruger for lang tid på at kode, frem for at planlægge
og skrive opgave.
Som jeg ser det skal vægtningen være ca. som følger: 30% planlægning, 50%
opgaveskrivning og 20% kodning.
Selvom at du nok synes at det er sjovest at kode, så har mine erfaringer
vist at dette er en ok vægtning, når det drejer sig om skoleopgaver.

Mvh Rasmus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-08-01 16:12

nekkabel@bigfoot.com (Rasmus Windfeldt) writes:

> Som jeg ser det skal vægtningen være ca. som følger: 30% planlægning, 50%
> opgaveskrivning og 20% kodning.

Man skal nok ikke lægge sig for fast på den slags. Jeg er selv lige
startet på et polyteknisk midtvejsprojekt (noget man laver
ca. midtvejs i et civilingeniørstudie), og der satser vi på noget
mindre opgaveskrivning, men en lille smule mere analyse og design (det
du kalder planlægning går jeg ud fra?).

> Selvom at du nok synes at det er sjovest at kode, så har mine erfaringer
> vist at dette er en ok vægtning, når det drejer sig om skoleopgaver.

Jeg tror du er for kategorisk, men du har da ret i at man ikke skal
regne med at kode 90% af tiden, for så bliver det helt sikkert ikke
godt.

Ud over det vil jeg give dig ret i at det ikke er et hit at skrive om
et sprog i sig selv. Et sprog er et værktøj til at læse en opgave, og
sjældent direkte interessant i sig selv.

--
Jacob - www.bunk.cc
Be aware of Programmers who carry screwdrivers.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-08-01 21:52

"Jesper Henriksen" <jnh@worldonline.dk> writes:

> jeg skal skrive en større opgave, den må ikke være for svær at læse for min
> IT-lærer .... er det for farligt at skrive om PHP?

Hvilket niveau er det på? Eller sagt på en anden måde, hvilket fag på
hvilken uddannelse?

IMHO er et sprog (altså også PHP) ikke den fedeste
IT/datalogi-relaterede ting at skrive om. Det skule dog lige være,
hvis man kastede sig over et af de mere teoretiske sprog og brugte det
til et eller andet mere teoretisk end jeg kan forestille mig PHP er
godt til. Det er IMHO svært at skrive ret meget fornuftig om PHP uden
at skrive af fra manualen eller blot komme med en stak eksempler.

Hvis det har interesse kan jeg sikkert komme i tanke om mange andre
ting *jeg* ville synes var spændende. Der er dog nok ikke nogen af dem
der har noget specifikt med PHP at gøre.

--
Jacob - www.bunk.cc
I don't have a solution but I admire the problem.

Fra : Anders Johannsen

Dato : 23-08-01 23:39

> [...]

> jeg skal skrive en større opgave, den må ikke være for svær at læse for
> min IT-lærer .... er det for farligt at skrive om PHP? er der nok kød

Der er forsåvidt kød nok på emnet, hvis du koncenterer dig om de
mere designmæssige aspekter ved PHP -- yacc og lex, typesystemet, OO
implementation mv. er oplagte ting at tage fat i.

/A

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-08-01 16:01

"Anders Johannsen" <anders@ignition.dk> writes:

> Der er forsåvidt kød nok på emnet, hvis du koncenterer dig om de
> mere designmæssige aspekter ved PHP -- yacc og lex, typesystemet, OO
> implementation mv. er oplagte ting at tage fat i.

Jeg ville nu nødig skulle skrive noget meningsfyldt om OO
implementationen (eller manglen på samme) i PHP!

yacc og lex er nok ikke et hit når det skal være til at forstå for en
ikke så avanceret IT-lærer

--
Jacob - www.bunk.cc
Connection reset by little mexican guy with cable cutters.