Shopping Cart software til Mac og PC
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-08-01 20:49

Jeg er webmaster for et firma der anvender Mac, mens jeg anvender PC.
Vi skal bruge noget software til generering af en netbutik og jeg kan
sagtens finde en mængde programmer til PC, men det kniber lidt til
Mac.

Hvad findes der til Mac - evt. URL's?
Findes der noget der kan køre på begge platforme, så vi alle kan
arbejde med det samme projekt.

Hvis ikke der står klart hvilken type software jeg mener, så kig på
følgende link, som er en oversigt fra Tucows:
http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/business/ecdesign95.html

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-08-01 08:44

In article <e7naotcj1kemlum35e5bpp5ciigmo86v0m@4ax.com>, Kurt Hansen wrote:
> [...]
> Vi skal bruge noget software til generering af en netbutik og jeg kan
> sagtens finde en mængde programmer til PC, men det kniber lidt til

Hvilken webserver skal det køre på bagefter ??
Hvad mener du med generering af en netbutik ??
Der findes mere eller mindre færdige løsninger
hvorfor ikke bruge en af dem ?? I stedet for at
genere noget nyt, hvor du så skal undersøge om
det virker med forskellige browsere ??
(hint, i stedet for at teste for alle browsere
så test i stedet om du følger html standarten
http://validator.w3.org/, det kan endda
automatiseres, og behøves så kun at gøres en
gang for alle browsere.)

Du skal understøtte alle browsere, for hvorfor
lukke potentielle kunder ude, når det kan klares
ved bare at være html standart complient.
Folk der er blinde, eller har andre handicap,
bruger jo nok ikke IE.

> Hvad findes der til Mac - evt. URL's?
> Findes der noget der kan køre på begge platforme, så vi alle kan
> arbejde med det samme projekt.

Apache, www.apache.org, burde køre på både mac og
windows, og oven på apache kan du lægge en
netbutik. Se evt. på
http://freshmeat.net/
om ikke der findes en netbutik.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-08-01 13:15

On Fri, 24 Aug 2001 07:43:38 +0000 (UTC), Jon Bendtsen wrote:

>Hvilken webserver skal det køre på bagefter ??
>Hvad mener du med generering af en netbutik ??
>Der findes mere eller mindre færdige løsninger
>hvorfor ikke bruge en af dem ??

<Lommefilosofi>
Jeg udtrykker mig uklart - ergo lever jeg.
</Lommefilosofi>

Jamen, er det ikke herligt. Det er netop de _færdige_ løsninger jeg
leder efter. Altså et stykke software hvor vi - med træk og slip - kan
"designe" indretningen af en webbutik og indtaste nogle varer. Med
generering mener jeg, at når man så er færdig med at sætte siidtet op,
klikker man på "Send" eller "Upload" og så ryger skidtet enten over på
vort eget domæne, eller over til softwarefirmaets host, hvor de så
modtager ordre, clearer med SSL og hele svineriet og sender ordre og
gysser til os.

Sådan noget må osse findes til Mac?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-08-01 14:10

> [...]

leder efter. Altså et stykke software hvor vi - med træk og slip - kan
"designe" indretningen af en webbutik og indtaste nogle varer. Med
generering mener jeg, at når man så er færdig med at sætte det op,

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-08-01 14:20

> [...]
> vort eget domæne, eller over til softwarefirmaets host, hvor de så
> modtager ordre, clearer med SSL og hele svineriet og sender ordre og

Ja og nej. Det findes til en webserver. Derfor må du nødvendigvis
finde en webserver der kan køre på en mac, og så finde en netbutik
til den webserver. JEg vil formode at apache findes til mac.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 24-08-01 19:09

Jon Bendtsen <bendtsen@brok.diku.dk> wrote:

> Ja og nej. Det findes til en webserver. Derfor må du nødvendigvis
> finde en webserver der kan køre på en mac, og så finde en netbutik
> til den webserver. JEg vil formode at apache findes til mac.

Hmmm jow det gør den da, men det er de "fantastiske" udviklere hos Tenon
Systems, der har nakket kildekoden og spinder guld på at sælge det til
en uhørt pris i form af WebTen.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-08-01 16:50