Thai ret (Matseman Gai)
Fra : Afroman

Dato : 23-08-01 18:37

Her er en guderet min kære thailandske svigermor lavede til mig den anden
dag.... Den skal deles med andre. Der skal desværre handles ind i et special
markede da der er mange af ingredienserne man ikke kan få i et normalt
supermarkede.

Matseman Gai

Ingredienser:
500 g kylling skæres i tern
1 dåse kokosmælk
3 tsk. matseman pasta
1 stor håndfuld usaltede peanuts
1 stor tomat skæres i grove tern
1 Løg skæres i grove tern
3 søde kartofler skæres i store tern
1 tsk. smagsforstærker/ det 3 krydderi
2 spsk. sukker
3 spsk. fiskesauce
2 spsk. lys soya sauce
1 spsk mørk soya sauce

fremgangsmåde:
rist peanutsene til de er lyse brune på en varm pande.og tag dem af varmen
igen. Tag så en dåse kokosmælk og varm den op til den næsten koger, og opløs
så matseman pastaen i den varme kokosmælk, og tilsæt derefter kyllingen. Tag
så resten alle de øvrige ingredienser i kokosmælken og lad retten stå og
småsimre i ca 20 minutter ved svag varme. spises med Jasmin ris... Pynt
eventuelt med finthakkede forårsløg.

Velbekomme !!!

Venligst Kim

www.Thai-food.dk