Bilkøb USA
Fra : Lars & Merete

Dato : 23-08-01 18:37

Vi skal på rejse rundt i USA i 2 måneder, og har derfor overvejet at købe en
bil istedet for at leje en, nogen der har nogen erfaringer hermed?
Hvordan med forsikringer?
Hvilket prisleje ligger bilerne i?
Andre ting man skal være opmærksom på?

Hilsen Merete og Lars

Fra : kimpa

Dato : 24-08-01 07:11

Du kan kun købe bil og forsikre bil hvis du har fast adresse i en stat i
USA, dvs. du skal have familie i usa, hvis du har det købte vi i 1999 i
coneticut hvor vi har familie en fem år gammel ford med forsikring for 2500
$ og solge den i califonien tre måneder senere for 700 $ så tre måneder
kotede 1800 $.

Fra : raven

Dato : 24-08-01 11:43

On Fri, 24 Aug 2001 08:11:20 +0200, "kimpa" <kimpa@fakse.dk> wrote:

> [...]
>$ og solge den i califonien tre måneder senere for 700 $ så tre måneder

Uh, det er 150 $ pr. uge. Det synes jeg ikke er særlig billigt. I
Florida er det ganske vist meget billigt at leje bil, men det er lidt
billigere, mener jeg.

mvh

John

Fra : Lars CA

Dato : 24-08-01 16:55

> [...]

>$ og solge den i califonien tre måneder senere for 700 $ så tre måneder

Oftest har jeg hørt om folk, der har købt bil på vestkysten og solgt
den på østkysten. Generelt er biler fra vestkysten i bedre stand
(ingen rust og den slags), så de kan indbringe en bedre pris, når de
skal sælges igen.

Jeg har dog ingen erfaring med at købe og sælge bil som turist i USA,
da jeg selv har fast adresse i USA...

Lars

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 27-08-01 22:38

Hej NG
jeg er lige kommet hjem fra en tur i USA, hvor det også var planen at købe
en bil i LA, og så 2 mdr. senere at sælge den i Miami. Vi havde kikket på
nogle biler gennem "autotrader", men fandt derover ud af at der det koster
ca 1000$ ekstra før den er på gaden i dit navn. bla. skal alle biler i
Californien smug testes ved ejerskift, og du skal en tur på DMV (department
of motor vehicle) for at få registreret ejerskiftet. dernæst er der et
problem med forsikring, det kræver en postadresse i USA, når man tegner
forsikringen betaler man for den første mdr. og de sender så et giro kort
til betaling af den næste mdr. derfor skal de have en adresse at sende den
til. Vi fandt dog en forsikrings agent hvor vi fik lov til at bruge hans
adresse, hvor vi så skulle aflevere pengene til ham, og så ville han betale
når giro kortet kom, vi var lidt betænkelige ved det, men han ville give os
en kvitering, på at han havde modtaget pengene, og at det var hans ansvar at
giro kortet blev betalt rettidig, så der burde kunne fungere, men han ville
også have 50$ for det. Det endte dog med at vi lejede en bil istedet. og det
fortrød vi ikke. Men det er muligt uden at have en adresse i USA.
hilsen
Bjarke Jensen
kimpa <kimpa@fakse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b85f001$0$9444$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

Fra : Klaus Thorup

Dato : 17-09-01 11:21

Om I vil købe eller leje kommer meget an på Jeres alder. Jeg har lige kørt
tværs over og rundt i USA i 2 måneder og vi måtte købe en bil, da jeg først
fyldte 21 mens jeg var i USA og de andre var 20. Selv hvis man er 21, men
stadigt under 25 bør man nok købe, da det cirka er dobbeltpris for under 25
årige. Men samtidigt er det også en masse besvær som jeg ville ønske vi
havde undgået. F.eks. står bilen stadigt i Los Angeles fordi vi mangler
nogle papirer fra motorkontoret i Florida. Vi betalte samlet $2500 med
forsikring og indregistrering. Vi er blevet tilbudt $800 i LA. Så det er
nogenlunde som et tidligere svar. Og, det er også rigtigt at I skal have
familie eller venner dér, hvor I køber bilen. Det er også en god idé at få
tjekket bilen af en uafhængig mekaniker, som Jeres evtuelle venner måske
kender før I køber. Vi havde nær selv brændt nallerne. I Californien har de
efter sigende for mange biler, så det kan bedst betale sig at købe dér. Det
er rigtigt at florida (af en eller anden grund) er det billigste sted at
leje. Benzin er i øvrigt ca 4 gange billigere end i DK. Dog dyrere i
Californien. Men hvis I er over 25 kan det klart betale sig at leje en bil.
Måske også hvis I er under.

God tur, Mvh Klaus