Re: Kal. 22 eller 22 mag.
Fra : Per Menander

Dato : 23-08-01 10:56

Hej

Jo - du kan godt skyde med 22 LR i en magnum, men du risikerer at ødelægge
riflen i længden! Der vil foran det korte LR hylster efter tilstrækkeligt
mange skud opstå slid og dermed øget diameter i den foreste del af kammeret.
Når du så skyder med 22 Magnum senere risikerer du, at det lange hylster
expanderer ud i det øgede "kammer" og SIDDER FAST !

Nu vil du sikkert høre, at "det passer ikke" og at det "har jeg gjort i
mange år uden problemer". Men så har de ikke skudt nok, og det er vel ideen
med at anvende LR i en magnum - mange og billige skud !

Per

Posted from [213.129.10.254] by way of f59.pav1.hotmail.com [64.4.31.59]

Fra : M Sørensen

Dato : 23-08-01 22:50

Det er såmænd ikke for at spare penge på ammo men for at spare penge på
rifler, en 22 mag er jo ikke særlig anvendelig til råge jagt feks. og en 22
LR ikke særlig anvendelig til gæs !!

--
Med Venlig Hilsen / Digital regards
Martin Sørensen