Jeg søger noget bestemt musik-software som~
Fra : Carsten Junker Thoms~

Dato : 22-08-01 18:47

Hej!

Jeg søger noget bestemt musik-software som kan sætte en melodi på noder...

Findes der noget software, som kan omsætte en sang, som er indsunget i en
mikrofon (f.eks. en wav-fil) til noder...???

Mange hilsner
Carsten
cajuth(fjern_dette_i parantesen)@worldonline.dk

Fra : Andrew

Dato : 22-08-01 22:09

Carsten Junker Thomsen <cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk> skrev
i en news:PhSg7.10078$3q.322414@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> Findes der noget software, som kan omsætte en sang, som er indsunget i en
> mikrofon (f.eks. en wav-fil) til noder...???

Jeg er ikke helt med.
Melodi --> noder, eller
noder --> melodi ???

Fra : JR

Dato : 23-08-01 09:43

Carsten Junker Thomsen <cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Findes der noget software, som kan omsætte en sang, som er indsunget i en
> mikrofon (f.eks. en wav-fil) til noder...???

Power Tracks Pro 7.0 Audio kan omdanne en wave fil til Midi og skrive den ud på noder.

Kan købes hos http://www.indigo2.dk/ til den enorme pris af 390 kr.

JR

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 23-08-01 11:33

JR wrote:

> Power Tracks Pro 7.0 Audio kan omdanne en wave fil til Midi og skrive den ud på noder.
> Kan købes hos http://www.indigo2.dk/ til den enorme pris af 390 kr.

Hej Jim

Du mener forhåbentlig at den kan omdanne midi til wav - ellers har du fundet en ny genial
funktion i programmet og så stiger prisen strax til det dobbelte 8^)

Hilsen
--
Heine Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : JR

Dato : 23-08-01 13:54

Indigo 2 - Heine Svendsen <hs@indigo2.dk> wrote in message news:3B84DBD7.DC5F2464@indigo2.dk...
JR wrote:

> [...]

--
Heine Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Det er nøjagtigt hvad den kan!

Man kan indspille et wave spor på guitar eller ved at nynne/fløjte og dernæst omdanne det til et MIDI spor.

Det er en af de nye funktioner i version 7.0c. Her er lidt fra www.pgmusic.com hjemmesiden:

PowerTracks has a number of audio effects, including distortion, reverb, enhancer, compressor, and many others. One
feature I enjoyed is Pitch-to-MIDI this can take an audio file and turn it into a MIDI file. It cannot process chords,
but it can process melodies or other parts that play one note at a time. The application takes a melody, and then
converts it to midi. I tried this by plugging a microphone into my soundcard and singing the melody of a song I am
working on. It showed me the notes I sang in standard notation. This is a great time saver when you have a melody in
your head, but are unsure of what the note names are. PowerTracks 7 can also use Direct X plugins, which are third-party
audio effects. I tried a stereo reverb made by Cakewalk and it worked great. An advantage third-party effects have are
that many work in real-time, whereas the effects that PowerTracks 7 comes with need to render the audio first.

mvh

Jim Radmer
www.coverband.dk

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 23-08-01 15:23

Pinligt, pinligt - den funktion havde jeg slet ikke set, da
jeg gik gennem programmet (sikkert fordi funktionen gemmer
sig under file-menuen. Den plejer ikke at være særligt
interessant).
1000 tak for oplysningen, Jim!

Fra : JR

Dato : 23-08-01 18:07

Indigo 2 - Heine Svendsen <hs@indigo2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B8511B4.D6BD987A@indigo2.dk...
[...]

Jeg har lige testet den lidt i aften og jeg kunne heller ikke finde den igen! Efter lidt sang/guitar
test må jeg sige at den har begrænset anvendelighed. Jeg havde forestillet mig at lave basgange på
guitaren og oversætte til Midi, men jeg tror nu nok jeg vil holde mig til at dappe bassen ind på
keyboardet. Resultatet bliver noget uroligt og svært at rydde op i.

Jim

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 23-08-01 19:34

Hej Jim

Sang og guitar er ikke det bedste udgangspunkt for konvertering fra audio til midi, mens klaver og
fløjte er langt mere egnede.

Fra : cajuth

Dato : 27-08-01 22:06

Hvordan fungerer det mon hvis man indsynger en sang i mik -> wav-fil -> midi
???

(Hvis man ellers kan syneg rent)

Mange hilsner

Carsten

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 28-08-01 07:17

cajuth wrote:

> Hvordan fungerer det mon hvis man indsynger en sang i mik -> wav-fil -> midi?
>
> (Hvis man ellers kan synge rent)

Tja, det er nok lige meget om du synger "I dag er det Carstens fødselsdag..."
eller om det er "Heba huba zat zat, haba haba zut zut anam-nam..."
Ordene bliver i hvert fald ikke til midi 8^)

Halsen

Fra : cajuth

Dato : 30-08-01 21:17

Nej... det var ¨nu også kun ment ironisk...
Tak for jeres tips og gode råd!!

Hilsen
Carsten

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 23-08-01 09:24

Hej Carsten

Carsten Junker Thomsen wrote:

> Findes der noget software, som kan omsætte en sang, som er indsunget i en
> mikrofon (f.eks. en wav-fil) til noder...???

Ja, det gør der. Tjek wav2mid her: http://www.audioworks.com/w2m/w2m.htm
De har vist også en demo af programmet.

Hilsen