Thomas er ankommet
Fra : Fie

Dato : 22-08-01 18:56

Hej Gruppe

Så er lille Thomas kommet til den lille hjem Indtil videre synes Tulle
at mene, at det er vores tåbeligste påfund til dato og hvæser og knurrer
(anede ikke at hun kunne knurre!), men han går på med krum hals overfor
hende med masser af charme, så mon ikke primadonnaen overgiver sig snart?

En længere fortælling følger senere .....

Hilsen
Fie

Fra : Maj-Britt

Dato : 22-08-01 19:37

Hej Fie,

Tillykke med familieforøgelsen Glæder mig allerede til at høre om alle
de unoder han og Tulle kan rotte sig sammen om ( når donna'en er blevet
modtagelig overfor charmebøffen sæ'følig) Mon man kan lokke den "stolte
mor" til at vise lidt billeder af Thomas? *lokke lokke*.

P.S. Billeder af Fellini & Co. er på vej .... Dennis på mit arbejde har
fået en kæmpe stak, som han har lovet at scanne for mig

Pøj pøj med sammenføringen af mitterne

Mvh Maj-Britt

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-08-01 20:04

Hej Fie

Tillykke med lillemanden *S*
Fortæl fortæl ........

Hilsen
Joan

Fra : Kate

Dato : 22-08-01 20:28

On 22 aug 2001, you wrote in dk.fritid.dyr.kat:

> Hej Gruppe
>
> Så er lille Thomas kommet til den lille hjem

Hej Fie

Tillykke med lille Thomas. Jeg håber bestemt at Tulle falder for ham
ligesom i gjorde.

Kate

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-08-01 20:34

Hej Fie

Stort tillykke med den lille krudtugle.
Tulle skal nok overgive sig, hun skal bare have lidt tid.

mvh Eva (selv den lykkelige indehaver af en sort kat m. en hvid plet på
brystet)

Fra : Ern Yoka

Dato : 22-08-01 20:48

Tillykke med den lille. Jeg glæder mig til at høre mere

venligst
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Kirstine

Dato : 22-08-01 21:03

Hej Fie

Tillykke med den lile nye mis - hvordan i alverden kom I på, at han
skulle hedde Thomas?

Kirstine...som er lykkeligt samlevende med en kulsort kat *G*
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Grit Wessel

Dato : 22-08-01 21:20

> Tillykke med den lile nye mis - hvordan i alverden kom I på, at han
> skulle hedde Thomas?

Hejsa

Det har jeg også spekuleret på - det er jo ikke ligefrem et særlig
almindeligt kattenavn

Er der ikke noget med, at Tom fra Tom & Jerry rigtig hedder Thomas - eller
er det kun på engelsk? (eller husker jeg helt forkert?)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lene

Dato : 22-08-01 22:20

Grit Wessel wrote

> Er der ikke noget med, at Tom fra Tom & Jerry rigtig hedder Thomas - eller
> er det kun på engelsk? (eller husker jeg helt forkert?)

Hej Grit...

jo, Tom fra Tom & Jerry hedder rigtigt Thomas, men jeg er også i tvivl om det
kun er på engelsk : -)

Mange hilsner fra Lene

Fra : Kate

Dato : 23-08-01 09:23

> [...]

> Grit Wessel wrote

> Hej Grit...
>
> jo, Tom fra Tom & Jerry hedder rigtigt Thomas, men jeg er også i

Faktisk er der også Thomas O'Malley fra Aristocats. Det er vist også
rimeligt meget brugt.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Ann K.

Dato : 22-08-01 22:47

Jo, katten Tom hedder Thomas Og han skulle vist oprindeligt have været
sort, men det "virkede" for dystert og skræmmende....
Rart at jeg ikke er den eneste, som nyder den tegnefilm
Til lykke med den lille ny...
Og de bedste sympati-tanker fra Saga til stakkels Tulle, der nu lige
pludselig igen skal til at dele
Mvh Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-08-01 22:48

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in message news:3b84136e$0$216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der ikke noget med, at Tom fra Tom & Jerry rigtig hedder Thomas - eller
> er det kun på engelsk? (eller husker jeg helt forkert?)

Der er jo også Thomas O'Malley fra Aristocats
Joh, man kan vel sine børneklassikere *GG*

Og tillykke med ham, Fie.

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 23-08-01 04:19

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in

> Der er jo også Thomas O'Malley fra Aristocats
> Joh, man kan vel sine børneklassikere *GG*

Nåe ja, børnefilmen med den sorte kat, O'mally, der viser Duchess og
børnene tilbage til byen........

Han var nu ikke sort

--
MvH
Henrik

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 23-08-01 10:55

In article <Xns9106364F76C35velkommenparadisdk@193.88.15.201>, "Henrik
Vejhe" <velkommen@paradis.dk> wrote:

> Nåe ja, børnefilmen med den sorte kat, O'mally, der viser Duchess og
> børnene tilbage til byen........
>
> Han var nu ikke sort

   Han er rød ;) Men der er vist en fra hans "band" der er sort :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-08-01 10:56

> Han er rød ;) Men der er vist en fra hans "band" der er sort :)

Ja, der er faktisk to fra bandet, der er sorte. Både Skatkat (på trompet) og
så også ham på bas (som jeg ikke ved hvad hedder)
....ja, man kan vel sine Disney klassikere (jeg samler

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Henrik Vejhe

Dato : 23-08-01 04:18

"Grit Wessel" <wessel@mailme.dk> wrote in

> Er der ikke noget med, at Tom fra Tom & Jerry rigtig hedder
> Thomas - eller er det kun på engelsk? (eller husker jeg helt
> forkert?)

Har du nogensinde seet en Tom og Jerrey der ikke var amerikansk?
Jeg har ikke *G*

--
MvH
Henrik

Fra : Fie

Dato : 23-08-01 07:26

Hej Gruppe

Nå, som kommer der en længere fortælling Jeg er hamrende træt efter en
nat med Thomas i soveværelset og Tulle og kæresten i stuen, for at den lille
donna ikke skulle føle sig forbigået.........hvad man dog ikke gør! Så bær
over med stavefejl osv., ikk'?

Hele aftenen igår gik med Thomas, der skiftevis var alene inde i
soveværelset eller med én af os eller i hele lejligheden. Tulle reaktion var
altså skæg : når han var "spærret" inde i soveværelset, lå hun på lur
udenfor for at holde øje med ham. Når man så kom ud på små ture i
lejligheden, gik hun lige i r***** på ham for at se, hvad pokker han var for
en størrelse. Jeg må sige, at jeg er imponeret over hans frækhed og charme
overfor donnaen : han gik lige på hende med at *gnubbe, gnubbe, gnubbe* sig
op af hende (med en meget forvirret og skrækslagen Tulle til følge), snuser
til hende osv. Når Tulle lægger an til at skulle udforske ham, er det ikke
just den bedste charme-strategi : går op til Thomas, *hvæs, knurre, hvæs* og
bagefter "hvorfor gik han? Jeg ville jo bare snuse!".

Så kom natten......og hvor er de naive bæster, som påstod at killinger sover
ca. 20 timer i døgnet????!!!!! Thomas har brugt en tredjedel af natten på at
MIAAUUWWE gennem døren til Tulle (som miauwede tilbage), en tredjedel på at
gå på mit ansigt og gnubbe snude i mit ansigt og tredjedel på at bide i mine
tæer! Se, nu er jeg jo ikke komplet imodståelig for hans kneb, men hverken
Tulle eller Tilde har nogensinde været de store sengedyr, så jeg er blevet
forvænt med altid at få mine nattesøvn......farvel til den!!

Her til morgen er der langt imellem hvæsene......dejligt! Så lad os nu se,
hvordan dagen går
Jeg havde helt glemt, hvor meget fut der er i killinger......hold da
op!!! Hov! Thomas hev lige i en avis under bordet, som sjovt nok fik hele
bunken ned på gulvet *fnis*

BTW : navnet Thomas er inspireret af Tom & Jerry (jeg elsker den tykke kone,
som altid kommer ind og råber på Thomas)

Mere senere & billeder iaften (selvom det er svært at få ham til at ligge
stille!)

Hilsen
Fie

Fra : Kate

Dato : 23-08-01 09:31

<klippet en god historie>
> [...]
> tykke kone, som altid kommer ind og råber på Thomas)
>
> Mere senere & billeder iaften (selvom det er svært at få ham til at

Umiddelbart lyder det da vældigt godt. Jeg mindes stadig hvordan det
gik til da Oliwer gjorde sin ankomst her. Johan nærmest trak på
skuldrene, mens Sofie blev rasende. Det tog adskillige måneder at få
hende til at acceptere ham og det blev aldrig til mere end det.

Tillyke med Thomas, han lyder absolut dejlig. Og som du ku' se har vi
haft tid til at filosofere over avnet

Jeg synes også den måde den tykke kone råber "Thomas" på er sjovt.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-08-01 12:27

Hej Fie

Så kan du vist roligt lade udyrene gå sammen, så får du måske også din
nattesøvn, fordi de er optaget af hinanden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats