RHCP-koncerten!
Fra : Andrew

Dato : 22-08-01 14:16

Hejsa.

Jeg ville bare fortælle jer at RHCP koncerten igår i Parken var fuldstændig,
vandvittig fed! Papa R. fyrede den af i starten, Iggy Pop var så en lille
smule fejlplaceret, han faldt faktisk en anelse igennem.
Men RHCP var så kanon godt at det næsten ikke kan beskrives! (synes jeg!)

De spiller pisse godt LIVE!
Jeg har fundet min nye religion efter lang tids søgen: RedHotChillidommen
Og min nye gud skal være Flea. Ingen kan fortælle mig at nogen kan spille
bedre bass end ham. Kanon!

Andre meninger, der er garanteret folk der skal brokke sig over et eller
andet!

Mvh And

--
Dagens oddssætter 9. og 11. runde.

Fra : Christian Muus

Dato : 22-08-01 14:47

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9m0bc0$im6$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa.
>
> Andre meninger, der er garanteret folk der skal brokke sig over et eller
> andet!

Jeg synes generelt det var vildt fedt! Papa Roach var ok, men lyden var
skod. Iggy Pop var da rimelig ok, men her var lyden også rimelig elendig.

Og ja, hovednavnet klarede det også forrygende. Her var der dog også lidt
dårlig lyd. Generelt var det, at man ikke kunne høre havde de sagde/sang i
mikrofonen. Men de spiller godt sammen, især Flea og Frusciante.

Og ja, Flea er monstergiftig på sin bas!

Var der også nogle nye numre ind i mellem i koncerten? Det syntes jeg nemlig
Kiedis nævnede noget om, men da akustikken ikke var så god, var det svært at
høre hvad der blev sagt i mic'en. Men der var i hvert fald et par numre, jeg
vist ikke havde hørt før. Men jeg kender dog stort set også kun Cali... og
B.S.S.M

Størst, synes jeg det var, da de spillede alle syng-med-balladerne, hvor
hele næsten Parken rungede i fællessang og der var et flammehav af lightere

Christian

PS: Jeg havde slet ikke ørepropper i, og alligevel har jeg ikke nogen
mærkbar tinnitus, som jeg plejer at have, efter koncerter!

Fra : Andrew

Dato : 22-08-01 19:52

> [...]
>
> PS: Jeg havde slet ikke ørepropper i, og alligevel har jeg ikke nogen
> mærkbar tinnitus, som jeg plejer at have, efter koncerter!

Ja, lydsiden haltede lidt, men det er heller ikke let i sådan en stor sal.

Jeg havde heller ikke propper i, i starten, men jeg lavede nogle
hjemmelavede nogle af en kvittering fra en hæveautomat. Det gik ikke helt
efter planene, da jeg ikke kunne få den i højre ører ud igen. Damn! Nu er
den heldihvis ude.
Men hellere et tilstoppet ører end kronisk tinitus!

mvh And

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-01 15:13

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> wrote:

> Ingen kan fortælle mig at nogen kan spille
> bedre bass end ham. Kanon!

Jeg vil prøve alligevel:

Les Claypool fra Primus :)

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-08-01 16:23

Christian Joergensen wrote:

> Jeg vil prøve alligevel:
>
> Les Claypool fra Primus :)

Det er sjældent dem, der teknisk set er fantastisk dygtige til at spille,
der laver god musik. Det er Primus og Les Claypool et glimrende eksempel på.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-01 17:16

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

> Det er sjældent dem, der teknisk set er fantastisk dygtige til at spille,
> der laver god musik. Det er Primus og Les Claypool et glimrende eksempel
> på.

Jeg mener engang at have hørt en historie om at Les var til prøve hos
Metallica da de søgte efter ny bassist. Han blev efter sigende afvist.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 22-08-01 18:04

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> Jeg mener engang at have hørt en historie om at Les var til prøve hos
> Metallica da de søgte efter ny bassist. Han blev efter sigende afvist.

Hehe, jeg ville også have nævnt Claypool. Og det må da være en af
Metallica's større fejl... tsk tsk. Med mindre at Les ikke kunne spille bas
dengang :)

Jacob

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-08-01 19:46

Jacob Skaaning wrote:

> det må da være en af Metallica's større fejl...

Overhovedet ikke. Det, at han er god til at spille, betyder ikke
nødvendigvis, at han ville passe perfekt ind i Metallicas stil eller
personsammensætning. Samtidig ville Les Claypool nok også hurtigt kede sig
over Lars Ulrichs trommespil, der - selv om det efter min mening er godt -
ikke er så fantasifuldt og inspirerende som... hvad hed nu ham
trommeslageren, der spillede på Primus' Pork Soda-album?

> Med mindre at Les ikke kunne spille
> bas dengang :)

Det kunne han - men han var "for dygtig", som en af Metallica-medlemmerne
vist nok sagde...

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-01 21:37

> [...]

> over Lars Ulrichs trommespil, der - selv om det efter min mening er godt -
> ikke er så fantasifuldt og inspirerende som..

Der giver jeg dig fuldstændig ret - Det lyder som om han har siddet ude i
garagen og lært et par rytmer udenad, uden egentlig at have nogen teknik.

> hvad hed nu ham trommeslageren, der spillede på Primus' Pork Soda-album?

Tim "Herb" Alexander - iflg. mit cover. Han klarer det sq meget godt :)

Fra : Andrew

Dato : 22-08-01 22:06

> [...]
> garagen og lært et par rytmer udenad, uden egentlig at have nogen teknik.

> Tim "Herb" Alexander - iflg. mit cover. Han klarer det sq meget godt :)

Tim Christensens trommeslager er også virkelig god. Hva' fan' er det han
hedder...jeg kan da huske at hans efternavn er Grinde.
Hans fornavn er væk!
Men: Han er i hvert fald go'!

For ikke at tale om Dizzy's trommeslager fra dengang de stadig fandtes! WOW!
Han ka' dælme også sit kram!!

Mvh And

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-01 22:38

> Tim Christensens trommeslager er også virkelig god.

> For ikke at tale om Dizzy's trommeslager fra dengang de stadig fandtes!

Eller John Bonham fra Led Zeppelin.

Jeg har en liveoptagelse af "Moby Dick". Her leverer Jon 10 min. trommesolo.
Det er ikke en solo som andre laver den. Det er en af de mest melodiøse og
kreative soloer jeg har hørt. Albumudgaven af "Moby Dick" kan også
anbefales, men liveudgaven er nu bedst :)

Ham tager jeg sq hatten af for.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-08-01 22:40

http://timchristensen.dk giver svaret.

> For ikke at tale om Dizzy's trommeslager fra dengang de stadig fandtes!

Som Tim Alexander: Teknisk dygtig* uden at have begreb om, hvordan man
spiller til sangen og med de andre.

*) Uden dog at være på Tim Alexanders niveau.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-08-01 22:36

Christian Joergensen wrote:

> Der giver jeg dig fuldstændig ret - Det lyder som om han har siddet ude i
> garagen og lært et par rytmer udenad, uden egentlig at have nogen teknik.

Jeg siger jo netop, at jeg godt kan lide Lars Ulrichs stil - men at den til
gengæld nok ikke ville behage Les Claypool, som mere er til det funkede.

> Tim "Herb" Alexander - iflg. mit cover. Han klarer det sq meget godt :)

Ja, han er teknisk god og inspirerende - men Lars Ulrich spiller mere "med"
de andre. Tim Alexander er god at lytte til, hvis man (som os to) er
trommeslager og vil have inspiration - men Primus' musik er som sådan ikke
vanvittigt fedt, selv om jeg godt kan lide enkelte numre.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 22-08-01 22:54

> Jeg siger jo netop, at jeg godt kan lide Lars Ulrichs stil - men at den
> til gengæld nok ikke ville behage Les Claypool, som mere er til det
> funkede.

Jeg synes også at Lars spiller godt sammen med de andre, og det lyder helt
vildt fedt - Jeg mener bare at kunne høre at han ikke er så teknisk god.

Når jeg skal høre lidt tungere rock går jeg gerne efter noget hvor
trommeslageren har en lidt mere markant rolle i bandet end Lars har i
Metallica - ex. Tool.

> Ja, han er teknisk god og inspirerende - men Lars Ulrich spiller mere
> "med" de andre. Tim Alexander er god at lytte til, hvis man (som os to) er
> trommeslager og vil have inspiration

Vidste ikke du spillede trommer :)

> men Primus' musik er som sådan ikke vanvittigt fedt, selv om jeg godt kan
> lide enkelte numre.

Helt sikkert! - De er, som vi må konkludere ud fra denne tråd, beviset på
at talent ikke er nok for at blive et hit :)

Fra : jakob borg

Dato : 24-08-01 18:24

In article <1605911.POM1BCLMh4@flaf>, "Christian Joergensen"
<mail@phpguru.dk> wrote:

> [...]

> Når jeg skal høre lidt tungere rock går jeg gerne efter noget hvor
> trommeslageren har en lidt mere markant rolle i bandet end Lars har i

^ nu er du da gået helt galt i byen! hvis der er en der er teknisk
ekvilibrist så er det da lars ulrich. lyt til de gamle plader, især '..and
justice for all' det ypperste af metal-trommeri.

/jakob

Fra : Hans Huttel

Dato : 24-08-01 10:58

Jacob Skaaning skrev:

> Hehe, jeg ville også have nævnt Claypool. Og det må da være en af
> Metallica's større fejl... tsk tsk. Med mindre at Les ikke kunne spille bas
> dengang :)

Mon Claypool ville kunne nøjes med at spille bas? Han er trods alt også sanger.

Jeg kan se det for mig: "Master of Too Many Puppies" og et billede af en hånd
fra himlen der prøver at styre en masse hundehvalpe i snor!

Et andet interessant tankeeksperiment: Et Metallica med Les Claypool og Dave
Mustaine [sangeren fra Megadeth der i tidernes morgen var med i Metallica som
guitarist]. Så vidt jeg ved var det fordi Mustaine ville være sanger i stedet
for sangeren at han blev gået i sin tid.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Lars E.F. Sommer

Dato : 24-08-01 11:20

Hans Huttel <hans@cs.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B862533.8E60A48@cs.auc.dk...
> [...]
stedet
> for sangeren at han blev gået i sin tid.

Mustaine er også guitarist i Megadeth udover at han synger... Og så vidt jeg
ved blev han decideret smidt ud af Metallica dengang p.g.a. problemer med
stoffer (læs: han kunne ikke "styre det" som de andre "kunne"...)!

Men det kunne absolut være ganske interessant med Les Claypool i Metallica!

Lars.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-08-01 19:41

Hans Huttel wrote:

> Mon Claypool ville kunne nøjes med at spille bas? Han er trods alt også
> sanger.

Det er som man tager det... Hans falske sang har altid været et af de store
irritationsmomenter ved Primus for mig. Det andet store irritationsmoment
er det, at guitaren stort set kun bruges til at lave støj. Primus lægger (i
hvert fald på Pork Soda) op til at lave nogle fede, funky,
headbanger-agtige sange, men de slår aldrig igennem, fordi guitaren ikke
får lov til at spille riffs.

--
Jonas Koch Bentzen