Vin fra Chile
Fra : Beboerhuset Tousgård~

Dato : 22-08-01 09:14

Er der nogen der kan hjælpe mig med navne på nogle gode vine fra Chile:
Jeg skal arrangere en vinaften for ca. 30 af mine venner temaet er Chilenske
vine i prisklassen 50 - 70 kr.
Jeg skal bruge en hvidvin, 5 rødvine og en dessertvin.

på forhånd tak

Bent Hansen
thule@image.dk

Fra : Allan Bredahl

Dato : 24-08-01 22:27

Vine fra Carme er virkelig gode :

Årgang, Vin, Pris pr. flaske

HVIDE
1998 Sauvignon Blanc Reserve, Viña Carmen Kr. 85,00
2000 Chardonnay Reserve, Viña Carmen Kr. 88,00
1998 Chardonnay Winemakers Reserve, Viña Carmen Kr. 140,00

RØDE
1998 Cabernet Sauvignon Reserve, Viña Carmen Kr. 98,00
1999 Merlot Reserve, Viña Carmen Kr. 98,00
1998 Carmenére Reserve, Viña Carmen Kr. 98,00
1999 Pinot Noir Reserve, Viña Carmen Kr. 115,00
1998 Syrah - Cabernet Reserve, Viña Carmen Kr. 115,00
1997 Winemarkers Reserve, Viña Carmen Kr. 230,00

Eller kig her :

http://www.vinforum.dk/cgi-bin/findvinen/vin.cgi?search=CAT&Category=Land%3A
Chile&Qualifier=

mvh

Allan Bredahl

Fra : Allan Bredahl

Dato : 24-08-01 22:28

Det var Carmen ikke Carme

mvh

Allan Bredahl

Fra : R.N.

Dato : 25-08-01 13:30

"Beboerhuset Tousgårdsladen" <> skrev i en meddelelse

> [...]
Chilenske
> vine i prisklassen 50 - 70 kr.
> Jeg skal bruge en hvidvin, 5 rødvine og en dessertvin.

Jeg fik for en måned siden en dejlig chilensk rødvin forærende. Den havde en
rigtig behagelig, fyldig smag og vil passe til mange slags kødretter.

Den hed "Monte Calina" og druen var Cabernet Sauvignon.

I går så jeg at den i øjeblikket er på tilbud hos Prima, det var vist 4 stk.
for 120,-kr.
Det er dumt, hvis man på grund af den billige pris, tror at den ikke ER
noget.
Chilenske vine er meget ofte langt bedre end hvad prisen tyder på.

Venlig hilsen Ruth