at password beskytte et dir
Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 21-08-01 16:37

Jeg skal bruge et password beskyttet directory til phpMyAdmin.

Det skal fungere som http://phpmyadmin.sonic.dk

Jeg har søgt på google og fundet følgende tutorial :
http://manual.whsn.com/html/chapter3.html#1

Jeg går dog i stå da jeg vha mit ftp program forsøger at eksekvere
htpasswd -c .htpasswd pumpkin
hvilket jo nok er af sikkerhedsmæssige årsager.
Eller også gør jeg det forkert ?

Er der nogle som kender en tutorial der er til
at finde ud af ? Eller som kan fortælle mig hvordan
jeg gør ? :)

Den skal så vidt muligt udelukke ALT hvad der hedder søgemaskiner og kun
tillade
en bruger med password at komme igennem.

Håber nogle kan hjælpe og på forhånd tak!

Med venlig hilsen
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-08-01 16:45

"Ronni - The Real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> Jeg skal bruge et password beskyttet directory til phpMyAdmin.

Der er lidt om det på dansk her:
http://mbn.dk/Apache/password/

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ronni - The Real one~

Dato : 21-08-01 18:26

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> "Ronni - The Real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message

> [...]

Det var en mega hjælp!!!
Jeg har fået det til at fungere som jeg ønskede, men er dog lidt i tvivl med
hensyn
til det med require user
Hvis nu en Google Bot (orm om man vil) finder min sige og kværner hele mit
fil træ
igennem og når til mit bibliotek med require user, vil den så komme ind ?

Hvis den gør - hvordan forhindre jeg den så i det ?
Jeg har prøvet med Deny from all , men så lukker den bare ALT af, og spørger
ikke engang
om user og password.

Det skal være sådan at kun EN bruger som er angivet i htpasswd skal kunne
komme ind!

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 21-08-01 18:44

"Ronni - The Real one " <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fil træ
> igennem og når til mit bibliotek med require user, vil den så komme ind ?

(uden at have læst siden der linkedes til) Nej.

Hvis du i din .htaccess(eller httpd.conf) angiver at man skal være en
autentikeret bruger fra din brugerfil, så skal man være det.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/