Gode ideer!
Fra : AMF

Dato : 21-08-01 14:48

Hejsa!

Jeg er 16 år, og står i den situation, at jeg skal lave aftensmad til hele
min familie en gang i ugen. Mit problem er bare, at jeg snart ikke længere
ved hvad jeg skal lave. Jeg vil gerne lave noget lækkert, men ikke særlig
indviklet og krævende mad - ikke noget der tager lang tid, men det må gerne
være lidt specielt.

Er der nogen der har nogle gode idder/opskrifter?

Mvh
AMF

Fra : Esben

Dato : 21-08-01 21:23

"AMF" <anja@rallez.dk> wrote in message
> [...]
> ved hvad jeg skal lave. Jeg vil gerne lave noget lækkert, men ikke særlig
> indviklet og krævende mad - ikke noget der tager lang tid, men det må

Kan du ikke skrive lidt af dit repetoire?

--
Esben

Fra : AMF

Dato : 22-08-01 14:26

> Kan du ikke skrive lidt af dit repetoire?
>
> --
> Esben

Mener du hvad jeg kan finde ud af at lave?
Igår lavede jeg løgsuppe for første gang.. det gik nu meget godt.. ellers
har jeg indtil nu lavet "alm. hverdagsmad" - boller i karry, spaghetti og
kødsovs, frikadeller, lasagne o.s.v.. Ikke det helt vilde! Men jeg kan da
finde ud af at følge en opskrift, og samtidig alligevel sætte mit eget præg.

Mvh
AMF

Fra : Emil

Dato : 22-08-01 23:35

On Wed, 22 Aug 2001 15:25:33 +0200, AMF wrote:

> [...]
>finde ud af at følge en opskrift, og samtidig alligevel sætte mit eget præg.

Hej

Jeg vil anbefale dig at lave nogle "temadage". Det kan være hvad
du nu lige har lyst til. Som eks. kylling. Det kan laves på
utallige måder, stegt, kogt, suppe, grilled og en masse andre
muligheder.

Formålet er at familien får en varieret kost, og at du udforsker
én ting af gangen, indtil du behersker denne ting til
fuldkommenhed, eller deromkring til du er tilfreds.

Andre muligheder kan være fisk (kogt, stegt, dampet, grilled,
marineret, frikadeller, boller o.s.v.), indmad, lam, gris, ko,
kalv, kat, vegetarretter, supper eller hvad du nu lige har lyst
til at udforske. Det er lysten og nysgerrigheden som driver
værket.

Men mit råd er, at du skal koncentrere dig om ét emne, indtil du
kender det godt nok, eller indtil du (eller familien) keder
dig/sig med det emne. Prøv også at tænke på hvad der billigst og
bedst lige nu (årstidens frugter).

Et gammelt råd er, at ethvert måltid skal indeholde farverne rød,
gul og grøn for at øjet bliver mæt. Det er naturligvis noget
sludder, men tænk alligevel over det. Et glad ansigt over en pæn
borddækning er prikken over iét.

m.v.h. Emil

Fra : Afroman

Dato : 22-08-01 20:16

Prøv at lav noget Thailandsk mad , det smager kanont , men tager ikke ret
lang tid at lave... Og føtex og bilka har de fleste ingredienser !!!

Kim