probemer med pcchips m810 og winfast 3d ko~
Fra : Martin Callsen

Dato : 21-08-01 13:06

Hej ...

jeg har lige købt et gammelt winfast 3d kort, da jeg skulle bruge tv-out
udgangen, men jeg kan ikke få det til at virke, hvis jeg sætter kortet i, så
starter computeren ikke.

Systemet har et onboard grafikkort fra SIS, som egentlig virker over al
forventning, men det hjælper jo ikke rigtig på mit tv-out problem ...

er der nogen der kan hjælpe ?

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen

Fra : raven

Dato : 21-08-01 14:25

On Tue, 21 Aug 2001 14:05:43 +0200, "Martin Callsen" <Callsen@klog.dk>
wrote:

> [...]
>
>Systemet har et onboard grafikkort fra SIS, som egentlig virker over al
>forventning, men det hjælper jo ikke rigtig på mit tv-out problem ...

Det er ikke så let at skifte grafikkort.

Med onboard grafik kørende skal du, uden at genstarte på noget
tidspunkt:

starte op, i windows fjerne kortet fra enhedskontrol, under Programmer
i Kontrolpanel fjerne driverne til kortet, desuden reducere
opløsningen til f.eks. 800x600.

Så rebooter du, går ind i bios og sætter op i den, at der skal bruges
grafikkort i agp slot (disabler onboard), eller måske er der en jumper
til at disable med. Så saver du bios og slukker umiddelbart uden at
windows starter op (windows vil jo geninstallere det, du lige har
fjernet)

Så isætter du det nye kort. Windows spørger om drivere. Forsyn med
dem.

mvh

John