Chinatown set i aften !
Fra : Dr. Ralph

Dato : 21-08-01 02:08

Sad lige og genså Jack N, Faye Dunnaway og John Huston i Polanskis
Chinatown. Selvom den er fra 1974 så er det afgjort en af de bedste
film, jeg nogensidne har set.

Stemningen, skuespillet, plottet og fotograferingen gør denne film til
ren nydelse.
Jack N er ikke set bedre - og Polanski når aldrig højere ende denne
film.

Jeg kan godt savne film af denne type - med samme stemningmættede
billede - dem laves der alt for få af, men det vidner vel blot om,
hvor kanon en film det er.

Håber Polanski tager sig sammen og får lavet endnu en kvalitetsfilm
inden det er for sent.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 21-08-01 10:05

Dr. Ralph skrev bl.a.:

> [...]
bedste
> film, jeg nogensidne har set.
>
> Stemningen, skuespillet, plottet og fotograferingen gør denne

Helt enig! Måske jeg burde medtage den på min Top Cirka Twenty.

--
Hilsen fra Hamigen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XIX:

Fra : Dr. Ralph

Dato : 21-08-01 20:08

>Helt enig! Måske jeg burde medtage den på min Top Cirka Twenty.

Måske.............?????????????

Efter at have set din liste, kan jeg da se, at et nok er tungvægtere,
du har med - men ikke mere end at Chinatown absolut hører med blandt
dem - uden problemer.

Bør faktisk indgå i top 5 - IMHO

Det er i hvert fald en af de film, jeg kan huske fra min spæde barndom
- specielt Polanskis opskæring af Jack N's ene næsebor påvirkede mig
meget.
Men også omstændighederne omkring John Hustons voldtægt af egen datter
- som resulterer i at Faye Dunaway har en mixed søster/datter - gjorde
stærkt indtryk på mig.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Amdi J.

Dato : 22-08-01 21:05

"Dr. Ralph" <dr.ralph@spam.mail.com> wrote in message
> Sad lige og genså Jack N, Faye Dunnaway og John Huston i Polanskis
> Chinatown. Selvom den er fra 1974 så er det afgjort en af de bedste
> [...]

Hvor går man hen, hvis man gerne vil se bla. den film du nævner her og andre
klassikere uden at ville købe dem? Blockbuster har dem jo ikke ligefrem....
:)

Hvad gør i andre når der er en ældre film man gerne vil se?

Mvh.
Amdi Jørgensen

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-08-01 02:10

>Hvad gør i andre når der er en ældre film man gerne vil se?

1. Undgår Blockbuster

2. Ser om den er på tilbud i video netto (er du heldig kan du købe den
brugt til 30-40 kr - kun 10-20 kr over normal udlejningspris)

3. En videobutik på Østerbro i KBH - ligger på anden sidevej til
højre, når man kommer fra jagtvej/strandboulevard krydset - og kører
på tvæs af østerbrogade op ad jagtvej.......pyhhhhhah.......men i
denne videobutik kan du som regel finde 1 eksemplar af de rigtig store
klassikere - lejede for nylig verdens bedste komedie - Birdie-nam-nam
- vil du vaske min elefant - The Party, som har Peter Sellers i
hovedrollen. Den er vist fra 1968 - men den bliver ALDRIG nogensinde
overgået af noget som helst i denne verden, fordi:

1. Peter Sellers var et geni på linie med Mozart
2. Sådanne film laves bare ikke mere.

Jeg ser The Party ca. 1 gang hvert år - og er totalt smadret af grin
HVER gang.
Men hvad fanden....jeg er også total Inspector Clouseau FAN - plottet
er tyndt hvar gang, men Peter Sellers og Herbert Lom er bare geniale.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-08-01 08:05

Dr. Ralph anbefalede:

> "(...) i denne videobutik kan du som regel finde 1 eksemplar af
de rigtig store klassikere (...)"

1 eksemplar? Jamen, hvis nu det er solgt inden man når frem...!

--
Ærb.: JørgenJyde / www.grandt-aarhus.dk
- - - - - - - - - -

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-08-01 05:29

>1 eksemplar? Jamen, hvis nu det er solgt inden man når frem...!

Telefonen er opfundet, ikke ?

Ring og book filmen på forhånd.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 23-08-01 08:19

>Hvad gør i andre når der er en ældre film man gerne vil se?

Min lokale Blockbuster har da et hæderligt udvalg af klassikere, inkl.
Chinatown, Citizen Kane, Ran og en større samling Hitchcock. Men ellers er
der jo altid Film og videoudlejningen i Fredensborggade på Nørrebro.

Kabeltv er også en mulighed. TCM har i hvert fald reddet min aften mange
gange ved at sende gode, gamle genrefilm.

MVH
Jens