Bedste sted at købe engelske R2?
Fra : Tommy Olsen

Dato : 20-08-01 22:36

Hejsa..

Jeg sidder her og surfer nettet tyndt efter det bedste sted hvor man kan
købe engelske Region2-film, selvfølgelig billigst, men også et sted som
sender gratis eller ihvertfald meget billigt, men jeg har endnu ikke
fundet lige præcis det rette sted endnu.

I eftermiddags troede jeg den hellige grav var vel forvaret da jeg havde
lagt et par film i min "indkøbskurv" på www.play247.com, men nu har jeg
så fundet ud af at deres virksomhed ligger på kanaløen Jersey og hører
derfor ikke ind under diverse EU-told/momsregler. Og da jeg absolut ikke
er interesseret i at få en lille ekstraregning fra toldvæsnet, prøver jeg
så at spørge her i denne NG, hvor der altid er folk som har erfaringer
med diverse engelske DVD-sites.

Jeg har selv været inde og kigge på:

   http://www.blackstar.co.uk
   http://www.dvdworld.co.uk
   http://www.amazon.co.uk

men jeg synes ikke rigtigt at nogen af dem tiltaler mig (endnu).

Mit spørgsmål lyder så som følger: Er der nogen der kender lige præcis
det /gode/ sted at handle engelske R2-film ind? Erfaringer med butikken
er også meget velkomne.

Kan det, trods risikoen for at få åbnet sin pakke, betale sig at handle
ind hos play247.com?

--
/Tommy Olsen - Alias Yotus http://yotus.linuxhq.dk/
My email: echo spam@linuxhq.dk | sed s/spam/tommy/

Fra : Peter

Dato : 20-08-01 22:54

"Tommy Olsen" skrev

> Jeg sidder her og surfer nettet tyndt efter det bedste sted hvor
> man kan købe engelske Region2-film, selvfølgelig billigst, men
> også et sted som sender gratis eller ihvertfald meget billigt

Engelske www.choicesdirect.co.uk tager ikke særskilt betaling
for fragt til Danmark. Om deres priser i øvrigt er lave, må du
hellere selv bedømme.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-08-01 23:13

Tommy Olsen <yotus@linuxhq.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b818285$0$9447$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> Mit spørgsmål lyder så som følger: Er der nogen der kender lige præcis
> det /gode/ sted at handle engelske R2-film ind? Erfaringer med butikken
> er også meget velkomne.

http://www.bensonsworld.co.uk kan anbefales. Ikke så billige som Play247,
men ofte billigere end Blackstar og så har de gratis forsendelse. Jeg har
købt en håndfuld film hos dem og er fuldt tilfreds.

MVH
Jens

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-08-01 08:19

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> skrev i en meddelelse news:newscache$0h0eig$x82$1@kalvebod.groenjord.dk...

> [...]
> men ofte billigere end Blackstar og så har de gratis forsendelse. Jeg har
> købt en håndfuld film hos dem og er fuldt tilfreds.

Fuldstændig enig!

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Kvan

Dato : 21-08-01 08:52

"Tommy Olsen" <yotus@linuxhq.dk> writes:

>    http://www.blackstar.co.uk

Den forstår jeg ikke du ikke anvender. God service og ganske OK
priser.

>    http://www.amazon.co.uk

Det kan slet ikke betale sig - deres omsætning til DK er over den
magiske grænse på 27x.000 kr., så de opkræver dansk moms.

> Kan det, trods risikoen for at få åbnet sin pakke, betale sig at
> handle ind hos play247.com?

Nej, for risikoen er over 90%. Du skal således altid regne med 25%
moms af hele beløbet inkl. fragt, samt ekstra 50kr. i gebyr for det
privilegie det er at få lov til at betale told. Hvis det stadig kan
betale sig i forhold til f.eks. Blackstar, er jeg imponeret.

- Kvan.

Fra : Tommy Olsen

Dato : 21-08-01 13:05

In article <wkwv3xvoiw.fsf@spamcop.net>, "Kvan" <kvan@spamcop.net>

> Den forstår jeg ikke du ikke anvender. God service og ganske OK priser.

I går da jeg kiggede på siderne syntes jeg ikke de var specielt billige,
men det skyldes jo nok at de i forhold til play247.com er ret dyre.

> Det kan slet ikke betale sig - deres omsætning til DK er over den
> magiske grænse på 27x.000 kr., så de opkræver dansk moms.

Ok; taget til efterretning.

> [...]
> privilegie det er at få lov til at betale told. Hvis det stadig kan
> betale sig i forhold til f.eks. Blackstar, er jeg imponeret.

Jeg er absolut ikke interesseret i at betale ekstra, derfor bliver det
nok også ved enten www.bensonsworld.co.uk og www.blackstar.co.uk at jeg
kommer til at købe mine ting.

Jeg har lagt mærke til at de forskellige forretningers sider indeholder
lidt forskellige informationer omkring DVD'ens specifikationer. Bl.a. er
der en film[1] hvor der på den enes side står at der er danske undertekster,
hvorimod det ikke står på en anden side, og filmene lader til at være
samme release. Hvad kan man stole på?

1: The Green Mile.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-08-01 14:55

"Tommy Olsen" <spam@linuxhq.dk> wrote in message
> [...]
undertekster,
> hvorimod det ikke står på en anden side, og filmene lader til at være

Det kan jeg ikke svare sikekrt på. Men Blackstar plejer at angive den slags
informationer korrekt. Grunden til at det kan være svært at finde den slags
oplysninger hos de engelske butikker er jo at det er en fuldstændig
ligegyldig oplysning for 99% af deres kunder, så de ser ingen grunde til at
spilde resiurcer med at checke den slags. Men som du selv siger, det er
højst sandsynligt samme udgivelse, og hvorfor skulle den ene skrive at der
var tekster på som rent faktisk ikke er der?

Joakim

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 21-08-01 15:57

"Tommy Olsen" <spam@linuxhq.dk> skrev i en meddelelse news:3b824e30$0$9442$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> [...]
> hvorimod det ikke står på en anden side, og filmene lader til at være

Blackstar oplyser som regel de meste, hvorimod BensonsWorld ikke er så meddelsom. Jeg handler hos BensonsWorld fordi de er billigere end Blackstar. Kig efter skivens katalognummer, som angives både hos BensonsWorld og Blackstar. Numrene er normalt ens og du kan så handle hos BW og tjekke data hos BS.

Alternativt kan du jo skrive til butikken og spørge.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-08-01 17:10

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

> Alternativt kan du jo skrive til butikken og spørge.

Og jeg kan så oplyse at Bensonworld normalt er utroligt hurtige til at svare
på mails.

Joakim