nedlæggelse af ISDN
Fra : Lars Berg

Dato : 20-08-01 21:55

Jeg er træt af at min ISDN-abonement stadig står og koster mig 50,- om
måneden selvom jeg FOR længst er skiftet til adsl.

Tele DK vil have noget i nærheden af 600,- for at nedlægge det og lade
mig skifte til analog telefon igen.

Var der ikke en debat engang om at man kunne spille for at betale de
600,- på en eller anden måde?

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 20-08-01 22:24

On 20 aug 2001 Lars Berg was possessed by a lesser demon and then forced to
type this:

> Var der ikke en debat engang om at man kunne spille for at betale de
> 600,- på en eller anden måde?

Jo, du kan spille mundharmonika og banjo på samme tid, så skal du ikke
betale.

Lidt mere seriøst. Hvis du fik ISDN før 1. maj 2000, kan du slippe for at
betale gebyret på 450 kr. Jeg er ikke helt sikker på datoen, men der er en
tråd om emnet i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
Lars Kyndi Laursen, som ikke repræsenterer noget som helst

Lars Kyndi Laursens sarkastiske indlæg grænser til det stupide og skal
ikke yderligere kommenteres. - Stefan i dk.edb.sikkerhed

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-01 22:28

Lars Berg skrev:

>Var der ikke en debat engang om at man kunne spille for at betale de
>600,- på en eller anden måde?

Hehe ... Prøv det, prøv det.

Seriøst:
De der havde bestilt ISDN før maj 2000 (tror nok det var datoen),
kunne slippe. Det skyldtes at det indtil da ikke ved bestillingen
af ISDN var oplyst tydeligt nok at det ville koste penge at vende
tilbage.

--
Bertel

Fra : 007½

Dato : 20-08-01 22:54

> Var der ikke en debat engang om at man kunne spille for at betale de
> 600,- på en eller anden måde?

ISDN er ikke specielt godt til Internet (dog bedre end analog (PSTN)), og da
du nu har ADSL kunne du naturligvis nedlægge dit ISDN-abonnement, men da
ISDN er kanon (rent telefonimæssigt) synes jeg du skulle beholde det.....køb
nogle ISDN-telefoner og se hvor smart det er :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-01 23:22

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 21-08-01 07:24

On Mon, 20 Aug 2001 23:54:28 +0200, agenten007@yahoo.com wrote:

> [...]
> ISDN er kanon (rent telefonimæssigt) synes jeg du skulle beholde det.....køb
> nogle ISDN-telefoner og se hvor smart det er :)

ISDN er muligvis ikke optimalt til Internet-tamtam, men det er så sandelig
heller ikke optimalt til telefoni for hr og fru danmark. Hvis man forsøger
at bruge sine gamle analoge telefoner, holder telefonen op med at virke hvis
der er strømafbrydelse, og ISDN-telefoner koster (sidst jeg checkede) det
hvis ud af øjnene. Sidst men ikke mindst kender jeg ikke ret mange familier
der snildt kan nøjes med en telefonlinie, når nu sønnikke kan suge porn via
en ADSL istedet for telefonen.

Alt i alt, ISDN er ikke overbevisende som privat _telefoniprodukt_.

--
Søren O.

Og jeg synes det er helt fint at bruge Sv: istedet for Re:
- Søren 'Disky' Reinke

Fra : Gerner Mo

Dato : 21-08-01 11:07

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 21-08-01 12:52

Gerner> On 21 Aug 2001 06:23:56 GMT, in dk.edb.internet.udbydere,
Gerner> harvest@wheel.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

> [...]

Gerner> 1500:- 1700:- er vel ikke dyrt.

Man kan få ISDN telefoner til 500 kr.
Jeg købte en brugt her på usenet til 300.

Gerner> Mange analoge telefoner koster mere.

Ja.

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Gerner Mo

Dato : 21-08-01 14:30

On 21 Aug 2001 13:51:53 +0200, in dk.edb.internet.udbydere,
Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk> wrote:

>Man kan få ISDN telefoner til 500 kr.
>Jeg købte en brugt her på usenet til 300.

Nu kikkede jeg kun hos tdc, som vist er de dyreste. Finder folk
noget billigere, er det jo en bonus.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 22-08-01 13:01

Gerner> On 21 Aug 2001 13:51:53 +0200, in dk.edb.internet.udbydere,
Gerner> Niels Elgaard Larsen <elgaard@diku.dk> wrote:

> [...]

Gerner> Nu kikkede jeg kun hos tdc, som vist er de dyreste. Finder folk
Gerner> noget billigere, er det jo en bonus.

Ja. De er da blevet helt vildt dyre.
De plejede da at have en Eurit 20 til 8-900 kr.

Fra : Gerner Mo

Dato : 22-08-01 14:13

On 22 Aug 2001 14:00:55 +0200, in dk.edb.internet.udbydere,

> [...]
>Gerner> noget billigere, er det jo en bonus.
>
>Ja. De er da blevet helt vildt dyre.
>De plejede da at have en Eurit 20 til 8-900 kr.

De er da blevet billigere end sidste år.
De har ikke den model mere så vidt jeg kunne se, men en 33 og
133.
33 er een af dem til 1700:-

--
Læser din arbejdsgiver dine emails ?
Brug PGP. Et krypteringsprogram, som er let at bruge

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 10:55

"Lars Berg" <mesterlars@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måneden selvom jeg FOR længst er skiftet til adsl.
>
> Tele DK vil have noget i nærheden af 600,- for at nedlægge det og lade

Det er faktisk skide billigt!. Jeg har lige bestilt Tele Danmark i dag til
at pille min ISDN linje ned for at få analog af samme grund som dig. Men i
dag skulle Tele Danmark ikke har kr. 600,- men derimod kr. 1195!!

Typisk Tele Danmark!.

En anden ting jeg undre mig over hos Tele Danmark er at de ikke kan leverer
ADLS i mit område med det kan World Online derimod??.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Rene Joergensen

Dato : 23-08-01 11:21

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>En anden ting jeg undre mig over hos Tele Danmark er at de ikke kan leverer
>ADLS i mit område med det kan World Online derimod??.

Tele Danmark behøves ikke at kunne levere for at Tiscali (World Online)
kan levere, da de ikke bruger det samme udstyr.

Så Tiscali må have syntes at det var profitabelt at sætte udstyr på
centralen, hvorimod TDC åbenbart ikke har ment det.

--
-René
Der arbejder for Tiscali, men taler med sig selv ;)

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 11:34

"Rene Joergensen" <fox@nowhere.dk> skrev i en meddelelse
> Så Tiscali må have syntes at det var profitabelt at sætte udstyr på
> centralen, hvorimod TDC åbenbart ikke har ment det.

Det var lidt mærkeligt med TDC for i vinters tjekkede jeg med TDC om hvornår
de kunne leverer ADSl herude og de sagde pr. 1.4.2001 men da denne dato kom
så udskød TDC det til 1.12.2001.

I midlertid så ville byrådet i Løgstør Kommune, hvor jeg bor, gerne være på
forkanten med IT udviklingen og ville gøre noget for at gøre kommunen og
dens landsbyer attraktive med hensyn til bl.a. IT og hjemmearbejdspladser og
fik en aftale i stand med Tiscali om at leverer ADSL i hele kommunen. Jeg
har ikke hørt nærmere til dette projekt, for selvom jeg hoppede på idéen
blev ADSL ikke til noget. Jeg kontaktede så Tiscali og gik, om jeg så må
sige, uden om dette net som Løgstør kommune ville lave, og fik ADSl direkte
igennem Tiscali.

Det virker lidt som Tiscali i dette tilfælde har 2 selskaber i mit område??.
1 selskab som skal tage sig af bredbåndet i Løgstør kommune og så selve
hovedselskabet Tiscali. For hvis jeg valgte at gå gennem tilbudet fra
Løgstør kommune og Tiscali så var det andre hastigheder og priser end hvis
jeg henvendte mig direkte til Tiscali??. Ved henvendelsen direkte til
Tiscali så fik jeg både en større hastighed/forbindelse men også en lavere
pris.

Og med hensyn til om TDC ikke syntes det er rentabel at leverer ADSL i mit
område, så har Tiscali heldigvis en anden opfattelse for det drejer sig
immervæk om 10.000 indbyggere og det er jo også værd at tage med ville jeg
mene.

> --
> -René
> Der arbejder for Tiscali, men taler med sig selv ;)

Man skal jo tale med nogen kloge mennesker en gang imellem

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 23-08-01 14:08

On Thu, 23 Aug 2001 12:34:22 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

Hej.

>Det virker lidt som Tiscali i dette tilfælde har 2 selskaber i mit område??.

Sådan var det. Det var oprindeligt Internord, der lavede
SDSL-opkoblingerne rettet mod især kommunale net.

>Løgstør kommune og Tiscali så var det andre hastigheder og priser end hvis

Så vidt jeg ved, er disse ting ændret. Internord er opkøbt af Tiscali,
som har kørt Internords kommunale net over på deres standard
ADSL-udstyr. Hvis du bestiller 272 kbps SDSL gennem Løgstør Kommune,
får du en 256 kbps ADSL-forbindelse. Om priserne har fulgt med, ved
jeg faktisk ikke med sikkerhed, men det tror jeg.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 14:13

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> http://maria.hirse.dk

Snydt igen .
Troede jeg ville se et billede af Maria Hirse i bikine

/Finn

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 14:18

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan var det. Det var oprindeligt Internord, der lavede
> SDSL-opkoblingerne rettet mod især kommunale net.

Ifølhe Løgstør kommunes hjemmeside fremgår følgende:

SÅDAN KAN DU BESTILLE:

- Print denne side ud og fax den til Tiscalis (World Online Denmarks)
kontor i Sindal på: 7022 1032 - eller
- Print denne blanket ud og send den pr. brev til:
Tiscali (World Online Denmark A/S), Ole Rømers Vej 4, 9870 Sindal

272 kbit/sekund 0,- 316,-
528 kbit/sekund 0,- 476,-
1 Mbit/sekund 1.600,- 796,-
2 Mbit/sekund 1.600,- 1.996,-

Alle priser er ekskl. moms.

Vidste ikke Tiscali var flyttet til Sindal??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-08-01 14:38

Den Thu, 23 Aug 2001 15:17:58 +0200 skrev "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> :

>Vidste ikke Tiscali var flyttet til Sindal??

Jov Jov, der er kontor i mange store byer, Copenhagen, Oslo,
Stockholm, London, Sindal, Brussel...

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 23-08-01 20:53

Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Jov Jov, der er kontor i mange store byer, Copenhagen, Oslo,
>Stockholm, London, Sindal, Brussel...

Tiscali har nok set byskiltet til Sindal by, hvor der står
et-eller-andet med "Sindal - for fremtiden"...
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-08-01 19:47

On Thu, 23 Aug 2001 15:17:58 +0200, "Finn Jensen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Alle priser er ekskl. moms.
>
>Vidste ikke Tiscali var flyttet til Sindal??

Ja, hvis ikke jeg vidste bedre, ville mit gæt nok være at Internords
gl. kontor i Sindal var blevet først til WOL (da WOL købte Internord)
og derefter til Tiscali (da Tiscali overtog WOL)..

Det er godt nok lidt af et vildskud, men hvad....

/Thomas

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-08-01 08:43

Fanme ikke om det er løgn så modtog jeg et brev fra Tele Danmark.

I forbindelse med flytning få fik jeg oprettet ISDN men Tele Danmark
forlangte at jeg bandt mig for 6 måneder hvor aftalen var uopsigeligt. I
midlertid er de 6 måneder gået og jeg har fået ADSL og har derfor ikke noget
at bruge ISDN til længere hvorfor at jeg fik konventeret min ISDN
forbindelse til en almindelig analog forbindelse. For at gøre dette
forlangte Tele Danmark at jeg igen bandt mig for en 6 måneders periode som
var uopsigeligt.

Bondefangeri!

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-08-01 18:36

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> Bondefangeri!

Alm telefoni er ret hårdt reguleret af telestyrelsen og dermed af
lovgivningen.
Heriblandt denne uopsigelighed...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-08-01 17:03

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

>Alm telefoni er ret hårdt reguleret af telestyrelsen og dermed af
>lovgivningen.
>Heriblandt denne uopsigelighed...

Du forsøger vel ikke at fortælle, at 6 måneders uopsigelighed fra
kundens side er et _krav_ fra Telestyrelsen?

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-08-01 18:22

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du forsøger vel ikke at fortælle, at 6 måneders uopsigelighed fra
> kundens side er et _krav_ fra Telestyrelsen?

Nej

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-01 20:16

Mon, 27 Aug 2001 18:03:10 +0200, skrev Allan Olesen
<aolesen@post3.tele.dk>:

>Du forsøger vel ikke at fortælle, at 6 måneders uopsigelighed fra
>kundens side er et _krav_ fra Telestyrelsen?

Der menes forhåbentlig, at Telstyrelsen gerne ser den
uopsigelighedstid forkortet og det kan jo gøres via lovgivningen.

Det er jo lovgivningen, der giver teleselskaberne lov til at have
op til seks måneders uopsigelighed.

Og teleselskaberne benytter naturligvis den længst mulige
tilladte bindingstid.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-08-01 11:27

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> En anden ting jeg undre mig over hos Tele Danmark er at de ikke kan
leverer
> ADLS i mit område med det kan World Online derimod??.

Det hedder ADSL, og hvorfor undrer det dig?? Det er 2 forskellige firmaer,
der hver har deres udbygningsplaner og anvender forskellige leverandører.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-08-01 11:53

> [...]
> at pille min ISDN linje ned for at få analog af samme grund som dig. Men i
> dag skulle Tele Danmark ikke har kr. 600,- men derimod kr. 1195!!

Det er sikkert fordi du skal have en tekniker ud?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-08-01 12:46

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> skrev i en
meddelelse news:3b84e0a2$0$221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er sikkert fordi du skal have en tekniker ud?

Jo men kr. 1195??. Hele den gamle analoge installation er der jo stadig for
den blev blot tilsluttet modemets a/b port. Så viser det sig at teknikeren
blot trækker et stik ud af modemet og går sin vej så ville jeg føle mig lidt
røvrendt!.

> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kan du så ikke spørge i bogholderiet om jeg stadig bliver faktureret den
Norton Persolan Firewall som jeg aldrig fik downloadet på grund af dårlig
server??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-01 13:03

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det er sikkert fordi du skal have en tekniker ud?

På dres hjemmeside angives prisen nu til 950,- inkl. moms. Med en
tekniker oveni bliver det nok de knap 1'200 kr.

--
Bertel

Fra : Jorn Becker

Dato : 28-08-01 23:47

On Mon, 20 Aug 2001 22:55:18 +0200, Lars Berg
<mesterlars@vip.cybercity.dk> wrote:

>Tele DK vil have noget i nærheden af 600,- for at nedlægge det og lade
>mig skifte til analog telefon igen.

Hvad hvis man skifter teleselskab?

-j