pro eller ej??
Fra : WZUP

Dato : 20-08-01 18:23

Jeg har kig på et Pixelview Geforce 2GTS 64mb DDR til 1270,-, dette kort
sælges 2 steder iflg edbpriser, det ene sted skriver ´de at det nu er en pro
udgave, og det andet sted skriver de ikke noget om det. De er begge 350 mhz
ramdac, gør det nogen forskel om kortet er pro eller ej??
Mvh.
Christian

Fra : Wizeguy

Dato : 20-08-01 20:16

"WZUP" <christiansp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
mhz
> ramdac, gør det nogen forskel om kortet er pro eller ej??

Ja, Pro-kortene har hurtigere RAM, hvilket giver bedre ydelse.
--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : WZUP

Dato : 20-08-01 20:47

JA, men her har de jo begge 350 mhz ram??!

Fra : Wizeguy

Dato : 20-08-01 21:11

> "Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> JA, men her har de jo begge 350 mhz ram??!

Nej, du blander tingene sammen. RAM og RAMDAC er _ikke_ det samme!! RAMDAC
står for Random Access Memory Digital-to-analog Converter, som er en
mikrochip der sidder på kortet med den funktion at konvertere et digitalt
signal så det kan vises som billede på en analog skærm. Jo højere RAMDAC, jo
højere oplsøninger er kortet i stand til at frembringe.350 MHz RAMDAC er
standard for de fleste nyere grafikkort, undtagen Matrox G400/G450/G550 der
kører 360 MHz, det kommende ATI Radeon 8500 der kører 400 MHz og PowerVR
Kyro II der kører 300 MHz. RAM er grafikkortetes arbejdshukommelse og kører
normalt ved 166 MHz DDR (333 MHz effektivt) for almindelige GeForce 2 GTS,
og enten 183 MHz DDR (366 MHz effektivt) eller 200 MHz DDR (400 MHz
effektivt) på GeForce 2 GTS Pro kort.