Indhegning igen igen!
Fra : Lisa K

Dato : 20-08-01 09:24

Hej Alle.

Ja, så fik jeg alligevel brug for råd og vejledning.

Vi skal måske flytte i hus ( når jeg skriver måske er det fordi vi ikke har
skrevet under endnu )
og der følger en lille have med. Problemet er at hækken ikke er ret høj da
det er et nyt hus og jeg ved ikke om vi må bygge en løbegård. Hvordan skal
jeg gøre med misserne, de vil jo sikkert gerne ud og snuse.

Vi har snakket om at give dem sele på og så binde en snor i som er lang nok
til at nå rundt i haven, men det er nok ikke holdbart i lægnden. Og da haven
som sagt er lille kan en evt. løbegård ikke blive særlig stor.

Vi spurgte vores dyrelæge, da vi alligevel var dernede til "eftersyn" og han
mener at katte har et bedre liv ude men også et kortere liv, selvfølgelig!
Jeg vil ikke kunne holde ud at gå og ikke vide hvor mine katte var, og at de
måske ikke kom hjem en dag.

Jeg er klar over at de ikke skal ud i starten hvor vi bor der, og jeg er
næsten sikker på at vi ikke skal forvente Stoffer ude i starten, han er en
tøsedreng. Da vi var ved dyrelægen hylede han fra vi stod i opgangen og til
at vi gik ind i konsultationen. Han kan ikke lide at være udenfor
lejligheden overhovedet.

Håber at i har nogle gode råd.

Salem, Stoffer og Lisa

Fra : Maria Fabæch

Dato : 20-08-01 10:03

Hej Lisa

Mit bedste råd er el-hegn.... Det har virket rigtig godt for mine
udbryderkatte, er nemt at sætte op, og heller ikke så dyrt. Indtil videre
har jeg ikke nogle billeder osv af mit eget hegn, men kik på www.sundisk.dk
under elhegn/løbegård. Og du er meget velkommen til at spørge mig hvis du
vil have mere at vide, eller gode råd

MVH

--
Maria og Kattene
http://www.fabaech.dk

Fra : Lisa K

Dato : 21-08-01 09:41

Hej Maria

Tak for dit svar. Jeg kan se på billederne fra sundisk´s hjemmeside at de
bor i rækkehus, det er pussigt for det er nemlig rækkehus vi er ved at købe.
Jeg ved bare ikke om det er tilladt at sætte el-hegn op, det er nemlig ikke
så øde som deres. Vi har snakket om at lave en forlængelse af hækken indtil
den er høj nok, altså sætte et trådnet op ved hækken men højere så de ikke
kan hoppe over.
Men alt er stadig på tegnebrættet.

Vi vil stadig gerne have flere forslag til indhegning, så......skriv
endelig.

Salem, Stoffer og Lisa

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-08-01 02:10

Lisa K skrev i meddelelsen <9lqhdn$q77$1@news.cybercity.dk>...

>Vi spurgte vores dyrelæge, da vi alligevel var dernede til "eftersyn" og
han
>mener at katte har et bedre liv ude men også et kortere liv, selvfølgelig!

Hvorfor indhegne dem? De eneste grunde jeg kan se er, at der enten er nogle
naboer som ikke vil have kattene går grit rundt, eller at der er en stor
meget trafikeret vej som de nok helst ikke skal ud og leje på.

>Jeg vil ikke kunne holde ud at gå og ikke vide hvor mine katte var, og at
de
>måske ikke kom hjem en dag.

Sådan er det nu, katte er (efter min mening) ikke et dyr man skal holde i
fangeskab, de første par gange du "lufter" den skal du nok lige have den i
snor sådan den ikke render for langt væk uden at kende området ( så kan den
ikke finde tilbage ), og ellers er det bare at slippe den løs.. Hvis du ikke
har pint katten på en eller anden bizar måde, skal den nok komme tilbage.

> [...]
>tøsedreng. Da vi var ved dyrelægen hylede han fra vi stod i opgangen og til
>at vi gik ind i konsultationen. Han kan ikke lide at være udenfor

Heheh da vi havde vores 2 katte ( dengang 2.. den ene blev kørt over,
desværre! Den var så dum(!), men sød, engang så jeg en lille dreng som
næsten lige havde lært at gå, stå oven på halen af den. Katten kiggede bare
op på ham, men miavede ikke engang.. den var vel ligeglad Fik ham dog
fjernet så hurtigt som muligt. Jeg så også flere gange at den sad ude på
vejen oig betragtede de store metalkasser som med go' fart kom lige imod
den.. Endda engang hvor den bare blev sidene, og bilen så bremsede op og
chaufføren sad og dyttede af den, hvor jeg så blev nødt til at gå ud og
hente den ind. Dum kat! Men virkelig sød.. og så tænkte den KUN på mad!.. Hm
nå videre til det med de 2 katte..
Vi skulle have dem steriliseret, og det kunne ingen af dem lide.. Det var
godt nok svært at forlade dem på dyrehospitalet, men for pokker hvor var det
sjovt da vi fik dem tilbage igen - MEGET "fulde".. Den dumme kat skulle
selvfølgelig have noget at æde med det samme den kom ind, og den trådte så
på kanten af vandskålen og fik alt vandet til at rende ud over hele gulvet..
Og så væltede den ned i sin mad osv. det kunne den slet ikke styre

>Håber at i har nogle gode råd.

Det med bare at lade dem gå frit rundt er jo selvfølgelig jeres egen
beslutning, jeg siger bare at alle kattene her i området ( de nærmeste 30
huse ) altid har gået frit, uden at der er sket noget med nogle af dem.. Jov
selvfølgelig får de lidt knubs, men det sker jo sådan nogle ting..

--
Anders Houmark

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-08-01 09:48

Hej Anders

Undskyld mig men jeg forstår dig overhovedet ikke.

Du skriver, at ingen katte, hvor du bor, er kommet noget til, selv om de
løber frit, og samtidig fortæller du, at din ene kat blev kørt over. Det er
da selvmodsigende.

Og så forstår jeg altså ikke, at du kan se, hvordan din kat opfører sig, og
alligevel gør du ikke noget for at beskytte den.

Helt ærligt din indstilling går altså over min forstand.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-08-01 10:52

Nina El Falaki skrev i meddelelsen ...
> [...]
>løber frit, og samtidig fortæller du, at din ene kat blev kørt over. Det er

OK, kan godt forstå du ikke forstår mig.. Kan lyde som om der er lidt
modsigelse i min tekst, men det var fordi den kat som blev kørt over, var
ualmindeligt dum, tror faktisk den var hjerneskadet eller sådan noget.

>Og så forstår jeg altså ikke, at du kan se, hvordan din kat opfører sig, og
>alligevel gør du ikke noget for at beskytte den.

Det var da ikke til at holde ud at høre på katten stå at miave ved døren,
den skulle jo tit ud for at tisse m.m. og det var jo heller ikke fordi den
plejede at rende langt væk, tit lå den bare lige ude i haven og "tog sol".
En kat er ikke en kanariefugl som skal holdes indendørs, en kat skal ud og
motionere og have luft og være fri. Indekatte går over min forstand..

>Helt ærligt din indstilling går altså over min forstand.

Sådan er vi så forskellige. Det er "kun" den ene dumme kat som jeg har haft
som er død. Jeg gætter på der er ca. 10 katte her i kvarteret, ingen af de
andre "ejere" har fået kørt nogle af deres dyr ned / mistet dem af andre
årsager.
Der er selvfølgelig enkelte slåskampe, og det tog da også længe inden min
nabos han kat ( som de lige havde fået ) kunne enes med min hunkat, i
starten sloges de selvfølgelig meget, men det var bare indtil de lærte
hinanden at kende, idag er der ingen problemer.

--
Anders Houmark

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-08-01 11:19

> OK, kan godt forstå du ikke forstår mig.. Kan lyde som om der er lidt
> modsigelse i min tekst, men det var fordi den kat som blev kørt over, var
> ualmindeligt dum, tror faktisk den var hjerneskadet eller sådan noget.

Siger man ikke, "Som mennesket er, sådan bliver dyret????

Eva

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-08-01 16:25

Eva Schmidt skrev i meddelelsen
<3b877ac8$0$376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Siger man ikke, "Som mennesket er, sådan bliver dyret????
>
>Eva

Har du et problem ( andet end at qoute ordentligt? læs:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html )

--
Anders Houmark

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-08-01 16:52

Man skal lære, så længe man lever!!!

Nej, jeg har ingen problemer, heller ikke med at have trygge og sikre
indekatte!

Eva

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-08-01 17:48

Eva Schmidt skrev i meddelelsen
<3b87c8f1$0$53222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Man skal lære, så længe man lever!!!
>
>Nej, jeg har ingen problemer, heller ikke med at have trygge og sikre
>indekatte!

Men måske har kattene? En kat er jo fra start ikke et tamt indendørs dyr.
Jeg gør det jeg synes er bedst for min kat,

--
Anders Houmark

Fra : Ern Yoka

Dato : 25-08-01 20:52

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message

> <SNIP>En kat er jo fra start ikke et tamt indendørs dyr.
> <SNIP>

Måske ikke fra start, men det er vel heller ikke vildkatte du har, er det?

Katte "nu om dage" er temmelig langt fra deres vilde slægtninge, så det er
lidt som at lade piphans flyve ud af vinduet, eller tømme akvariet i
nærmeste sø. De overlever måske et stykke tid, men ikke på længere sigt.

Hilsen

Lisbeth
og de 3 glade indekatte Bøv, Phumba og Jack
http://cutiecats.tripod.com - se lige billederne og sig igen at vores katte
ser triste ud!

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-08-01 01:35

Ern Yoka skrev i meddelelsen <9m8vkn$sca$1@sunsite.dk>...

>"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message

>Måske ikke fra start, men det er vel heller ikke vildkatte du har, er det?

Nej.
Du kan ikke lave om i deres adfærd, det ligger til en kats natur at jage og
gå rundt og interesseret snuse til altind i haven osv.

>Katte "nu om dage" er temmelig langt fra deres vilde slægtninge, så det er
>lidt som at lade piphans flyve ud af vinduet, eller tømme akvariet i
>nærmeste sø. De overlever måske et stykke tid, men ikke på længere sigt.

Det kan du jo slet ikke sammenligne på den måde. Det er jo det samme som at
sige at du tage en bjørn ind i fangeskab osv. Det kan godt lade sig gøre,
men det er alligevel bare at holde dyret i fangeskab, hvilket jeg ikke er
tilhænger af.

Sig mig helt ærligt hvori problemet ligger ved "udendørs" katte ( vores må
selv bestemme om den vil være indenfor eller udenfor )?

>Hilsen
>
>Lisbeth
>og de 3 glade indekatte Bøv, Phumba og Jack
> [...]

Nej de ser jo rigtig søde ud

Men har de aldrig gerne ville se hvad der var udenfor?

Nå, sengetid for mig.. er lidt træt :)

--
Anders Houmark

Fra : Ern Yoka

Dato : 26-08-01 11:19

> [...]
>
> Nej de ser jo rigtig søde ud
>
> Men har de aldrig gerne ville se hvad der var udenfor?

Hej Anders

Nej vores katte har aldrig været interesserede i at komme ud, tværtimod. Bøv
smuttede ud engang ved et uheld, og det passede ham BESTEMT ikke. Og han har
aldrig forsøgt igen.

Problemerne med udendørskatte er (bortset fra at de lettere kan komme til
skade) at de rent ud sagt er nogen svin i sandkasserne, som de -
naturligvis - tror er opstillet alene til deres brug. Det ER altså ulækkert
når ens lille barn pludselig sidder og gratter i en kattelort, OGSÅ selvom
man selv har kat.
Desuden havde en af vores naboer engang en kat, som ugeneret gik ind ad
folks vinduer og lagde sig i deres senge mv... Det er sødt hvis man godt kan
li' katte, irriterende hvis man ikke kan, og direkte farligt hvis man er
allergisk.

Samme (i øvrigt søde) kat har engang totalt fladmast et blomsterbed jeg
havde, fordi det lige var DÉR solen skinnede allerbedst.

Det er da rigtigt at man som katteejer ikke behøver at ha' problemer med
udekatte, men måske har ens naboer det i stedet? Der var i hvertfald mange
ikke særligt civiliserede forslag fra diverse nabor om hvad der burde gøres
ved såvel den føromtalte kat, som hendes ejer.

Husk naboerne også i overvejelserne om ude- kontra indekatte, ikk'å'?

Mange hilsner
Lisbeth
Bøv, Phumba & Jack
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Anders Houmark

Dato : 26-08-01 14:36

Ern Yoka skrev i meddelelsen
<3b88cd41$0$725$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

Hejsa.

> [...]
Bøv
>smuttede ud engang ved et uheld, og det passede ham BESTEMT ikke. Og han

Ok det troede jeg de var.. :)

> [...]
kan
>li' katte, irriterende hvis man ikke kan, og direkte farligt hvis man er

Ok det er heldigvis ikke sket her, der er ingen sandkasser herude hvor jeg
bor, og der er pænt godt med plads så der er ikke så mange problemer med at
folks katte render ind til andre osv. Det kan jo godt have noget med det at
gøre.. Man kan godt sige jeg bor ude på landet, der er ca. 100meter til
skiltet med bygrænsen.. Men der er alligevel mange huse.

> [...]
>ved såvel den føromtalte kat, som hendes ejer.
>
>Husk naboerne også i overvejelserne om ude- kontra indekatte, ikk'å'?

Ja selvfølgelig, det kan jo godt ske sådan noget.. har heldigvis ikke selv
oplevet det..

ok jeg kan godt godtage at i spærer jeres katte inde.. Min egen vil bare
ikke være det..

--
Anders Houmark

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-08-01 09:05

Hej Anders

Selvfølgelig gør du, hvad du synes er bedst for din kat! Men tror du ikke,
at os med indekatte/løbegårdskatte gør, hvad vi synes er bedst?
Fritløbende katte har en temmelig stor risiko for at blive kørt over.Og
bortset fra det frygtelige ved at miste sin kat på den måde, så må det da
også være en traumatisk oplevelse for bilisten. Nu kører jeg ikke bil, så
jeg er ikke selv i farezonen for at påkøre en kat, men jeg kan levende
forestille mig, hvordan jeg ville have det!!
Du skriver, at der er en del fritløbende katte , hvor du bor. Er alle
naboerne glade for det?? Jeg har for nylig læst nogle indlæg på et andet
forum, hvor en dame var inderlig træt af, at have sine naboers katte
rendende. Hun spurgte, og med fuld ret efter min mening, hvorfor pokker folk
dog ikke kunne holde deres katte på egne enemærker! Og ja, hvorfor kan de
ikke det?
Jeg har som sagt indekatte og selvom jeg mener, de er temmelig intilligente,
så tror jeg alligevel ikke, at de er i stand til at forestille sig et
udendørsliv, som de aldrig har kendt til. Jeg mener absolut ikke, at mine
katte er hverken deprimerede eller ulykkelige, de trives fint.
Du mener, at katte kun kan være lykkelige, når de har adgang til det frie
liv. Har du nogensinde haft indekatte/katte i løbegård, så du kan
sammenligne? Når vi, der "spærrer vores katte inde", kan se at de trives og
er glade og harmoniske, så kan det ikke være så galt endda, vel?
Så vil du nok sige, at de ville være endnu gladere, hvis de fik lov at leve
frit, men hvordan kan man "måle" det???

mvh Eva

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-08-01 14:03

Hej Anders

Har du tænkt på, at du kunne indhegne haven og på den måde beskytte dine
katte, samtidig med at de kunne være udekatte.

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-08-01 16:29

Nina El Falaki skrev i meddelelsen ...
>Hej Anders
>
>Har du tænkt på, at du kunne indhegne haven og på den måde beskytte dine
>katte, samtidig med at de kunne være udekatte.

Katte er ikke beregnet til at være hegnede inde. Hvis de vil ud, så skal de
nok komme det!

Hvis det var det så kunne jeg jo købe 200meter trådhegn på 4meters højre (
ja vi har træer som den ville kunne kravle op i og så hoppe over ) og vores
indgange til haven er ikke lige sådan at putte hegn op om.

Jeg ser altså heller ikke problemet med at have dem til at gå frit rundt?
Det er jo det de vil.
Jeg ser dog mere et problem med at have dem indespærede.. De får ikke nok
motion ( vil jeg mene ) og det er meget dyere i kattegrus ( vores bruger
næsten kun kattebakke om vinteren hvor jorden er frossen ) .

--
Anders Houmark

Fra : Gitte J.L

Dato : 25-08-01 18:37

Hej Anders
Ang. problemet med det frie liv. Der ER problemer forbundet med det! Uheld i
trafikken er et af dem ... og nej, katte er vel næppe heller beregnet til at
humpe nedkørte fra vejbanen for derefter evt. at dø en langsom død i
grøftekanten?
Motion....indekatte behøver ikke blive fede og dovne, og jeg kan fortælle at på
Kattens Værn i Aalborg sidst jeg var der, var der en del udekatte ... og ja, de
var sgi allesammen en del rundere end mine to (inde/sele-misser). Ofte er det
et spørgsmål om ernæring og engagement!
Hvor tror du iøvrigt ofte at udekatte lægger deres lort? Vi har en legeplads
med sandkasse lige ude foran vores køkkenvindu ... i daglig tale kaldes den
"kattebakken" ... og ja, det sker jo desværre også at folk oplever at lorten
havner i deres have/lejlighed, fordi de har haft terassedøren stående åben.
Allergikerne her hvor vi bor oplever nok problemet på en hel anden måde end jeg
Der er plusser og minusser ved begge former for kattehold (100% lejlighedskat
versus 100% fritløber)... og den gyldne mellemvej kunne jo så meget passende
være kattehold med stor løbegård/indhegnet have. Den kombinerer jo udelivet med
sikkerhed og respekt for omgivelserne, der jo ikke har VALGT at de vil have
dine katte løbende.
Mvh. Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-08-01 18:38

Hej Anders

Jo det er dyrere i kattegrus, men ellers ser jeg ikke noget problem i at
være indekat (set med kattens øjne), men det kræver lidt mere af ejeren, og
at huset gøres kattevenligt med klatre- og balancemuligheder m.m.

En kat kan holdes inde med et hegn på ca. 1,20 m, hvis man øverst fører en
tråd med svag el i.

Fra : Lisa K

Dato : 25-08-01 11:04

Hej Anders og alle andre.

Ja, som det ser ud nu så bliver det ikke så aktuelt det første halve år. Vi
har købt huset men vi skal først overtage omkring november/december så det
er ikke fordi havedøren vil stå åben hele tiden
mens vi griller *G*

Vi vil nok starte med en sele og snor de første gange de skal ud, for de
skal da lige se deres nye hjem.
Så lige en rundtur i haven (det frimærke) og så er de ellers stadig
indekatte resten af tiden indtil næste sommer. Som man siger "den tid den
sorg".

Og når jeg så lige er igang, hvordan var det lige at det var bedst for
misserne at flytte?
Skal vi tage dem derned inden møblerne med risiko for at de spænder ben mens
vi flytter ind eller
skal vi vente til alt er dernede?
Jeg hælder selv mest til det sidste da jeg lige kan se de nysgerrige misser
rende rundt i forvirring under
flytningen og ikke fatte hvad der foregår.

Salem og Stoffer (som glæder sig til at flytte til et hus med en trappe,
spændende) og Lisa (som hader at pakke og leve i en papkasse i 14 dage inden
man skal flytte)

Fra : Grit Wessel

Dato : 25-08-01 11:57

> Og når jeg så lige er igang, hvordan var det lige at det var bedst for
> misserne at flytte?

Hej Lisa

Da vi flyttede, startede min forlovede og mine forældre med at flytte alle
møblerne i soveværelset fra lejligheden over i huset, og så lukke Iphi inde
i soveværelset i huset. Så havde de tid til at flytte resten i fred og ro
uden katte.
(Og hvis der er nogen der undrer sig over hvor jeg og Phizackerley var - ja,
så var vi selvfølgelig på udstilling. Meget mærkelig fornemmelse at tage på
udstilling om morgenen fra det gamle hjem, og komme hjem om aftenen til det
nye

> Salem og Stoffer (som glæder sig til at flytte til et hus med en trappe,
spændende)

Eeeej, trapper er et stort hit - specielt hvis det er trapper med gulvtæppe
på, så man kan drøne op og ned med 80 km/t
Vi har været i gang med at male vores gang, og kattene har derfor været
spærret inde i stuerne imens (terpentinmaling + katte = dårlig kombination
Nu har vores gangmaleri været en længerevarende affære, da vi også har
travlt med 117 andre ting, og det har derfor taget omkring 4 uger. Mine
killinger (som er 12 uger i dag, har derfor aldrig været i andet end
stuerne, og i går, da vi fjernede afdækningen i gangen fik de lov at komme i
resten af huset - og de har stort set opholdt sig på trappen lige siden
*grin*, den er _virkelig_ populær!

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Lisa K

Dato : 25-08-01 13:08

Jeg har sagt at jeg vil have et eller andet på trapperne, evt. sådan en buet
filtmåtte på hver trin (jeg har set man kan få sådan nogle) så man bedre kan
stå fast.
Dem der bor der nu har hund og man kan godt se at den har fræset op og ned
ad trapperne, de er lidt ridset, men pyt det bliver de nok alligevel.
Det bedste er nok at trinene er åbne så man kan ligge og drille hinanden
igennem. Jeg kan forestille mig at det kunne være spændende
missetidsfordriv.
Salem er vild med at komme ud i vores opgang og lege på trapperne, så han
bliver sikkert glad for at
få "sine egne trapper".

Jeg har osse sagt til mine misser, at nu bliver de rigtige hus-katte, idag
er de jo "bare" lejlighedskatte.

Salem, Stoffer og Lisa.

Fra : Jette & Leif

Dato : 25-08-01 12:05

> [...]
misser
> rende rundt i forvirring under
> flytningen og ikke fatte hvad der foregår.

Hej Lisa , Salem og Stoffer

Da vi flyttede sidste år med 6 katte lod vi dem være i det gamle hus, til
huset var næsten tømt og nogle af møblerne var på plads i det nye hus,
kattene blev så puttet i hver deres transportkasse og kørt over i det nye
hus, hvor den mest bange blev lukket ud først og de andre en lille times tid
senere, og det gav ingen problemmer for kattene, for møblerne som de kendte
var jo der, men bare flyttet lidt rundt på og i nogle rum de ikke kendte
)

Held og lykke med det nye hus og flytningen

Leif

Fra : Ern Yoka

Dato : 25-08-01 14:25

> [...]

> Salem og Stoffer (som glæder sig til at flytte til et hus med en trappe,
> spændende) og Lisa (som hader at pakke og leve i en papkasse i 14 dage

Da vi i sin tid flyttede fra lejlighed til hus varede det et par dage før
kattene holdt op med at fare forskrækket sammen hver gang en af os var
ovenpå. Lejligheden lå på øverste etage så de havde aldrig været vant til at
der gik nogen "på loftet". Men trapper er et hit, særligt de åbne, selvom
Jack ikke kunne finde ud af at gå ned ad den de første to dage, han måtte
BÆRES, skøre kat. Opad gik det fint, og også nedad hvis han var stoppet midt
på trappen, men at skulle "styrte sig i afgrunden" fra det øverste trin var
en overvindelse for ham.

I øvrigt blev vores katte i sin tid flyttet som noget af det første og sat
ind i soveværelset (sammen med sengene) og om aftenen da alle møbler var på
plads og flyttehjælperne var gået blev de lukket ud. Det fungerede fint

Hilsner
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Kate

Dato : 25-08-01 19:06

Hej Lisa

Jeg ved ikke om der er nogen ideel måde at flytte med dyr på, men da
jeg flyttede fra mit kollegieværelse for 9 år siden var Johan og Sofie
udekatte. Jeg valgte ganske simpelt at flytte fra dem. Okay, okay, nok
ike helt, men jeg flyttede og fik alle hjælpere ud af mit nye hjem og
da alt var ordnet tog jeg min stedfar med hjem (jeg havde ikke selv
bil) fik indfanget dem og så afsted til vores nye hjem. Du kan tro
Sofie så sjov ud i hovedet da hun kom ind og der intet var andet end to
transportkasser.
Da vi kom hertil holdt jeg dem inde, jeg tror nok to uger og så gik jeg
med dem ned (jeg bor på 1.sal) og hvergang de kom uden for øjesyn
kaldte jeg dem til mig.
Nu skal det nok siges at de var vant til at være inde om natten og
derfor fik de mad ved sengetid.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.