Nu fryser lortet igen :-(
Fra : Jakob H K

Dato : 19-08-01 23:29

Jeg er ved at være grundigt træt af min pm4400. Efter jeg har kørt os
9.1 uden problemer er den begyndt at fryse ret ofte. Det sker tit efter
at explorer er brudt ned med fejl 1,2 eller 3. Explorer har jeg ellers
ikke haft problemer med før. Jeg synes problemerne er taget til efter
jeg har haft mactella installeret men det har jeg fjernet igen. Nogen
forslag til hvordan problemerne kan kommes til livs.

Som tillægspørgsmål vil jeg lige høre hvad det er man skal tage backup
af når jeg vil geninstalere outlook og explorer, her tænker jeg på mails
adresser og bookmarks.

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper

Dato : 20-08-01 01:06

Jakob H K <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
>
> Som tillægspørgsmål vil jeg lige høre hvad det er man skal tage backup
> af når jeg vil geninstalere outlook og explorer, her tænker jeg på mails

Du skal backuppe Microsoft user data i Dokument mappen og favorites.html
og hvis du vil gemme cookies og andre indstilling i IE skal du gemme
Internet Preferences i mappen indstillinger.

Jeg foreslå at du stritter alt hvad der hedder Microsoft og MS i din
systemmappe ud og næste gang du starter OE eller IE startes Microsoft
First Run der installere de fornødne udvidelser.
--
Jesper.
Underskriv protesten mod CopyDan's afgifter på CD-R mm.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-01 22:01

On 20/08/01 0:28, in article 1eyex4m.14m07t411v0kz8N%ingen@email.dk, "Jakob
H K" <ingen@email.dk> wrote:

> [...]
> jeg har haft mactella installeret men det har jeg fjernet igen. Nogen
> forslag til hvordan problemerne kan kommes til livs.

Nu nævner du explorer, jeg vil lige nævne at jeg på 2 maskiner, (hjemme og
på arbejde) ikke kan få exlporer til at virke (læs: ikke crache min
maskine), m.m. Den bliver startet før alt andet. Meget mystisk. Jeg får også
tit fejl 2 på IE, hvorefter det hele højst sandsynligt braser sammen om
ørene på en. Er jeg den eneste der glæder mig til 10.1 så vi kan smide OS 9
ad helvede til ? ;=)

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-08-01 02:48

Hej Thomas

Det kunne jo også være, at det er IE, der er noget lort og ikke OS 9.1.... Jeg
har _ALDRIG_ kunnet få IE versioner nyere end 4.01 til at virke korrekt på
nogen systemer fra 7.5.2 og til 9.1! - Og det samme gælder for OE! - Fx. ville
4.04 overhovedet ikke starte på 7.5.5, hvis OE ikke var startet i forvejen.
Efter at have renset min gamle 7200 for alt OE kunne jeg få IE 4.04 til at køre
ca. en halv time før den gik ned.

Så alt det pladder med, at det er 9.1, der er skyld i problemerne, den holder
ikke. På en af mine HD'er har jeg en 9.1IE, hvor MSIE blev installeret, og det
er den eneste af de 4 forskellige 9.1, jeg har, der har givet problemer, - og
det kun indtil jeg rensende 9.1IE for alt MS stof, og nu kører den også så
stabilt, at det endnu ikke er lykkedes mig at kvæle den. - Ikke engang en
gammel Netscape Navigator 3.01DK kunne få den til at gå ned, og NN 3 er da
ellers berygtet nok (iflg. nogen ihvertfald).

mvh. Erik Richard

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> ørene på en. Er jeg den eneste der glæder mig til 10.1 så vi kan smide OS 9

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-08-01 23:58

> [...]
> at kvæle den. - Ikke engang en gammel Netscape Navigator 3.01DK kunne få
> den til at gå ned, og NN 3 er da ellers berygtet nok (iflg. nogen

Bla. bla. bla... IE 5, OE 5 og Entourage er superlækre programmer, som i
langt de fleste tilfælde fungerer ganske glimrende.

IE 5 kan godt få nogle flip og crashe, men i 9 ud af 10 tilfælde ryger
kun selve programmet og den hiver ikke selve systemet ned. I de fleste
tilfælde sker det på sider med Java.

Jeg savner Entourage _helt vildt_ på min OS X, men jeg nægter altså at
køre et Classic mail-program på OS X. Mail er OK, men det sandelig sine
begrænsninger!

--
René

Fra : Ben Knudsen

Dato : 21-08-01 08:29

ingen@email.dk,Ny-Internet writes:
>Som tillægspørgsmål vil jeg lige høre hvad det er man skal tage backup
>af når jeg vil geninstalere outlook og explorer, her tænker jeg på mails
>adresser og bookmarks.

Begge programmer gemmer personlige indstillinger, mails osv i
dokument-mappen, så lade den være i fred i første omgang. Til gengæld kan
du roligt rydde alt, der hedder microsoft+et-eller-andet ud af
udvidelses-mappen. Disse filer vil blive gendannet automatisk, næste gang
du starter outlook eller explorer. Jeg går ud fra, at du bruger
outlook/explorer 5 ?

Derudover vil jeg kraftigt anbefale dig at slå java fra i explorer. Det
øger hastigheden betragteligt på mange sider og gør explorer meget mere
stabil.

Mvh Ben

Fra : Jakob H K

Dato : 21-08-01 22:39

Jeg går ud fra, at du bruger
> outlook/explorer 5 ?

Det er korrekt. Skal jeg forstå det sådan at det at fjerne alle
microsoft udvidelser uden at geninstallere/fjerne programmerne er en
måde at løse unoder på ?

> Derudover vil jeg kraftigt anbefale dig at slå java fra i explorer. Det
> øger hastigheden betragteligt på mange sider og gør explorer meget mere
> stabil.

Betyder det så ikke at der er mange sider der ikke fungerer ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Ben Knudsen

Dato : 22-08-01 07:30

ingen@email.dk,Ny-Internet writes:
>Det er korrekt. Skal jeg forstå det sådan at det at fjerne alle
>microsoft udvidelser uden at geninstallere/fjerne programmerne er en
>måde at løse unoder på ?

Det kan det være. Programmerne geninstallerer selv de udvidelser, de skal
bruge, så det skader i hvert fald ikke.

>Betyder det så ikke at der er mange sider der ikke fungerer ?

Nej. Du vil opdage at meget få sider rent faktisk kræver java - til
gengæld er der en del portal-agtige sider, som rutinemæssigt dropper en
applet på dig, som du ikke har nogen glæde af og som sinker dit surfing.
Hvad de gør, ved jeg ikke... Men prøv f.eks. www.ofir.dk med og uden java.
Hos mig er forskellen mærkbar. Tidligerer var www.jp.dk mit
yndlingseksempel, men de har vist fjernet deres applet. Udover
hastighedsforskellen har du fornøjelsen af en mere stabil explorer, og
hvis du kommer ind på en side, der kræver java, kan du bare slå det til
igen.

Mvh Ben