Unbreakable. Ja, det er den også.
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 19-08-01 20:47

Har lige set Unbreakable på DVD, og jeg må sige, at det er en fremragende
film !

Det fantastiske gjort utroligt, levende og gribende!

Jamen, det er bare så godt.

Og ingen spoilere her !

Jeg vil slet ikke fortælle noget om filmen, men "bare" fremhæve
fotograferingen.......yikes, det er flot. Lydsiden, er ligeså fænomenal
flot, og personerne er fuldt tre-dimensionelle og troværdige.

Der må aldrig komme en sequel !

Thomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-08-01 21:26

ADVARSEL, SPOILER!!!

Thomas Mouritsen wrote:

> [...]
> fotograferingen.......yikes, det er flot. Lydsiden, er ligeså fænomenal
> flot, og personerne er fuldt tre-dimensionelle og troværdige.

Hehe, sjovt som vi to bare er fuldstændigt uenige hvad angår filmsmag.
Det er vist godt vi ikke skal i biffen sammen
Jeg syntes netop at filmen var elendig. Personerne er efter min mening
mildest totalt utroværdige. tegneseriehelte - come on! Og at sønnen er
så overbevist at han er villig til at skyde sin egen far. Desuden er
filmen opbygget som en tro kopi af Den Sjette Sans. Ikke at det i sig
selv er noget skidt, men det virker meget uoriginalt og forudseeligt.
Slutningen er da muligvis også noget af det platteste jeg længe har set,
det virker nærmest som om at Der bare _skal_ være et overraskende plot
twist til sidst. I Den Sjette Sans satte plot twistet hele filmen i et
andet perspektiv, men i unbreakable er det jo nærmest uinteressant at
Samuel Jackson er badguy.
Det er rigtigt at der er leget en del med kameravinkler men det virkede
på mig blot generende. I f.eks What Lies Beneath, blev der også lavet en
del tricks med kameraet, men det var virkelig gennemgørt og effektivt.
Jeg vil give dig ret i at lydsiden til filmen er helt i orden - lidt kan
vi da blive enige om
Scenen hvor Bruce Willis løfter vægte nede i kælderen sammen med sønnen
er ganske underholdene, men det er absolut også toppen af filmen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-08-01 00:12

Thomas Mouritsen skrev:
> Har lige set Unbreakable på DVD, og jeg må sige, at det er en
fremragende
> film !

Jeg er helt enig! Filmen har fået en helt uberettiget kritik.
Udviklingen og slutningen i filmen er efter min mening genial. De
underlige kameraføringer i filmen er det eneste, der irriterer lidt -
ellers er filmen saftsuseme go'!

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Troels Petersen

Dato : 20-08-01 21:23

> Jamen, det er bare så godt.

Jeg må godt nok indrømme at jeg også er dybt uenig. Det er et godt håndværk,
men historien er for tynd og man bliver _virkelig_ skuffet hvis man
forventer en ny 6th Sense..

Mvh
Troels

Fra : Max Rydahl Andersen

Dato : 21-08-01 08:10

> Jeg må godt nok indrømme at jeg også er dybt uenig. Det er et godt
håndværk,
> men historien er for tynd og man bliver _virkelig_ skuffet hvis man
> forventer en ny 6th Sense..

Nu er det jo bare det at 6th Sense var alt for forudsiglig (ihvertifald for
mig) så jeg nød Unbreakable som jeg syntes gemte sin pointe en del bedre end
6th Sense.

Mvh
Max

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 21-08-01 09:50

Max Rydahl Andersen skrev:
> [...]
(ihvertifald for
> mig) så jeg nød Unbreakable som jeg syntes gemte sin pointe en del

Helt enig. Vi regnede lynhurtigt twisten i 6th Sense ud. Derimod kom
chokket i Unbreakable præcis, som instruktøren havde tænkt sig det. Det
virkede meget bedre og blev ikke skåret ud i pap for de fatsvage som i
6th Sense. Alt i alt synes jeg, at 6th Sense var en bedre film, men
pointen faldt som sagt mere præcist i Unbreakable.

--
http://www.filmsvar.dk/obese2 - online OBESE2-udflugtsgalleri

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-08-01 18:23

Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen <9lt72g$saa$1@sunsite.dk>...
>(ihvertifald for
>bedre end
>
>Helt enig. Vi regnede lynhurtigt twisten i 6th Sense ud.

Nu kan det godt være fordi jeg så filmen rimelig sent om natten ( startede
den kl. 1 ), men jeg synes ikke at pointen kom sådan til mig.. måske bare
mig som var dum :)

> [...]
>6th Sense. Alt i alt synes jeg, at 6th Sense var en bedre film, men
>pointen faldt som sagt mere præcist i Unbreakable.

Jeg synes helt klart begge film er værd at bruge tid på.

--
Anders Houmark

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 24-08-01 14:09

Anders Houmark skrev:
> [...]
startede
> den kl. 1 ), men jeg synes ikke at pointen kom sådan til mig.. måske

Vidste du, at der var en twist i filmen? Det gjorde jeg og brugte derfor
meget tid på at forsøge at regne den ud. Det gjorde jeg ikke ved
Unbreakable, som derfor fungerede bedre. Det kan være derfor. Under alle
omstændigheder har det ingenting at gøre med dumhed! :)

> Jeg synes helt klart begge film er værd at bruge tid på.

Jep!

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-08-01 15:33

Peter Bjerre Rosa skrev i meddelelsen <9m5jck$n6b$1@sunsite.dk>...

>Vidste du, at der var en twist i filmen?

Er der ikke det i nærmest alle film?

> [...]
>Unbreakable, som derfor fungerede bedre. Det kan være derfor. Under alle
>omstændigheder har det ingenting at gøre med dumhed! :)

jeg vidste ikke at twisten var sådan :)

--
Anders Houmark

Fra : Kvan

Dato : 21-08-01 08:48

"Troels Petersen" <troels@kvaksalver.dk> writes:

> Jeg må godt nok indrømme at jeg også er dybt uenig. Det er et godt
> håndværk, men historien er for tynd og man bliver _virkelig_ skuffet
> hvis man forventer en ny 6th Sense..

Hvorfor i al verden skulle man også gøre det, bare fordi instruktøren
er den samme? Man bliver sgu også skuffet hvis man forventer en ny T2
når man ser Titanic, men det er ikke filmens skyld, det er den
ubegrundede forventnings skyld.

- Kvan.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 21-08-01 11:32

Kvan <kvan@spamcop.net> writes:

> Man bliver sgu også skuffet hvis man forventer en ny T2 når man ser
> Titanic, men det er ikke filmens skyld, det er den ubegrundede
> forventnings skyld.

Hvis vi skal føre 6'th sense / unbreakable parallelen videre, så
skulle Arnold have haft den mandlige hovedrolle i Titanic....

.... jeg havde vist nok en pointe med dette, men jeg glemte den da jeg
nåede til at forestille mig Arnold i Titanic.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-08-01 00:08

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev:

>Der må aldrig komme en sequel !

Vi er enige, men nok ikke af samme grund.

Niels Søndergaard

Fra : jakob

Dato : 22-08-01 20:51

jeg vil give dig ret, det er en fed film, som jeg blev grebet af, der er kun
en ting der irreterer mig og det er tilsidst i filmen hvor der står hvad der
sker med samuel og bruce's karekterer efter filmen er slut
ligesom i de der "high school film" hvor der står hvad der sker med der
personerne efter de har bestået eksamenen.

mvh

jakob