asus Gforce 3
Fra : Gunnar Larsen

Dato : 19-08-01 16:41

Jeg har er asus gfoce 3 som laver grafikfejl. Jeg har fundet ud af det er
varmen der gør det men det bliver 55-60 ved full load og 52-53 grader ved
ikke at lave noget er det mit grafikkort der er i stykker den laver ikke
fejl når jeg får mit system på mit bundkort med på 30 grader men når det
bliver 35- 36 grader for jeg grafikfejl. Windows bryder ned den resetter min
bios osv.. Det skete først efter jeg fik gforce 3. Det kan jo osse være mit
bundkort der ikke har det så godt. Jeg har prøvet mit gforce 3 i et andet
system og der skete ikke noget men det var osse under andre temperature. Jeg
har 1 blæser for and og en 1 bæser bagude og 2 blæser i min strømforsyning.

Mit system
Asus a7v-133a 30-36 grader idle og laver noget
1000ghz/266 tunderbird 50-55 grader idle og laver noget.
taisol køler
256 mb ram
live lydkort
gforce 3 asus
netkort

Mvh
Thomas

Fra : Gunnar Larsen

Dato : 19-08-01 21:38

Jeg har fundet ud af hvad det er det er bundkortet nortbridgen som bliver
for varm da luften fra cpu kommer ned over den det kan den åbenbart ikke
klare. Jeg puttede en hårdtørre ned på den og varmede den op og samme fejl
kom igen. Så i med et andet
grafikkort og prøvede og samme fejl kom igen. Så det er et nyt bundkort til
mig eller vi skal have vinter hele året rundt .

Mvh
Thomas

Fra : Jonas Jensen

Dato : 19-08-01 22:31

Hvad med at sætte nogle blæsere i dit kabinet?

Fra : Gunnar Larsen

Dato : 20-08-01 10:01

Jeg har en blæser foran som blæers ind i kabinettet en blæser bagud som
tager det varme luft ud og to blæsere i min strømforsyning som osse tager
det varme luft ud. så det skulle være nok det kan da ikke være meningen at
den skal kunne kunne flyve. Og jeg synes den larmer rigelig som den gør nu.
Hvis det ikke hjælper med nyt bundkort er det intel jeg smutter tilbage til
da der ikke skal så meget køling til.

Mvh
Thomas

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 20-08-01 13:56

du kan forsøge at skabe bedre køling i dit system, inden du køber et helt
nyt bundkort. Evt. bedre cirkulation i hele kabinnet eller/og en bedre køler
på northbridgen. Det er i hvert fald ikke så dyrt som et nyt bundkort, og
evt. har de andre dele af i din comper også godt af et bedre airflow

hilsen
Engel

Fra : kcdc

Dato : 21-08-01 17:59

snip----------

Mit system
> Asus a7v-133a 30-36 grader idle og laver noget
> 1000ghz/266 tunderbird 50-55 grader idle og laver noget.
> [...]

Jeg tror måske også at der er en anden grund til at dit system bryder
Du kører jo med 1000 GHz, WOW

Nej, spøg til side det er nok en god ide at skifte bundkortet, så dyre er de
trods alt heller ikke
(i forhold til Geforce 3)

/kcdc