Har WOL sat begrænsning på mailstørrelse?
Fra : Esben

Dato : 19-08-01 03:42

1. Jeg modtog i går en mail hvor der skulle have været vedhæftet en fil.
Filen var ikke i mailen. Har ikke kunnet kontakte afsenderen for at høre om
filen nu også VAR vedhæftet.

2. Min kæreste modtog ligeledes en mail som skulle indeholde en vedhæftet
fil. Den var der dog heller ikke. Et syn hos afsenderen afslørede dog at
mailen i 'Sendt Post' VAR vedhæftet en fil, men denne dukkede så op hos
modtageren uden filen.

Har WOL sat begrænsning på hvor store vedhæftede filer må være?

--
Esben

Fra : Søren Blom

Dato : 19-08-01 04:06

"Esben" <esben@huleboer.dk> skrev >
> Har WOL sat begrænsning på hvor store vedhæftede filer må være?

Ja, så vidt jeg husker er den grænse på 5 MB og har været der længe, i hvert
fald er det ikke noget nyt påfund. Prøv at kik på deres service/support
sider eller spørg i en af deres interne grupper.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Esben

Dato : 19-08-01 04:17

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
> fald er det ikke noget nyt påfund. Prøv at kik på deres service/support
> sider eller spørg i en af deres interne grupper.

Ok! Det undrede mig bare fordi jeg for et par uger siden sendte en mail fra
mit arbejde til min hjemmeadresse på ca. 15MB. Begge konti er hos WOL.

--
Esben

Fra : Odinn Sørensen

Dato : 19-08-01 09:09

Hej Esben.

Sun 19 Aug 2001 04:41, "Esben" <esben@huleboer.dk> wrote:

> [...]

> dukkede så op hos modtageren uden filen.

> Har WOL sat begrænsning på hvor store vedhæftede filer må være?

Vi har altid haft en grænse på 20MB for _hele_ mailen på vores smtp servere.
Hvis en mail overskrider den grænse, så afvises den simpelthen, og
modtageren får den altså slet ikke. Vores mailserver rører *aldrig*
indholdet i mails, og har slet ingen anelse om hvad indholdet er, og kan
derfor heller ikke strippe vedhæftninger eller andet.

Mit bud er derfor at afsenderen (eller vedkommendes mailprogram) har gjort
et eller andet forkert.

Alternativt at afsenderens udbyders smtp server (hvis denne er non-Tiscali)
har strippet vedhæftningen, men jeg har svært ved at forestille mig at nogen
udbyder ville sætte den slags op uden at gøre sine kunder opmærksomme på
det, eller sende mail tilbage om at stripningen er sket.

--
Odinn Sørensen | Der arbejder for Tiscali,
Privat person | men taler med^H^H^Hfor sig selv.

Fra : Esben

Dato : 19-08-01 14:17

"Odinn Sørensen" <os@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> udbyder ville sætte den slags op uden at gøre sine kunder opmærksomme på
> det, eller sende mail tilbage om at stripningen er sket.

Det er netop WOL der har været både afsender og modtager konto i de nævnte
tilfælde.

--
Esben

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 15:37

"Esben" <esben@huleboer.dk> skrev i en meddelelse
> Det er netop WOL der har været både afsender og modtager konto i de nævnte
> tilfælde.

Mailserverne hos WOL har ikke været særlig gode denne weekend. Jeg har selv
problemer med dem og der er deres smtp.worldonline.dk er laver fadæsen. Jeg
ved ikke hvornår WOL laver det men måske først madag.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-08-01 16:08

Finn Jensen skrev:

>Mailserverne hos WOL har ikke været særlig gode denne weekend.

Jo, men selvom dette skulle være tilfældet (jeg har ikke selv
mærket noget, men det kan jo være en server, jeg tilfældigvis
ikke anvender), kan det jo ikke bevirke, at et bilag strippes
fra en e-mail - jf. bl.a. Odinns og Peters indlæg.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-08-01 12:16

> [...]

>Filen var ikke i mailen. Har ikke kunnet kontakte afsenderen for at høre om

Jeg kan se, at du bruger Outlook Express. Du skulle vel ikke
tilfældigvis have sendt den omtalte mail fra en "rigtig" Outlook?

I deres generelle iver efter at sikre sig verdensherredømmet ved at
gøre dataformaterne tilpas inkompatible med andet internet-software
lykkes det af og til for MS at lave programmer, der er inkompatible
med sig selv eller med andre MS-programmer.

Et eksempel på dette er Outlooks RTF-mailformat, som afhængigt af
versioner ikke altid forstås af Outlook Express, hvorfor vedhæftede
filer ikke bliver vist.

--
Allan Olesen, Lunderskov
"SNART is a registered trademark of TransNet."

Fra : Esben

Dato : 19-08-01 14:18

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message

> Jeg kan se, at du bruger Outlook Express. Du skulle vel ikke
> tilfældigvis have sendt den omtalte mail fra en "rigtig" Outlook?

Nej, begge er OE 5.5

> [...]
>
> Et eksempel på dette er Outlooks RTF-mailformat, som afhængigt af
> versioner ikke altid forstås af Outlook Express, hvorfor vedhæftede

Ok, det er jo sygt. Men jeg har nu heller aldrig brudt mig om Outlook.

--
Esben

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-08-01 13:38

On Sun, 19 Aug 2001 04:41:35 +0200, "Esben" <esben@huleboer.dk> wrote:

>1. Jeg modtog i går en mail hvor der skulle have været vedhæftet en fil.
>Filen var ikke i mailen. Har ikke kunnet kontakte afsenderen for at høre om
>filen nu også VAR vedhæftet.

Vedhæftede filer er teknisk set også bare en del af brødteksten - og
denne blander udbydere sig på ingen måde i. Udbyderens mailsystem kan
faktisk ikke engang se at der er tale om "en vedhæftet fil"; blot at
det er en mail, der fylder meget. Hele denne mail vil enten blive
accepteret eller afvist.

Når mailen frem uden vedhæftet fil, kan der være en del årsager:

1. Afsender-programmet sender alligevel ikke den vedhæftede fil med.
2. Modtagerens mailsystem er paranoid overfor vedhæftede filer
3. Modtagerens mailsystem kan ikke lige finde ud af at den aktuelt
vedhæftede fil (har jeg oplevet med diverse PDA-programmer og enkelte
mailprogrammer som fx Calypso)
4. Modtageren har et under-mail-system som fx Exchange, der står for
at behandle attachede filer, m.m., og her går det måske galt.
5. Find selv på flere.

--
- Peter Brodersen