/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Black Hawk Down Trailer
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 18-08-01 22:52


http://www.cinemayhem.com/blackhawkdown/

Ridley Scott gør det godt 3 gang på kort tid.

Thomas





 
 
Macready (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Macready


Dato : 19-08-01 13:20

>Ridley Scott gør det godt 3 gang på kort tid.

Hvordan kan du vurdere det udfra en trailer?

- Jesper

Thomas Mouritsen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 19-08-01 13:50


Macready <macready2001@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:plbvntopm5u1su48ocslgt7ofm2ag222jt@4ax.com...
> >Ridley Scott gør det godt 3 gang på kort tid.
>
> Hvordan kan du vurdere det udfra en trailer?


Udelukkende fordi Ridley kører med klatten i øjeblikket.

Gladiator, Hannibal og nu Black Hawk Down. Det kan kun blive godt. Se osse
lige rollelisten på Black Hawk Down ! Det bliver en god film.

Thomas





Macready (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Macready


Dato : 19-08-01 13:56

>Se osse lige rollelisten på Black Hawk Down ! Det bliver en god film.

Det vil altså sige, at en rolleliste med store Hollywood-navne er
ligeproportinal med en god film?

Så blev jeg så klog. ;)

- Jesper

Thomas Mouritsen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 19-08-01 14:56


Macready <macready2001@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:6ndvntcakv7fmkdd1lu5ujqrgn8uqv8t6r@4ax.com...
> >Se osse lige rollelisten på Black Hawk Down ! Det bliver en god film.
>
> Det vil altså sige, at en rolleliste med store Hollywood-navne er
> ligeproportinal med en god film?
>
> Så blev jeg så klog. ;)


Det var ikke det faktum, at det er store navne, men at det er gode
skuespillere som medvirker i filmen.

Thomas





Macready (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Macready


Dato : 20-08-01 11:07

>Det var ikke det faktum, at det er store navne, men at det er gode
>skuespillere som medvirker i filmen.

Gode skuespillere (hvordan du nu end kategoriserer dem) kan da også
lave dårlige film!

- Jesper

Thomas Mouritsen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 20-08-01 21:47


Macready <macready2001@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:t5o1otsntmslk3pgq9ha0m209743ahd7h2@4ax.com...
> >Det var ikke det faktum, at det er store navne, men at det er gode
> >skuespillere som medvirker i filmen.
>
> Gode skuespillere (hvordan du nu end kategoriserer dem) kan da også
> lave dårlige film!


Det kan de snildt, men bare ikke i en Ridley Scott film. Black Hawk Down
bliver en meget stor film, og sådan er det bare.

Mvh. Thomas





Macready (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Macready


Dato : 21-08-01 07:42

>Det kan de snildt, men bare ikke i en Ridley Scott film. Black Hawk Down
>bliver en meget stor film, og sådan er det bare.

Haha... det er da den mest ignorante udtalelse, jeg har hørt længe.

- Jesper

David Schjelde (21-08-2001)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 21-08-01 07:55


"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
news:3b81775e$0$300$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Macready <macready2001@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:t5o1otsntmslk3pgq9ha0m209743ahd7h2@4ax.com...
> > >Det var ikke det faktum, at det er store navne, men at det er gode
> > >skuespillere som medvirker i filmen.
> >
> > Gode skuespillere (hvordan du nu end kategoriserer dem) kan da også
> > lave dårlige film!
>
>
> Det kan de snildt, men bare ikke i en Ridley Scott film. Black Hawk Down
> bliver en meget stor film, og sådan er det bare.

(Måske for indforstået for folk der følger med i dansk fodbold, men) Er du i
familie med Flemming Østergaard?

Mvh
David



Zeki (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 21-08-01 08:52

> (Måske for indforstået for folk der følger med i dansk fodbold, men) Er du
i
> familie med Flemming Østergaard?

Hæ hæ, good one!

Zeki




Søren Sohl (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Søren Sohl


Dato : 19-08-01 14:32

Jeg kan altså heller ikke lige lade være med at knytte en kommentar til
Black Hawk Down. For mig viser traileren tegn på en dårlig film. Jeg mener
at Ridley Scott generalt er en god og bred instruktør, for mig står Blade
Runner og Alien som nogle af de bedste sci-fi film. Men når han skal lave
disse mainstream action film om amerikanske soldater synes jeg han er en af
de dårligste, som nu BHD og før G.I.Jane. Anyway, så synes jeg bare at han
skulle holde sig til de lidt mere eventyrlige film, for det er der han har
sin force.

Søren
"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b7fb5fc$0$367$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Macready <macready2001@hotmail.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:plbvntopm5u1su48ocslgt7ofm2ag222jt@4ax.com...
> > >Ridley Scott gør det godt 3 gang på kort tid.
> >
> > Hvordan kan du vurdere det udfra en trailer?
>
>
> Udelukkende fordi Ridley kører med klatten i øjeblikket.
>
> Gladiator, Hannibal og nu Black Hawk Down. Det kan kun blive godt. Se osse
> lige rollelisten på Black Hawk Down ! Det bliver en god film.
>
> Thomas
>
>
>
>



Zeki (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 19-08-01 17:00

Ja, og glem ikke at 'Black Hawk Down' er produceret af Jerry Bruckheimer, og
vi ved jo godt alle hvilken slags film som han står for: No-brainer
actionfilm hvor formen er vigtigere end indholdet.

Zeki





Ulrik Jensen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 19-08-01 17:27

Hej

> Ja, og glem ikke at 'Black Hawk Down' er produceret af Jerry Bruckheimer,
og
> vi ved jo godt alle hvilken slags film som han står for: No-brainer
> actionfilm hvor formen er vigtigere end indholdet.

hov hov.... det er måske ikke de store "tænkefilm", men der er for fanden
spandevis af fed action i dem...... The Rock ligger højt på min filmliste,
ligeledes gør Con-Air............... nogle gange vil man jo gerne se en
underholdende film, og andre gange er man i humør til et kunstværk af
dimensioner ikke?

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk



Zeki (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 19-08-01 18:40

> hov hov.... det er måske ikke de store "tænkefilm", men der er for fanden
> spandevis af fed action i dem...... The Rock ligger højt på min filmliste,
> ligeledes gør Con-Air............... nogle gange vil man jo gerne se en
> underholdende film, og andre gange er man i humør til et kunstværk af
> dimensioner ikke?

Hov Hov selv. Når man laver en film der er baseret på autentiske
begivenheder, og endda en tragisk begivenhed, bør man forvente en hvis
seriøsitet i forhold til produktet. Der var også "spandevis" af "fed action"
i 'Pearl Harbor', men alligevel var det en elendig film!

Zeki


> Med venlig hilsen
> Ulrik Jensen
> ulrik@qcom.dk
>
>



Ulrik Jensen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 19-08-01 21:54

Hej

> Hov Hov selv. Når man laver en film der er baseret på autentiske
> begivenheder, og endda en tragisk begivenhed, bør man forvente en hvis
> seriøsitet i forhold til produktet. Der var også "spandevis" af "fed
action"
> i 'Pearl Harbor', men alligevel var det en elendig film!

Ja, men man kan da godt lave en seriøs actionfilm ikke? også selvom den ikke
ligefrem får tilskuerne til at tage meningen med livet op til
revidering............ Pearl Harbor var elendig ja........ men jeg mener
ikke at den kan sammenlignes med The Rock........... Pearl Harbor havde en
masse fed action ja, men den slaskede disney-kærligheds historie ødelagde
det...........

Konklusion : Ligegyldig hvem der står bag, kan filmen blive god, og den kan
blive dårlig... man må vente og se........... jeg havde da også enormt store
forventninger til Pearl Harbor... .

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk



Zeki (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 19-08-01 22:34


> Ja, men man kan da godt lave en seriøs actionfilm ikke? også selvom den
ikke
> ligefrem får tilskuerne til at tage meningen med livet op til
> revidering............ Pearl Harbor var elendig ja........ men jeg mener
> ikke at den kan sammenlignes med The Rock........... Pearl Harbor havde en
> masse fed action ja, men den slaskede disney-kærligheds historie ødelagde
> det...........

Pearl Harbor? Det er skam Black Hawk Down jeg hentyder til når jeg skriver
"baseret på en autentisk tragisk begivenhed". Du mindes måske ikke de døde
amerikanske soldater der blev slæbt hen af vejen i Somalia?

Zeki




Ulrik Jensen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 19-08-01 23:25

Hej !

> Pearl Harbor? Det er skam Black Hawk Down jeg hentyder til når jeg skriver
> "baseret på en autentisk tragisk begivenhed". Du mindes måske ikke de døde
> amerikanske soldater der blev slæbt hen af vejen i Somalia?

Nej det gør jeg ikke, værende at jeg født i 1984, og jeg ikke fulgte
specielt meget med i tingene som 11-årig.......... men det er ikke min
pointe, jeg er udmærket klar over at Black Hawk Down er "autentisk", læste
jeg da jeg kom ind på den side med traileren.......... Du siger at man bør
forvente en vis seriøsitet ved produktet, og jeg siger blot at selv dårlige
film da godt kan være lavet af folk der har taget en seriøs indfaldsvinkel
til episoden........

Men det er ingen grund til at slå samtlige Jerry Bruckheimer film over en
kam som dårlige film........... Min pointe er, at du ikke kan sige at en
film bliver dårlig på den baggrund at det er Jerry Bruckheimer der står
bag... Det er fair at sige at det er gode chancer for at filmen ikke bliver
et kunstværk der vil ændre filmhistorien, men det betyder da ikke at filmen
er dårlig........... Ikke i min bog ihvertfald, det kan selvfølgelig godt
ske at du skal have kunstnerisk stimulans for at nyde en film, men det synes
jeg så bare er synd for dig.... jeg er da ihvertfald glad for at jeg både
kan se film som "The Rock", "Con-Air", "Air Force One", "Die Hard"-filmene,
og samtidigt også værdsætte det arbejde der er gået ind i film som f.eks.
"2001: A space odyssey".......... Der findes selvfølgelig film der både er
underholdende, og samtidigt give hjernen stimulans, hvad enten det er ved at
få folk til at tænke over pointen, eller den måde filmen er lavet på, film
jeg anser for at falde i den her kategori er film som "GoodFellas", "Saving
Private Ryan", "Bringing out the Dead", "Seven", "Terminator 2" og mange
andre....... Men jeg må nok sige, at hvis man ikke er i stand til at nyde en
film der *kun* er fed action/underholdning, ja så går man glip af
meget....................

Men det er selvfølgelig en smagssag..............

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk



Ulrik Jensen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 20-08-01 05:42

Hej

> Nej det gør jeg ikke, værende at jeg født i 1984, og jeg ikke fulgte
> specielt meget med i tingene som 11-årig..........

Jeg ser nu at det foregik i 1993, hvilket faktisk gør at jeg kun var 9 år
gammel.............

Med venlig hilsen
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk



Zeki (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 20-08-01 05:23

> Men det er ingen grund til at slå samtlige Jerry Bruckheimer film over en
> kam som dårlige film........... Min pointe er, at du ikke kan sige at en
> film bliver dårlig på den baggrund at det er Jerry Bruckheimer der står
> bag

Det mener jeg stort set godt man kan, med enkelte undtagelser. For mig er en
dårlig film en film uden dybde.

> det kan selvfølgelig godt
> ske at du skal have kunstnerisk stimulans for at nyde en film, men det
synes
> jeg så bare er synd for dig.... jeg er da ihvertfald glad for at jeg både
> kan se film som "The Rock"

En OK film, som skiller sig ud fordi Sean Connery også var med til at
producere filmen

>, "Con-Air"

Brød mig ikke om den

>, "Air Force One"

Ikke en Bruckheimer film

>, "Die Hard"-filmene,

Ikke en Bruckheimer film (jeg kan i øvrigt lide alle 3)

>Men jeg må nok sige, at hvis man ikke er i stand til at nyde en
> film der *kun* er fed action/underholdning, ja så går man glip af
> meget....................

En god film skal have en god historie. I actionfilm kan jeg godt leve med at
historien er nedtonet, men i Bruckheimer's tilfælde er den i de fleste
tilfælde ikke eksisterende. Her er det antallet af eksplosioner det handler
om.

Zeki




Jens Thomsen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 20-08-01 21:53


Zeki <sinners.inn@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:M72g7.5727$3q.197953@news010.worldonline.dk...

> En god film skal have en god historie. I actionfilm kan jeg godt leve med
at
> historien er nedtonet, men i Bruckheimer's tilfælde er den i de fleste
> tilfælde ikke eksisterende. Her er det antallet af eksplosioner det
handler
> om.

Det overraskede mig også, at han i sine unge dage faktisk stod bag Michael
Manns glimrende debutfilm, Thief. Men dengang have han og Don Simpson jo
heller ikke formuleret den "high concept"-tilgang til filmproduktion, de
senere anlagde og blev både kendte og rige på.

MVH
Jens



Joakim Lauridsen (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 21-08-01 11:40

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> wrote in message
news:newscache$7rwdig$11p$1@kalvebod.groenjord.dk...
> Det overraskede mig også, at han i sine unge dage faktisk stod bag Michael
> Manns glimrende debutfilm, Thief. Men dengang have han og Don Simpson jo
> heller ikke formuleret den "high concept"-tilgang til filmproduktion, de
> senere anlagde og blev både kendte og rige på.

Det er rigtigt at de fleste Brucheimer produktioner ikke har nogen Snob
effekt. Og jeg vil da heller ikke selv betegne dem som klassikere. Og så
alligevel. Et eller andet sted mener jeg at Top Gun er en klassiker
Men det er altså ikek det samme som at det ikke er gode film i mellem dem
han laver. Det er helt korrekt at langt de fleste ligger i "let
underholdning" kategorien, men det betyder da ikek at en film ikke kan være
god, ligesom at mere "seriøse" film ikke behøver at være det. Hvi jeg lige
hurtigt skal remse nogle af de Bruckheimer produktioner op som jeg synes er
gode, uden at det er det samme som mesterværker, men blot glimrende
underholdning:

Beverly Hills Cop (1984)
Top Gun (1986)
Beverly Hills Cop II (1987)
Bad Boys (1995)
Crimson Tide (1995)
Rock, The (1996)
Enemy of the State (1998)
Remember the Titans (2000)

Og så har jeg udeladt følgende, som jeg synes er gode selvom der ikek er
mange der dele min mening. Faktum er dog at de alle hvist har klaret sig ret
godt alligevel

Days of Thunder (1990)
Armageddon (1998)
Gone in Sixty Seconds (2000)

Dertil kommer bla. Dangerous Minds (1995) som endda er kritiker rost, og et
utal af film som jeg ikke har set. Det kan godt være at han ikke har vundet
en oscar, og det kan også godt være at han aldrig gør, men jeg vil ikke
engang udelukke det (Pearl Harbor *G*)
Hvem bestemmer for øvrigt hvad der er gode film? Er det noget en lille elite
af eksperter gør, eller er det den brede befolkning? Eller er det ikek når
det kommer til stykket den enkelte selv?

Joakim



Brian Nielsen (19-08-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 19-08-01 22:10


"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse
news:qtRf7.5397$3q.157701@news010.worldonline.dk...
> Ja, og glem ikke at 'Black Hawk Down' er produceret af Jerry Bruckheimer,
og
> vi ved jo godt alle hvilken slags film som han står for: No-brainer
> actionfilm hvor formen er vigtigere end indholdet.
>
> Zeki
>

Så er Jerry & Ridley jo et godt makkerskab, for Ridley Scott har også
altid været kritiseret for at være mere form end indhold.
I enkelte tilfælde har det heldigvis også vist sig at være tilstrækkeligt :)

/Brian



Thomas Mouritsen (20-08-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 20-08-01 21:49


Brian Nielsen <bn73@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KRVf7.16477$Ay1.207044@news000.worldonline.dk...


> Så er Jerry & Ridley jo et godt makkerskab, for Ridley Scott har også
> altid været kritiseret for at være mere form end indhold.
> I enkelte tilfælde har det heldigvis også vist sig at være tilstrækkeligt
:)

Niks, ikke rigtigt. Det er hans bror Tony Scott, som er blevet kritiseret
for det.

Thomas






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste