læse X antal tegn af en variabel...
Fra : Mickey

Dato : 18-08-01 22:55

Jeg mener der findes en readstr(); funktion i PHP, men kan ikke finde den...
Det jeg skal bruge er en der kan læse de første X tegn af en tekst og skrive
dem ud, altså en form for appetitvækker på en længere tekst - findes det ?

--
|-|$235-|)k - Mickey
Følg CodeRedWorm's aktivitet : http://susie.dk/coderedworm.html

Fra : Lars Petersen

Dato : 18-08-01 23:13

> [...]
skrive
> dem ud, altså en form for appetitvækker på en længere tekst - findes det ?

echo/print og http://php.net/substr

=)

--
-
Lars

Fra : Mickey

Dato : 18-08-01 23:47

"Lars Petersen" <lars@truth.ioflux.net> skrev i en meddelelse

> echo/print og http://php.net/substr

a saje tak - det var lige præcis den jeg ledte efter ;)

Fra : Jonas Delfs

Dato : 25-08-01 22:45

Ja: http://delfs.dk/articles/overview/

--