Planet of the apes 2001
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-08-01 23:37

Hejsa
Jeg har lige siddet og set subj.
Jeg må sige at Tim er sluppet ret godt fra den film!

Den er ikke så episk og filosofisk som den originale var, det er lidt
ærgerligt. Der er også et par unødvendige, amerikanske(!), scener med
som absolut ikke giver noget til handlingen.

Man aberne er fantasiske og kampscenerne rigtig godt lavet. Historien
hænger godt sammen og meget tro mod den originale, selvom den også
bringer meget nyt.

Og slutningen! Ja det var den jeg var mest spændt på, da han jo nok
var nødt til at finde på noget nyt eller en anden udgave.
Også her lykkedes det for Tim. Faktisk er det ligesom i den originale
at det løfter filmen en tand højere op.

Alt ialt en god filmoplevelse til 4-5 stjerner ud af 6.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Radio Diablo

Dato : 23-08-01 15:20

Vil det sige at du startede en tråd på 30 indlæg uden at ha set filmen? Godt
så!
Det er sgu da fantastisk! Een ting er at være forvirret omkring slutningen
på denne, IMHO, fede film, en anden ting er at være forvirret omkring
slutningen i en film fra 1968!

*Snip*
> [...]
> var nødt til at finde på noget nyt eller en anden udgave.
> Også her lykkedes det for Tim. Faktisk er det ligesom i den originale

Uden at komme med nogen bud på tolkningen af slutningen, vil jeg blot
konstatere at jeg i de knap 2 timer var ganske godt underholdt, hvilket når
alt kommer til alt, vel er det vigtigste for en film?

Peter K

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 04-09-01 01:34

On Thu, 23 Aug 2001 16:20:18 +0200, "Radio Diablo"
<mail@radiodiablo.dk> wrote:

> [...]
>Det er sgu da fantastisk! Een ting er at være forvirret omkring slutningen
>på denne, IMHO, fede film, en anden ting er at være forvirret omkring

Nej, jeg har skam set begge filmene _og_ forstået slutningen fra '68.
Måske du skulle følge med eller dæmpe dine ytringer lidt.
Og ja, jeg synes også det er en fed film!

>Uden at komme med nogen bud på tolkningen af slutningen, vil jeg blot
>konstatere at jeg i de knap 2 timer var ganske godt underholdt, hvilket når
>alt kommer til alt, vel er det vigtigste for en film?

Nogen film skal kun underholde. andre mere end det IMO.
Men dennes primære funktion er underholdning ja.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk