Salo - er den noget værd?
Fra : Kong Kent

Dato : 17-08-01 19:59

Jeg har hørt at det skulle være en uhyggeligt skræmmende film. Er det dét?

Jeg taler naturligvis om den italienske skrækfilm fra 1975:
"Salò o le 120 giornate di Sodoma" (1975)

Instrueret af Pier Paolo Pasolini.

Hvad mener I? Har I hørt/set noget om den, og er den værd at bruge 239,- på?

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-08-01 21:35

On Fri, 17 Aug 2001 20:58:42 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

> [...]
>
>Instrueret af Pier Paolo Pasolini.
>
>Hvad mener I? Har I hørt/set noget om den, og er den værd at bruge 239,- på?
Der er et par ulækre scener, men skræmmende - nej.
Men i 1975 var den virkelig langt ude.
Jeg kunne ikke selv finde på at give 239,-.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Morten Steen

Dato : 17-08-01 23:32

Hvor har du set den til 239,-??? På DVD?

Morten

Fra : Ole Kofoed

Dato : 18-08-01 01:26

Morten Steen skrev i meddelelsen <9lk617$2l44$1@news.cybercity.dk>...
>Hvor har du set den til 239,-??? På DVD?

Ja, hvis det er Criterion så er det om at slå til, men mon ikke det
drejer sig om den engelske udgivelse?

Jeg bander og svovler stadig over, at jeg ikke købte Criterions udgave
for 3 år siden - jeg havde den i indkøbskurven et par gange men fjernede
den igen fordi jeg fandt den en anelse for dyr!!

Mvh.

Ole

Fra : Kong Kent

Dato : 18-08-01 01:28

> Der er et par ulækre scener, men skræmmende - nej.

Hvordan ulækre? Giv mig de kolde og kyniske facts?
Bliver de tvangsfodret deres afføring, voldtaget, tortureret osv. som der
står på www.imdb.com eller er det *kun* på Criterions udgivelse dette finder
sted??

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-08-01 08:25

> Hvordan ulækre? Giv mig de kolde og kyniske facts?
> Bliver de tvangsfodret deres afføring, voldtaget, tortureret osv. som der
> [...]

Jeg ved ikke med udgivelsen, men det gjorde de da jeg så den i biffen.

Mark

"After The Matrix, I cannot wear sunglasses. As soon as I put them on,
people recognise me."
Carrie Anne Moss

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-08-01 10:07

On Sat, 18 Aug 2001 02:27:50 +0200, "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvordan ulækre? Giv mig de kolde og kyniske facts?
>Bliver de tvangsfodret deres afføring, voldtaget, tortureret osv. som der
Jeps bla tvangsfodret, fornedret, tortureret og henrettet (mener
jeg!?)

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-08-01 23:51

> [...]
>
> Instrueret af Pier Paolo Pasolini.
>
> Hvad mener I? Har I hørt/set noget om den, og er den værd at bruge 239,-

Den er ret ubehagelig, men enestående. Den har fascinationskraft
og de tider, hvor politiske ideologierne kan være så ekstreme
er ikke så almindelige mere, så den har også en historisk pointe.