Windows Media Player 6.3
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 16-08-01 21:57

Ja jeg synes virkelig at det er urimeligt, at M$ produkt skal hedde
'windows' til mac, men det overrasker jo ikke - da man jo skal have
installeret ver. 6.3 for at kunne afspille DivX film - og den ikke
længere findes på nettet, må jeg jo spørge: er der nogen der har en
liggende, som de vil sende - eller fortælle mig hvorledes jeg ellers ser
divX ?

På forhånd tak.

MVH ANR

"Romance is dead. It was acquired in a hostile takeover by Hallmark and
Disney, homogenized, then sold off piece by piece."
-Lisa Simpson

Fra : J.C. Voss

Dato : 16-08-01 22:09

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> er der nogen der har en liggende

Den lå her for ikke så længe siden:

<http://www.rhk.dk/users/mac/wmp63.sit>

Venligst stillet til rådighed af Simon T.

--
Jonas @ 11°56° ------------------------------
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |

Fra : Simon T

Dato : 17-08-01 05:30

....og der skal den nok blive liggende, da jeg aldrig rydder op

Simon T

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 17-08-01 09:06

J.C. Voss <jcSPAM@BLOCKvoss.tf> wrote:

> Den lå her for ikke så længe siden:
>
> <http://www.rhk.dk/users/mac/wmp63.sit>
>
> Venligst stillet til rådighed af Simon T.

Takker ærbødigst Jer begge!

MVH ANR

"You know how unpredictable the French are. One minute they're kissing
a woman's hand, the next they're chopping off her head."
-Marge Simpson

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-08-01 03:19

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Ja jeg synes virkelig at det er urimeligt, at M$ produkt skal hedde
> 'windows' til mac, men det overrasker jo ikke

Venligst bemærk at folkene i Macintosh Business Unit (MacBU) hos
Microsoft er die hard Mac-nørder, der lever og ånder for Mac platformen.

Enig: Produkter som MediaPlayer og Outlook (ikke Outlook Express) er
ikke MacBU, men Windows afdelinges misfostre. MacBU har intet med disse
produkter at gøre, og det ville faktisk være lidt latterligt at omdøbe
Windows Media Player bare for at gøre Mac folket tilfredse. Det hedder
"branding". Hvis man ikke kan lide navnet lader man vel være med at
bruge produktet

Men Kevin Browne og hans MacBU team laver kanon software til Mac. Office
2001, IE 5 o.s.v.

Bare lige for, at ikke alt MS er ringe, meget MS er faktisk "det
bedste"!

Mojn, Thomas

--
You Know You're a Mac Addict when:

.... while watching a porn movie, you check to see
if the computer in the background is a Macintosh.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 19-08-01 11:03

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Venligst bemærk at folkene i Macintosh Business Unit (MacBU) hos
> Microsoft er die hard Mac-nørder, der lever og ånder for Mac platformen.

Javist.

> [...]
> Windows Media Player bare for at gøre Mac folket tilfredse. Det hedder
> "branding". Hvis man ikke kan lide navnet lader man vel være med at

Det ændrer vel ikke på at dette 'brand' helt klart henviser til OS'et
Windows, og hvorfor kører det så under MacOS? Det ville da være mere
logisk at kalde produktet Microsoft Media Player (på samme måde som de
fleste af deres programmer).
Synes du at det ville være 'rimeligt' hvis Apple kaldte pc quicktime for
MacOS Quicktime Player ?

> Men Kevin Browne og hans MacBU team laver kanon software til Mac. Office
> 2001, IE 5 o.s.v.

Absolut

> Bare lige for, at ikke alt MS er ringe, meget MS er faktisk "det
> bedste"!

Min hentydning til at det ikke overraskede mig, var også mest myntet på
M$ metoder generelt. Et firma der pludselig udelukker alle plugins (inc.
quicktime) fra deres næste browser uden at advisere om det i forvejen,
kan man vel vente alt fra.

Men jeg fik jo også fat i v. 6.3 og det virkede - desværre bare ikke
brugbart på min gode _gamle_ iMac(a) til at afspille DivX - så all is
well that ends well

MVH ANR

"Oh, oh. My heart just stopped ... There it goes."
-Barney Gumble

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 21-08-01 23:31

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Det ændrer vel ikke på at dette 'brand' helt klart henviser til OS'et
> Windows, og hvorfor kører det så under MacOS?

Det har jeg lige svaret på

WMP er en vigtig del af MS' strategi, derfor hedder den Windows Media
Player. De ER altså ikke lamme, Mac folket får en WMP version fordi det
koster mindre at lave den end det koster at modtage klager fra Mac
folket. Fint, fred være med det. Det ser også pænt ud m.h.t. anti trust
sager og den slags. Lad os ikke få Linux egoer, Linux folk nægter pure
at se fakta i øjnene )

> Det ville da være mere
> logisk at kalde produktet Microsoft Media Player (på samme måde som de
> fleste af deres programmer).

Nej det ville da ikke. Det ville være meget dumt. Nu har Windows Media
Player heddet det længe, så hvorfor skifte? WMP afspiller bl.a. WMP
filer - makes sense?

At Mac platformen har været "heldig" at få en WMP version er vel ingen
grund til at skifte navn. Nu skal vi ikke få mere blå øjne end godt er
:)

> Synes du at det ville være 'rimeligt' hvis Apple kaldte pc quicktime for
> MacOS Quicktime Player ?

Åhh ja, jeg ville - som alle andre - aldrig have skænket det en tanke.

Men du er vist lidt på vildspor. QuickTime er ikke en "Player" det er en
arkitektur. "Player" er kun en lille del af QuickTime, der er VR, MIDI,
VRML, DV og mange andre ting indblandet.

> [...]
> M$ metoder generelt. Et firma der pludselig udelukker alle plugins (inc.
> quicktime) fra deres næste browser uden at advisere om det i forvejen,

Ja den har godt nok fået megen presse den historie.

Microsoft har fravalgt Netscapes Plug-In arkitektur i IE 6.
WOW! Hvis jeg havde en vammel fætter med en pukkel ville jeg også gøre
alt for at glemme ham!

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading the dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-08-01 08:55

> Det har jeg lige svaret på

Ja, okay her bliver vi vist aldrig enige - og som du siger; fred være
med det - nej, jeg ligger ikke vågen om natten og tænker over det!

> Nej det ville da ikke. Det ville være meget dumt. Nu har Windows Media
> Player heddet det længe, så hvorfor skifte? WMP afspiller bl.a. WMP
> filer - makes sense?

Ja ja - jeg giver dig ret i at det måske ville ødelægge brandet lidt at
omdøbe det for at skifte platform - men hvorfor skulle det hedde wmp fra
starten af?
Er der en anden grund end at MS vil 'promovere' windows ved at udbrede
et format der hedder wmp, eller lignende?

> Men du er vist lidt på vildspor. QuickTime er ikke en "Player" det er en
> arkitektur. "Player" er kun en lille del af QuickTime, der er VR, MIDI,
> VRML, DV og mange andre ting indblandet.

Duh. Det var et _eksempel_ - en overføring fra WMP til QT!

> Microsoft har fravalgt Netscapes Plug-In arkitektur i IE 6.
> WOW! Hvis jeg havde en vammel fætter med en pukkel ville jeg også gøre
> alt for at glemme ham!

Problemet var vel mest at, plugin-udviklerne ikke var blevet adviceret i
forvejen.

MVH ANR

"Donuts - is there anything they can't do?"
-Homer Simpson

Fra : Franz Berliner

Dato : 22-08-01 18:06

> Problemet var vel mest at, plugin-udviklerne ikke var blevet adviceret i
> forvejen.

Løsning på problemet her:
http://www.apple.com/quicktime/products/tutorials/activex.html

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 22-08-01 18:28

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

>Løsning på problemet her:
>http://www.apple.com/quicktime/products/tutorials/activex.html

Jamen, så er alle jo glade.

MVH ANR

"I didn't get drunk, I just went to a strange fantasy world."
-Homer Simpson

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-08-01 21:17

> [...]

> Ja ja - jeg giver dig ret i at det måske ville ødelægge brandet lidt at
> omdøbe det for at skifte platform - men hvorfor skulle det hedde wmp fra

Fordi det fra starten var en Windows Media Player.

> Er der en anden grund end at MS vil 'promovere' windows ved at udbrede
> et format der hedder wmp, eller lignende?

MS laver Windows, de laver en afspiller til den platform. Badabing
Badaboom! Senere beder 4% af befolkningen om en version de kan bruge.

===MS Headquarters ===

Nåhh ja, Mac folket. Har de ikke QT som de taler så meget om? Hvad vil
de med vores "dårlig" player? De kan da bare få alle til at bruge QT på
deres sites! Nå ja OK, så får de den ... men det siger jeg jer, i ændrer
IKKE navnet.

===MS Headquarters ===

Kan ikke se hvad MS har gjort galt, det må jeg sige.

> Duh. Det var et _eksempel_ - en overføring fra WMP til QT!

Nåda!

> Problemet var vel mest at, plugin-udviklerne ikke var blevet adviceret i
> forvejen.

Næh, NS plugin arkitekturen har været en død hest i mange år, det har
bare været en sovepude at alle har understøttet den. MS er i sin gode
ret til ENDELIG at give den dødsstødet.

Det svarer til den pinlige situation der opstod da Mac OS 9 kom. Apple
havde advaret udviklere i mange år om, at visse "smuthuller" ville blive
lukket og de skulle ændre deres programmer så de overholdt "reglerne".
Ikke mange udviklere hørte efter i de mange år, og så ... virkede deres
programmer ikke, og SÅ var det Apple der var åndsvage.

Folk skal snart til at stoppe deres hylen, og lære at høre efter facts.

Mojn, Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-08-01 21:30

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Folk skal snart til at stoppe deres hylen, og lære at høre efter facts.

vel talt!

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København