australien
Fra : MadDog

Dato : 16-08-01 21:52

Vi er 2 familer der planlægger en tur til australien, men vi
er helt grønne på dette område. Meningen er at leje en camping bus i 4 uger
og så køre rundt i Australien,
Men!!!!!!!!
hvad koster det at leje sådan en Autocamper ????? evt. en hjemmeside hvor
man kan se de forskellige autocamper + priser
Hvilke forsikringer skal man have
Hvad er kost priserne, bensin priserne
Sikkerhed på turene
Visum ?
Forslag til hvad man skal se
Er der en club man kan kontakte for evt. hjælp
flyselvskab
hvilken tid på året er det bedst at rejse
dette er bare en lille del af de spørgsmål der trænger sig på

mvh

Knud poulsen
knudhp@mail.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-08-01 22:06

Hej Knud

www.Rejsebeskrivelser.dk finder du tonsvis af information omkring
Australien. Jeg har plukket noget af det bedste ud til dig, men vil du vide
mere, må du omkring siden !

En Outback-rejse i den nord-vestlige del af Australien :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=107
En tur rundt i Australien. :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=108
Jan & Tina´s tur til Australien :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/jump.cgi?ID=111

1000vis af Rejsebeskrivelser:Danske:Australien :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/links/1000vis_af_Rejsebeskrivelser/Danske/

Rejseinformation:Australien :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/links/Rejse_information/Australien/

Bedste ønsker om en god tur !

Kim Larsen

Fra : Jesper Cederberg

Dato : 18-08-01 00:07

"MadDog" <knudhp@mail.dk> wrote in message

> Vi er 2 familer der planlægger en tur til australien, men vi
> er helt grønne på dette område. Meningen er at leje en camping bus i 4
uger
> og så køre rundt i Australien,
God ide! Jeg prøver at svare på det jeg kan, men udfra hvordan det var i '95
da jeg rejste rundt der. De ting jeg ikke har nogen ide om har jeg sprunget
let og elefant over. Vi tog en rute der hedder (i grove træk)
Melbourne-Sydney-Brisbane-Townswille-Cairns-Mount Isa-Tennans Creek-Alice
Springs-Ayers Rock-Katherine-Darwin-Katherine-Broome-Port Hedland-Perth.
Dvs. 3/4 gang rundt med en afstikker mod midten. Ca 18000 km i alt.

> Hvad er kost priserne, bensin priserne
Kostpriserne er noget under de danske priser, vel 60-70% af de danske.
Benzin kostede i 95' ca 1AUD/L. Benzin er noget dyrere langt inde i landet i
forhold til ude ved kysten.

> Sikkerhed på turene
Vi var rundt i 4 måneder og havde ikke på noget tidspunkt nogle problemer,
selvom vi bl.a. sov alle mulige mærkelige steder i vores lille bil. Hvis man
er rimeligt fornuftig er der ingen problemer. Pas dog på med ikke at bade
stedet hvor der er Box Jellyfish (en slags brandmand). Et møde med sådan en
fyr kan være fatal. Man siger at man kun bliver stukket én gang af sådan en.

> Visum ?
Yep, visum skal der til. Det er ikke det store problem at få en 3 mdrs
visum. Venskabsforeningen kan sikkert hjælpe dig, ellers prøv deres
ambassade.

> Forslag til hvad man skal se
Great Barrier Reef skal man se, ligeledes Ayers Rock. Hvis man er til 'rå'
natur er vestkysten stedet. Østkysten er stedet hvor der er gang i den med
feriebyer osv. Great Barrier Reef nåes bedst oppe nordfra, for der er
kortest ud.
Vi tog en sejltur på en 4-5 dages tid rundt ved Whitsunday Islands på en
katamaran. Det var en rigtig god oplevelse.
Mellem Alice Springs & Darwin ligger der et sted der hedder Matarenka
Springs, hvor der er en varmekilde. Det er værd at slå et smut forbi den
hvis man er på de kanter.
Kakadu nationalparken ved Darwin er også et besøg værd.
Der ligger også noget der hedder Devils Marbles tæt på Ayers Rock, det kunne
også være interresant. Måske også nationalparken i Blue Mountains ved
Sydney.

Desværre har jeg aldrig været nede over sydkysten, så hvordan det er der ved
jeg ikke.

Dengang var jeg ude på en ø der hedder Dirk Hartog Island i en uges tid. Det
var sku rimeligt fun. Vi kom derud med postflyveren fra Denham, og blev
sejlet hjem af en rig amerikaner (Se hvor det ligger her:
http://www.downunder.dk/map/large/sw_0_0.jpg ) Denham ligger tæt ved Monkey
Mia, hvor der er tamme delfiner. Det var dog noget kommercielt efter min
smag, men delfiner var der da.

> Er der en club man kan kontakte for evt. hjælp
Dansk Australsk/New Zealandsk Venskabsforening: http://www.ausnz.org/ (De
har vist skiftet navn)
Jeg fandt denne her, aner ikke om der er noget værd at læse
http://www.downunder.dk/

> dette er bare en lille del af de spørgsmål der trænger sig på
Få fat i Lonely Planet: Australia bogen, den er guld værd.

mvh
Jesper

Fra : Michael

Dato : 20-08-01 20:15

Kære Knud Poulsen med flere !

Da vi tog afsted for 5 år siden brugte vi venskabsforeningen www.ausnz.org
som viste at være noget nær billigste bud, hvis du ikke vil flyve med det
russiske Aeroflot.

Du kan se mere om vor tur på dette link:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page5.html

Hilsen

Michael

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-08-01 16:11

hej Knud.

Min morster og Onkel, der har været bosat i Australien i mange år udlejer
campingbus samt værelse til gæster, der vil rejse rundt i australien. De
bor' i Perth. Du er velkommen til at kontakte dem på leika@arach.net.au -De
vil helt sikkert være dig behjælpelig, da de har mange års erfaring med ture
til aus.

rinnie ilsøe