Investeringsforening contra index
Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-08-01 19:40

Jeg fik et spørgsmål om effekten af investering i
investeringsforening i dag.
Det er nok kommet af en overvejelse om, at administrationen af
foreningerne ofte er tæt forbundet til et pengeinstitut.

Findes der analyser af, om foreninger på et specielt område,
f.x. korte obligationer, klarer sig bedre eller dårligere end
f.x. index eller futures ?

Det samme gælder naturligvis på aktier, men der kan det vel være
vanskeligere at lave sammenligning ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-08-01 22:12

Check ind på www.ifr.dk
eller www.sharpe.dk
vh
jørgen

Fra : Sune T. Traberg

Dato : 26-08-01 19:43

Prøv at se:

http://www.abacusnetfinans.dk

Her er der sammenlignende analyser af samtlige børsnorterede
investeringsforeninger der investerer i aktier, samt nogle få - børsnoterede
obligationsinvesteringsforeninger.

Om disse (obligationsforeninger) følger et bestemt indeks er jeg ikke klar
over. Men det kan du undersøge i den enkelte investeringsforeningsafdelings
vedtægter. Her nævnes som hovedregel hvad foreningen kan og må investere i
og om der skal følges noget specifikt indeks. Fx Morgan Stanley´s
forskellige indekser o.s.v.

Mvh

Sune Traberg

Erik G Christensen <egc@post1.tele.dk> skrev i en