ASUS GeForce II Virker ikke
Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 16-08-01 15:16

Hej NG

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig her.
Jeg har lige købt et ASUS GeForce II GTS 32MB m. TvOut, men det virker ikke
rigtigt. Efter at have sat det i og installeret driverne viser det sig fint
i device manager, men under egenskaber for skærm -> Instillinger ->
Avanceret -> Kort, viser den et kort den bare kalder for VGA eller VGASave.
Der er ingen oplysninger om dette "kort". Desuden er skærmens
max-antal-farver 16. ikke 16-bit, men 16! Det bliver jævnt træls at se på i
længden.
Så prøvede jeg at rive alle andre indstikskort ud af min computer, og
flashopdatere bios'en på bundkortet. Og vupti, så virkede det, jeg var glad.
Så jeg slukkede den, proppede de andre kort i igen og lukkede kabinettet. Så
stoppede morskaben, kortet gik tilbage til den gamle tilstand. Jeg chekede
flashopdateringen, men den var fin nok. Jeg flashede den tilbage til den
gamle bios, og så op til den nye ( igen ) men det virkede ikke. Jeg hev alle
indstikskort ud(igen) men det virkede heller ikke.

En vigtig detalje, som jeg lagde mærke til er at kortet tæller op til 64 MB
RAM ( i Bios), skønt det kun er 32MB. Den ene gang da det virkede, talte det
kun op til 32MB RAM. Men nu da det ikke virker igen tæller den op til 64. MB
RAM.

Jeg prøvede kortet i en anden computer, der virkede det med det samme, og
jeg prøvede et andet AGPkort i min computer, og det virkede oxo fint.

Mit Bundkort er ASUS A7V og flashopdateret med Biosopdateringen: A7V1008
Er der eventuelt en konflikt mellem disse 2 enheder, eller hvad kan der være
galt?

Jeg håber at der er nogle der kender til problemet og ved hvad der kan
gøres.

Venlig Hilsen Henrik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-08-01 11:40

> [...]
være
> galt?
>
> Jeg håber at der er nogle der kender til problemet og ved hvad der kan

Har du installeret de allernyeste VIA 4 in 1 drivere - jeg har hørt mange
skrækhistorier om VIA chipset og Geforce2 kort. Nogle kan afhjælpe alle
problemer ved at installere nyeste driver, andre får det bare ikke til at
virke uanset hvad de gør.

Der er selvfølgelig og så www.geforcefaq.com - der kan du også finde nogle
hints om A7V boardet.

mvh
Flemming

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 17-08-01 16:31

> Har du installeret de allernyeste VIA 4 in 1 drivere

Hvor kan jeg finde disse nyeste drivere?

\Henrik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-08-01 11:34

"Henrik Hejbøl Jensen" <henrik@hejboel.dk> wrote in message

> Hvor kan jeg finde disse nyeste drivere?

her
http://www.viahardware.com/download/index.shtm

/flemming