Bredbåndsbolaget får kapital indsprøjtning
Fra : Lars Vadsholt

Dato : 16-08-01 13:54

Det ser ud til at BBB får deres hård tiltrængte kapital indsprøjtning:

http://www.mediawatch.dk/8.0/

så er der måske håb om at de vil udbygge i Danmark?

mvh
Lars

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-08-01 13:57

"Lars Vadsholt" wrote...

> Det ser ud til at BBB får deres hård tiltrængte kapital
> indsprøjtning:
>
> http://www.mediawatch.dk/8.0/
>
> så er der måske håb om at de vil udbygge i Danmark?

Eller er der håb for nogle af deres kreditorer ?

Men hvad, så varer vittigheden jo lidt længere.

/Peter

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 16-08-01 13:59

ang. linket, så tryk på "Seneste nyheder" under Nyheder.

mvh
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-01 14:22

"Lars Vadsholt" <vadsholt@(remove)mail1.stofanet.dk> skrev:

>Det ser ud til at BBB får deres hård tiltrængte kapital indsprøjtning:
>http://www.mediawatch.dk/8.0/

Gør det? Jeg ser bare en pæn ensfarvet side.

Nå, det er nu ikke så sært. Her er hele koden:

<title>MediaWatch</title>
<FRAMESET ROWS="100%,*" BORDER=0 FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0>
<FRAME NAME="top" SRC="http://www.mediawatch.dk/8.0/index2.asp"
NORESIZE>
</FRAMESET>

Genialt!

--
Bertel

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 16-08-01 15:37

> [...]
>
>Nå, det er nu ikke så sært. Her er hele koden:
>
><title>MediaWatch</title>
><FRAMESET ROWS="100%,*" BORDER=0 FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0>

ok, det burde have været
http://www.mediawatch.dk/links.asp?type=nyheder&art=6700%

Lars

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 16-08-01 15:42

uha jeg kager rundt i det lige nu. Det skulle have været:
http://www.mediawatch.dk/8.0/naviger.asp?page=vis.asp&art=7627&type=nyheder&
b=112

mvh
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-01 16:17

>ok, det burde have været ...

Undskyld. Det var ikke dit link der var noget galt med, og det
skulle jeg have skrevet.

Siderne er fyldt med fejl, og det er ikke din skyld, men jeg
orker ikke at fedte med at prøve at se hvad de havde tænkt sig
der skulle stå.

--
Bertel

Fra : Charbax

Dato : 16-08-01 17:00

whoa tak for en fed nyhed!! Den havde jeg håbbet på ville komme istedet for
sådan een "BBB er desværre gået konkurs".

forhåbentlig går der ikke mange uger før de installere 10mbit/10mbit
forbindelser i mange flere end kun 1000 lejligheder og at det kommer til at
fungere så genialt, med udbud af video-on-demand, video-konferencering og at
det stadig bliver billigt og at Bredbåndsbolaget afligevel snart begynder at
tjene penge og få overskud..

Hvis BBB overlevede og begyndte at installeres andre steder en hos
beta-testere. Det ville lukke munden på alle de Pizza/Ferrari 10mbit/10mbit
kritikkere og ægte bredbånds-skeptikere og anti demokratisering af ægte
bredbånds fanatikere..

Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-08-01 17:11

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i

> Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Mon ikke du kommer til det et godt stykke tid endnu?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-08-01 17:24

"Charbax" wrote...

> Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Godt for dig.

/Peter

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 16-08-01 17:29

"Charbax" <charbax@lflv.dk> writes:

> [...]
>kritikkere og ægte bredbånds-skeptikere og anti demokratisering af ægte

Ja, det er da godt nyt med 1.5 milliard ekstra. Men det er langt fra
nok til, at jeg tror på, de vil overleve mere end et par måneder
mere.

> Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Jeg drømmer om et samfund, hvor man ikke skal betale skat.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin

Dato : 16-08-01 21:57

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere.

> Jeg drømmer om et samfund, hvor man ikke skal betale skat.

Det gør jeg også. :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-08-01 23:01

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> writes:

> Jeg drømmer om et samfund, hvor man ikke skal betale skat.

Jeg drømmer om, at en dag i bakkerne i Georgia, vil børn af hvide mænd
og børn af sorte mænd sidde sammen under samme træ.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Christian Andersen

Dato : 17-08-01 20:13

Peter B. Juul wrote:

>Jeg drømmer om, at en dag i bakkerne i Georgia, vil børn af hvide mænd
>og børn af sorte mænd sidde sammen under samme træ.

Spiser de pizza?

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Peter T.

Dato : 17-08-01 22:09

Christian Andersen <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> wrote in news:3b7d6cbc
$0$76942$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Spiser de pizza?

Dø vittighed... Dø.

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-08-01 22:21

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> writes:

>Dø vittighed... Dø.

Lige så snart folk holder op med at forvente ting, der svarer til at
få gratis pizza. Hvilket sikkert er det samme som at sige aldrig

Mvh.
   Klaus.

Fra : Charbax

Dato : 18-08-01 00:19

> Lige så snart folk holder op med at forvente ting, der svarer til at
> få gratis pizza. Hvilket sikkert er det samme som at sige aldrig

er pizza ikke bare lidt brød, lidt ost og lidt tomat?

se http://www.dominos.dk/bestil/menu.html syntes jeg er dyrt..

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-08-01 00:42

On Sat, 18 Aug 2001 01:19:17 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>er pizza ikke bare lidt brød, lidt ost og lidt tomat?
>
>se http://www.dominos.dk/bestil/menu.html syntes jeg er dyrt..

.... og lidt ovn, lidt mandskab, lidt husleje, lidt administration,
plus vigtigst: At du betaler for den service at du ikke selv skal
banke det sammen.

Det er i hvert fald en af de hyppigste grunde til at jeg køber en
pizza i et pizzeria, og ikke bare selv går ud og køber råvarerne. Af
samme grund er lige præcis det netop noget, der er værd at betale for.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-08-01 08:48

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> writes:

> ... og lidt ovn, lidt mandskab, lidt husleje, lidt administration,
> plus vigtigst: At du betaler for den service at du ikke selv skal
> banke det sammen.

"Har du en grund til at sige det der? Din arbejdsgiver er måske et
pizzeria?"

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-08-01 14:25

"Peter Brodersen" wrote...

> [...]
> ud og køber råvarerne. Af samme grund er lige præcis
> det netop noget, der er værd at betale for.

Hey hey hey hey !

Ikke noget med at bringe alle de faktorer ind - det er
ikke fair.

Du ødelægger verdensbilledet for Charbax, det ER bare
brød, tomat og lidt ost - på samme måde ER det bare en
fiber, et cat. 5 kabel og en lille "router-ting".

Hold venligst din realisme for dig selv - tak !

/Peter

Fra : Martin

Dato : 18-08-01 15:09

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fiber, et cat. 5 kabel og en lille "router-ting".
>
> Hold venligst din realisme for dig selv - tak !

Det her er simpelthen for morsomt!

Godt med lidt underholdning, når man alligevel sidder og keder sig (og
det er 30 grader uden for) - tak drenge!

*Martin

Fra : Charbax

Dato : 18-08-01 19:22

ok, de faktorer du taler om er så ovn + service. Lidt ligesom TDC som altid
brokker sig med at der skal bruge mange penge på husleje, strøm og deres
service medarbejdere.

Kan i slet ikke se at alle de milliard industri i åndsvag service forsvinder
mere og mere takke være internettet?

Jeg har ikke noget imod at alle de invandrere kan tjene lidt penge ved at
arbejde i pizza-barer til kl.5 ved alle gadehjørner.. jeg syntes at det er
fedt med alt det mad.

Men blander du sådan et website som AOK engang lavede hvor man kunne
bestille mad kan ikke lige huske URL'en og kan ikke finde den på aok.dk...
hvor de måske er gået faillit for deres system fungere sådan at maden blev
bringet ud til huset..

så blander du sådan et website med et kæmpe ovn som kan skære brødet ud og
komme lidt tomat og ost på, og selv pakker pizzaen ind og triller fden frem
til en box der ved gadehjørnet så du bare lige kan identifciere dig med
finger-aftryk eller stemme-genkendelse og tage din pizza for 5-10 kroner,
som du selvfølgelig ikke skal betale ved kassen for det bare direkte trækkes
fra din konto når du bestiller.

> man sidder og keder sig (og
> det er 30 grader uden for) -

så gå ind på sportspladsen.dk og deltag i den nærmeste fodbold-kamp eller
beach-volley turnering istedet for at grine af folk som skriver i
nyhedsgrupperne om internet-udbydere.

Fra : Gustaf Serve

Dato : 18-08-01 21:06

On Sat, 18 Aug 2001 20:22:06 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

> [...]
>som du selvfølgelig ikke skal betale ved kassen for det bare direkte trækkes

Hvad med prisen for at special udvikle sådan en ovn? Bestillings
systemet? Vedligehold? Forsikring? Husleje? Strøm? Råvarer? Revisor?
Advokat? PBS gebyr? - tilsidst skal det jo helst give overskud til
dine investorer.

For at vende den om igen, og snakke om forbindelser. Hvorfor køber du
ikke bare en 1 Mbps fast linie hvis det er så vigtigt for dig? Hvis du
bor under 5 km fra centralen koster en sådan hos f.eks. Cybercity
25.000 kr i oprettelse, 40.000 kr om året (tillæg 10.000 kr hvis du
vil have udenlandsk IP trafik). Hertil kommer router. Alle priser er
plus moms.

Hvis dette er for dyrt for dig, så vær glad for din ADSL forbindelse.
Vær glad for at du ikke behøver at bekymre dig om minuttakst og
langsomme modems.

Der skal nok komme nye "privat"tilbud - når efterspørgslen, - dvs.
markedet er parat til det.

--
Gustaf Serve

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-08-01 17:37

On Thu, 16 Aug 2001 18:00:06 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Drømme er gratis. Hold op med at drømme.

--
- Peter Brodersen

Fra : John Hinge

Dato : 16-08-01 19:51

Peter Brodersen wrote:

> Drømme er gratis. Hold op med at drømme.

Commodore havde nu nogle ok reklamer her i Danmark.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Martin

Dato : 16-08-01 22:06

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse

> Commodore havde nu nogle ok reklamer her i Danmark.

Suk - nostalgi. Jeg savner min Amiga! Det var en problemløs tid..

/Martin

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-08-01 23:07

"Martin" <nogen@nogen.notvalid> wrote in message
> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en meddelelse

> Suk - nostalgi. Jeg savner min Amiga! Det var en problemløs tid..
>
> /Martin

Ser stadig hovedpuden, Amiga 500´eren og pricetagget på 4995,- for mig :)

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Peter T.

Dato : 16-08-01 23:41

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in news:9lhg55$g6q$1@sunsite.dk:

> Ser stadig hovedpuden, Amiga 500´eren og pricetagget på 4995,- for mig :)

....Og med verdens ringeste mus. :)

Fra : Martin

Dato : 17-08-01 00:00

"Peter T." <pinoc10@hotmail.NISSEcom> skrev i en meddelelse

> ...Og med verdens ringeste mus. :)

Ja - det må være næst efter IBM's første...den var ringe!! (lidt off
topic efterhånden)

/Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-08-01 13:01

> ...Og med verdens ringeste mus. :)

Og 3 1/4" drev.

Mark

The generation that would change the world
is still looking for its car keys.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-08-01 07:14

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> writes:

> Og 3 1/4" drev.

?

3" drev er Amstrad. Amiga havde standard 3 1/2" 720kb drev.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-08-01 08:39

> ?
>
> 3" drev er Amstrad. Amiga havde standard 3 1/2" 720kb drev.

My mistake. Men det var et elendigt drev.

Fra : John Hinge

Dato : 18-08-01 13:20

Mark Thomas Gazel wrote:

> mig

> My mistake. Men det var et elendigt drev.

Tjaaa, tjooo.. Min A1200 er fra hvad ? 1991/92, og dens interne drev
virker stadig, det gør musen osse, men det er jo osse Mark 2 musen
den kække let dråbeformede..
Jeg har osse et eksternt drev som er fra 1989.. Det virker stadigt..
Begge drev er ganske vist 'kun' 880Kb, men hvad.. de virker :)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-08-01 10:04

Hej Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>

>3" drev er Amstrad. Amiga havde standard 3 1/2" 720kb drev.

880 kb

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-08-01 14:38

"Lars Balker Rasmussen" wrote...

> 3" drev er Amstrad. Amiga havde standard 3 1/2" 720kb drev.

Mmmm, CPC-464 med 3" drev !

/Peter

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 18-08-01 15:08

In article <3b7e6fc3$0$309$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Peter Juhl claimed the following:
> "Lars Balker Rasmussen" wrote...

> Mmmm, CPC-464 med 3" drev !

Det var tiderne, når man kunne skrive "auto 10" i prompten, og
den så automatisk begyndte at tilføje linienumre... bekvemt,
når man skulle indtaste 300 liniers kode fra et computerblad.

--
Anders Vind Ebbesen
www.ebbesen.org | anders@ebbesen.org

Fra : Peter T.

Dato : 18-08-01 21:40

anders@ebbesen.org (Anders Vind Ebbesen) wrote in

> [...]
> den så automatisk begyndte at tilføje linienumre... bekvemt,
> når man skulle indtaste 300 liniers kode fra et computerblad.

Det kunne man vist også i amos - den vilde basic til amigaen. Fik da bla.
kodet en mapeditor til simcity i amos, et par spil og andet sjov. :) Jeg
savner faktisk lineær programmering. Dejligt simpelt og overskueligt. Så
et stort øv til object-dims-programmering fra mig...

fut til hvorend du synes.

Fra : Martin

Dato : 17-08-01 00:02

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin" <nogen@nogen.notvalid> wrote in message

> Ser stadig hovedpuden, Amiga 500´eren og pricetagget på 4995,- for mig
:)

Hovedpuden? Var det tandfeen der finansierede din Amiga?

/Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-08-01 11:57

"Martin" <nogen@nogen.notvalid> skrev i en meddelelse
> Hovedpuden? Var det tandfeen der finansierede din Amiga?

Øhhh nej *rode i en kasse*, men tager man fx. "Det Nye computer" fra 1990 nr
7/8 og vender bladet ser man Commodores fine reklame, med en hovedpude og en
Amiga. Hmmm svært at forklare derfor webcam snapshot af reklamen i dk.binaer

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Martin

Dato : 17-08-01 12:50

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og en
> Amiga. Hmmm svært at forklare derfor webcam snapshot af reklamen i

Øv - min ISP Orange har desværre lukket for alle dk.binaer grupperne (da
de overbelaster deres news server *g*) så jeg kan ikke hente billedet

/Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-08-01 12:53

> Øv - min ISP Orange har desværre lukket for alle dk.binaer grupperne (da
> de overbelaster deres news server *g*) så jeg kan ikke hente billedet

Jamn, jeg vil da gerne sende den pr. mail, hvis jeg så kan få en valid
mailadresse.

Fra : Enok Hauge

Dato : 19-08-01 00:04

Gider du ikke også sende det til mig på enokh@hotmail.com ?

Mvh. Enok Hauge

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 16-08-01 18:43

On Thu, 16 Aug 2001 18:00:06 +0200, "Charbax" <charbax@lflv.dk> wrote:

>Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Hvorfor nøjes med så lidt, når der er lysleder i fortovet lige under
dig?

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Peter Tirsek

Dato : 16-08-01 19:54

Fra : Jens

Dato : 18-08-01 00:28

"Charbax" <charbax@lflv.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg drømmer ihvertfald videre om min 10mbit/10mbit forbindelse.

Kan du ikke drømme dig helt væk ? Langt væk !

Jens