Erfaringer med Siemens S40
Fra : Dennis Hansen

Dato : 15-08-01 23:02

Hej NG!

Jeg er den "glade" ejer af en Nokia 6210. Jeg over kraftigt at skifte den ud
med subj. Det vil jeg dog ikke gøre uden at høre gode/dårlige erfaringer.
Grunden til at jeg vil skifte den ud er at jeg er meget træt af at
tasterneklikker højlydt, batteriet sidder løst, dårlig forbindelse til
headset'et mm.
Desuden synes jeg at designet er kedeligt og plastic-agtigt i forholdt til
S40.

Jeg kan dog ikke komme uden om at Nokia'en har en god menustruktur og
brugervenlighed.
Nogle af mine spørgsmål om S40'eren:

Hvordan fungerer Banke-på funktionen? Jeg blev bla træt af min gamle Nokia
3210 da dette ikke var særligt smart da det hele skulle styres vha een
knap - jeg kom bla hurtigt til at smide folk af.

Jeg har prøvet at foretage et enkelt opkald fra S40'eren og
samtalekvaliteten virker rigtigt god - bedre end 6210'eren?

Opkaldsgrupper bruger jeg på min 6210 men de virker til at være endnu
smartere på S40'eren da navnene i telefonbogen nærmest bliver oprettet i et
opkaldsgruppebibliotek?

Hvordan med headst'et til den? Jeg har meget dårlige erfaringer med samtlige
forbindelser i Nokia 5XXX, 6XXX samt 7XXX!

Een ting jeg er rigtigt glad for ved 6210'eren er den hurtige genven
(powerknappen) til at skifte til en ny lyd/vibrator profil. Har S40'eren
lige så hurtig og så mange muligheder for dette?

Er der nogen som har erfaringer med "foretrukne operatør" i udlandet?

Håber at få nogle gode svar som ikke ender i "er Nokia bedre end Siemens"

Med venlig hilsen
Dennis Hansen

P.S. Spil, operatørlogoer, ringetoner og WAP er for mig uvedkommende!

Fra : nipmads

Dato : 16-01-02 15:32

Jeg er den lykkelige ejer af en Siemens S40 og er meget glad for den!
det med banke på funktion kan jeg ikke hjælpe dig med, da jeg ikke selv
bruger den.

Samtale kvaliteten er exceptionel god, jeg havde en Nokia 3330 før,
S40'eren slår Nokia med flere længder på dette punkt.

Telefon bogen er med sine 1000, meget stor og rummelig, men til gengæld
også uhyre nem at benytte sig af, f. eks at lave grupper, med sine
forretnings kontakter, venner etc.

Det eneste er måske det med lyd profiler, den er ikke så hurtig/nem at
komme til, der skal man ind i en menu funktion for at ændre på dette.

Jeg lader som regel min telefon selv om hvilken operatør den vælger,
helt uden problemer, Europa, USA, Asien (-Japan -korea) ingen problemer,
sågår på en stille ø i Vietnam er der forbindelse!

Jeg håber du har fået noget stof til eftertanke, men tro mig der er ikke
noget at betænke sig på med en Siemens S40.

mvh,
Mads Christiansen

http://www.kandu.dk/