Korte obligationer
Fra : F.Larsen

Dato : 15-08-01 22:18

Hej eksperter

Har siddet og kigget på korte obligationer og afkast. Banken anbefaler
Investeringsforening (f.eks. DK Invest - korte Danske"), men når man kigger på
afkast inden for horisonten (4-6 år) er der en historisk renteforskel mellem
f.eks. Statslån og så en investeringsforering på 1-1.5 %
Da risikoen ikke syntes særlig stor for denne type af investering, hvorfor så
vælge investeringsforeningen og ikke selv investere ?
Eller er der noget jeg har overset (sikkert ;=) ?

--
Flemming

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 16-08-01 17:21

"F.Larsen"
skrev
SNIP
>hvorfor så
> vælge investeringsforeningen og ikke selv investere ?
> Eller er der noget jeg har overset (sikkert ;=) ?
************
Hvis du ved 100% sikkert at du vil bruge pengene om f.eks. 4 eller 5 år, bør
du selv investere i det enkelte papir.
Vil du konstant have en beholdning der løber f.eks. 4-6 år bør du vælge
investeringsforeningen, som hele tiden geninvesterer og sikrer at
beholdningen har en gennemsnitlig løbetid på de 4-6 år.
Skal du selv løbende sikre dig en beholdning med gennemsnitlig løbetid 4-6
år skal du jo geninvestere hvert år, hvilket er lig med omkostninger.
Så det korte af det lange er din tidshorisont for investeringen.

--

/Jens S., Esbjerg