Jeg kan få fwa....
Fra : Peter Jensen

Dato : 15-08-01 16:47

Hej Gruppe

Siden jeg nu får fwa ville jeg hører om der er andre i gruppen der har fået
fwa, eller fået afsalg der teknikeren var det pga. huse eller træer !
Ud over det ville jeg værer meget interesseret i nogle pings fra folk der
har fwa ( hvis nogen har ) til www.opasia.dk og www.wol.dk +
www.cybercity.dk
Men ellers kan det måske værer der er nogen der vil komme med et gæt ( eller
folk med en 256k adsl ) på ping tiden til tdc/opasia med en 256/128, det
er meget relevant for mig fordi jeg spiller meget over nettet ! Og jeg håber
at få en lav ping ;=)

Håber der en nogen der kan hjælpe mig !

Venlig Hilsen
Peter Jensen
matrix@nospam.dk

Fra : Dg

Dato : 15-08-01 17:32

Noobi
lad os nu se det først,,

:P
/dg

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-08-01 20:01

Jeg kan lige sige at jeg her til aften kl 20.15 blev ringet op af en venlig
dam fra sonofon ( Damn hun ringede til tiden kl 20.15 som aftalt. Tag den
tdc ) Hun ville lige værer sikker på de havde fået alle min oplysninger
rigtigt og stille mig dvs. spørgsmål.
Udover det kunne hun se på sit kort på hendes pc at der ikke var noget
problemer for mig at få fwa. ( hun sagde de havde et meget detaljeret kort )
Hun sagde også jeg havde 6.2 km til den mast jeg skulle på den 1-sep-2001 og
at hun ville sende ordrebekræftelsen den 1. Når hun sendte den til mig ville
hun samtidig sende den til 1 tekniker som så personligt aftalte en tid han
kunne komme og montere det på med mig inden for 24 efter han havde fået
ordrebekræftelsen.
Han ville så komme ud til mig på aftalte tidpunkt og måle om jeg kunne få et
godt signal, hvorefter jeg skrev under hvis det var ok !
Han trak også alle kabler ligemeget om det skulle stå i den anden ende af
huset....og han sikrede sig det virkede inden han kørte.
Udover det synes jeg hun var MEGET flink og det hele virkede meget
professionelt, som førstehånds indtryk

Håber nogen i gruppen kan bruge det til noget, jeg forsætter med flere
oplysninger når jeg får dem.

Venlig Hilsen
Peter Jensen

Fra : Gimming

Dato : 15-08-01 22:57

Hvor boer du Peter Jensen i landet, af hensyn til os der venter på tilbage
melding fra Sonofon.

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-08-01 15:12

Jeg bor på Stevns ( kirkebjergvej X 4673 Rødvig )

Fra : boble

Dato : 16-08-01 16:22

hey

jeg skrev en email spørgende om hvornår jeg kunne få fwa, derefter blev jeg
ringet op og fik fortalt jeg kan få det den 1. oktober (mellem 1. og 15
okt). bor kun 3 km fra masten så der skulle være forhåbninger om stor
hastighed

bor 7760

Fra : M Hansen

Dato : 17-08-01 16:52

Ja, hvis har man penge nok....... Sonofon har fuldstændig misforstået
det der med bredbånd, priserne ligger nok nær ADSL , men der er
trafikgrænse på alle deres produkter. Skulle vi ikke kunne se
livesteam video osv på bredbånd. dvs feks 2 stk TV avis over nettet,
så er kvoten hvis brugt op for denne måned , på de mindre linier.

Og Peter, hvis du spiller feks Unreal Tournament, skal du nok lige
checke hvor meget trafik det laver i timen ).

Op i R.... med Sonofon og deres FWA. De laver samme fejl som SOFANET,
ved at sætte trafikafgift på deres produkter. og så på noget så nyt
som FWA. Poul Nyrup kommer nok til at vente lidt på Danmark som
førende IT nation og bredbånd til alle, med mindre han vil spytte lidt
i kassen til regningen til Sonofon.

Og hvem i himlens navn skulle bruge en 4mbit line til den nette sum af
2000kr pr måned hvis der er 12GB trafikgrænse derpå ?
Hente mail på 1 millisekund måske ? ...
Chatte på Turbo hos Opasia ?

Total latterligt, Sonofon skulle aldrig have haft den skide licens.

Martin Olsen

On Wed, 15 Aug 2001 17:46:52 +0200, "Peter Jensen"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-08-01 17:11

M Hansen <muffe@post.tele.dk> writes:

> som FWA. Poul Nyrup kommer nok til at vente lidt på Danmark som
> førende IT nation og bredbånd til alle, med mindre han vil spytte lidt
> i kassen til regningen til Sonofon.

Er det mon tænkeligt - nej, vel? - at Nyrup og de andre rødder har
andre ting i tankerne end en mikroskopisk gruppe nørder, der vil
spille netspil, når han snakker om "førende IT-nation"?

Kunne man forestille sig at ting som Danmarks gode placering indenfor
"IT som hjælpeværktøj i skolerne" talte mere?

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-01 21:17

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev

> Kunne man forestille sig at ting som Danmarks gode placering
> indenfor "IT som hjælpeværktøj i skolerne" talte mere?

Naaaajjjjjjj

Fra : Morten

Dato : 18-08-01 10:11

Hej allesammen

Jeg forstår ikke hvorfor folk brokker sig sådan over de trafik grænser
Sonofon har indført. Jeg har selv Stofanet og bruger aldrig de 4Gb som
følger med. Jeg henter en del musik (ikke noget som er copyrighted
selvfølgelig ), sender mail, spiller Counterstrike en gang imellem og
surfer alt det jeg gider. Som jeg ser det er det kun brugere som sidder hver
dag og henter Divx film som har brug for mere trafik! 90 % af kunderne vil
efter min mening bare have hurtigere internet, hvor de ikke skal tænke på
hvor lang tid de er på.

Jeg ved godt at man som kunde egentlig er ligeglad med sin udbyder som
sådan, men det er jo et firma som skal tjene penge i sidste ende! Endelig
skal siges at en ISP også selv skal betale for den trafik de skaber til
udlandske servere. Hvis en kunde sidder og henter 1Gb om dagen fra en server
i USA er kunden derfor egentlig bare en udgift og ikke en indtægt! Jeg kan
nævne 4, efter min mening rimelige, årsager til hvorfor der er Mb grænser på
FWA:

- Sonofon har brugt adskillige milliarder på FWA nettet, de sætter udstyr
for ca. 2000 kroner op hos forbrugeren og betaler en installatør ca. 1500
for at gøre det. Så kan I selv regne ud hvor meget de lige tjener.

- ADSL udbyderne har frit forbrug til nogenlunde de samme priser som
Sonofons FWA. ADSL priserne var dog noget højere da det først kom frem, og
man må jo altid regne med at skulle give mere for at være "med fra starten".

- ADSL udbyderne "overbooker" så ingen af deres kunder får den hastighed de
betaler for! Det er den eneste måde de kan tjene penge på, når der skal være
frit forbrug.

- Sonofon derimod garanterer hastigheden på FWA - noget som ingen andre
ISP'ere gør! Det er et spørgsmål om kvalitet.

Sidst men ikke mindst vil jeg gerne stille et spørgsmål. Hvis Sonofon skulle
lave frit forbrug til de storforbrugere som sidder på nettet dagen lang, så
skulle alle de andre kunder hjælpe med at financiere dette ved at give en
højere pris! Ville det være rimeligt at 80-90% af kunderne skulle betale
mere for at 10-20% kunne bruge deres opkobling endnu mere gratis???

Det var så bare min mening - spændende at se noget respons...

Mvh Morten

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-08-01 10:26

"Morten" <nupper@hotmail.com> writes:

> - Sonofon derimod garanterer hastigheden på FWA - noget som ingen andre
> ISP'ere gør! Det er et spørgsmål om kvalitet.

Hvor langt garanterer de?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."

Fra : Simon Pedersen

Dato : 18-08-01 18:55

"Morten" <nupper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

de
> betaler for! Det er den eneste måde de kan tjene penge på, når der skal

Det er dog det forfærdeligste sludder. Jeg ved at Cybercity kører med en
meget aggressiv båndbredde-politik. Er der mere end 60% belastning på en
linie - så bliver den opgraderet med det samme.

Du kan jo prøve at besøge nogle kammerater der er CC-kunder og så lade dem
hente noget fra en hurtig server
(http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/files/vs0521aD.exe)

Så kan du se at ALLE, på deres linie, har den hastighed som de betaler for.
Der kan dog være enkelte tilfælde med kunder der har dårligt kobber osv.

Svjv. er det også tilfældet med de andre store udbydere. Alt det opgejlede
fis om at folk ikke betaler for - det er lige til at blive gal over.

> Det var så bare min mening - spændende at se noget respons...
>
> Mvh Morten

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-01 21:07

"Simon Pedersen" <Simon@NOSPAMemail.dk> skrev

> Du kan jo prøve at besøge nogle kammerater der er CC-kunder
> og så lade dem hente noget fra en hurtig server
> (http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/files/vs0521aD.exe)

13730 KB.......på 2.22 min med en TDC 1024 Adsl linie... det er vel ok?

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Simon Pedersen

Dato : 19-08-01 13:12

"Rea721" <Svar ikke i mail på indlæg fra nyhedsgrupperne.> skrev i en
meddelelse news:3b7ecaaf$0$97056$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> 13730 KB.......på 2.22 min med en TDC 1024 Adsl linie... det er vel ok?

Det er små 100KB/s - hvilket er nogenlunde. Svjv. er der en dum bug i
Windows der gør at systemet allerede begynder at tælle fra det beder dig om
at specificere en placering på harddisken. Jeg er ikke 100% sikker i dette,
men hvis bug'en er reel nok - så skal man så hurtigt som muligt vælge et
sted.

Fra : Kent Bøllund

Dato : 25-08-01 00:06

> [...]
> rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
> Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Jeg er ked af at sige det. Men du for kun 70% af den vare du betaler for.Det
busde ikke være lovligt.

MVH Kent Bøllund

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-08-01 00:06

"Kent Bøllund" <kentboellund@12move.dk> writes:

> Jeg er ked af at sige det. Men du for kun 70% af den vare du betaler for.Det
> busde ikke være lovligt.

Du har ikke indregnet overhead til IP, ATM og frem for alt whatnot.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-01 01:07

"Kent Bøllund" <kentboellund@12move.dk> skrev

> Jeg er ked af at sige det. Men du for kun 70% af den vare du
> betaler for.

Hvordan har du lavet den udregning ??

> Det busde ikke være lovligt.

Hvori består det ulovlige, hvis jeg nu skulle politianmelde TDC?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-01 03:32

Sat, 25 Aug 2001 02:06:37 +0200, skrev "Rea721" <Svar ikke i

>Hvordan har du lavet den udregning ??

Hvis du vil teste din forbindelse, så dur det ikke at hente fra
et tilfældigt sted, du aner f.eks. ikke hvor mange andre som
belaster linjen.

Den bedste at bruge TDCs testserver til det samme, hvor du kan
hente filer af forskellig størrelse.

ftptest1.tele.dk

Og vigtigst: der kan kun være en tilkoblet af gangen, så du får
den fulde båndbredde.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-01 12:27

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Hvis du vil teste din forbindelse, så dur det ikke at hente
> fra et tilfældigt sted, du aner f.eks. ikke hvor mange andre
> som belaster linjen.

Det ved jeg godt, og jeg har jo heller ingen problemer med ....13730
KB.......på 2.22 min med en TDC 1024 Adsl linie... fra UNI-c's server.

Det anser jeg for ok.

> Den bedste at bruge TDCs testserver til det samme, hvor du kan
> hente filer af forskellig størrelse.
> ftptest1.tele.dk

Yeps.

Det var nok ikke mit indlæg du skulle ha svaret på

Jeg ville sådanset kun finde ud af hvordan han var kommet frem til 70%.

Fra : Simon Pedersen

Dato : 26-08-01 20:59

"Kent Bøllund" <kentboellund@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ked af at sige det. Men du for kun 70% af den vare du betaler
for.Det
> busde ikke være lovligt.

Hvordan kommer du frem til det tal?

--
Mvh. Simon Pedersen

- 60% af de unge ser optimistisk på fremtiden, 40% har ikke råd til
stoffer.

Fra : Keld Broe

Dato : 18-08-01 16:47

> Siden jeg nu får fwa ville jeg hører om der er andre i gruppen der har
fået
> fwa, eller fået afsalg der teknikeren var det pga. huse eller træer !

Jeg kunne godt få fwa til september, sagde den søde sonofon dame... Men jeg
skulle lige skaffe en 19 meter høj mast... bong... ingen fwa til mig (der
heller ikke kan få adsl)

Mvh
Keld B

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-08-01 18:20

Hey hvordan kunne hun vide at du skulle bruge en 19 meter høj mast ? Sagde
hun det til dig efter du havde givet hende din addresse ?

Fra : Per

Dato : 18-08-01 20:19

> Hey hvordan kunne hun vide at du skulle bruge en 19 meter høj mast ? Sagde
> hun det til dig efter du havde givet hende din addresse ?

Det fortæller de når de ringer til dig efter du har bestilt. Jeg fik af vide
at der var 2 master i midt område som var forberedt til fwa, ved den ene som
lå 4,2 kilometer væk skulle min antenne op i 6 meters og ved den anden som
lå 8,4 kilometer væk skulle den op i 9 meters højde.

Mvh

Per

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 18-08-01 22:20

"Per" <per_hedegaard_nielsen@hotmail.com> skrev:

> [...]
> lå 4,2 kilometer væk skulle min antenne op i 6 meters og ved den anden som
> lå 8,4 kilometer væk skulle den op i 9 meters højde.

Er det ikke ligegyldigt, hvor højt op antennen skal side, bare den har
visuel kontakt med Sonofon's mast/antenne ude i det fjerne!?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Per

Dato : 18-08-01 22:35

> Er det ikke ligegyldigt, hvor højt op antennen skal side, bare den har
> visuel kontakt med Sonofon's mast/antenne ude i det fjerne!?

Jo, det er ligegyldigt.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-08-01 10:47

"Per" <per_hedegaard_nielsen@hotmail.com> writes:

> Jo, det er ligegyldigt.

Det er ligegyldigt i det omfang at du har visuel kontakt... Problemet
er som bekendt at der er nogle huse der ligger lavere end andre, og
det er derfor at der på nogle lokationer skal en meget høj mast
til. Huse, træer og lign høje ting kan også gøre det mere besværligt
at sætte antennen op da der kræves line of sight.

Mvh
Thomas

#include <std_disclaimer.h>

Fra : Per

Dato : 20-08-01 11:36

> [...]
> til. Huse, træer og lign høje ting kan også gøre det mere besværligt
> at sætte antennen op da der kræves line of sight.

Ja, og fordi du kan se en mast er det ikke sikkert at den bliver opgraderet
til fwa. F.eks. står der en mast ca. 200 meter herfra, men den bliver ikke
opgraderet, så jeg skulle ud på 4,2 kilometer.

Mvh

Per

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 20-08-01 22:53

Men hvordan kan Sonofon da se om man har visuel kontakt med en af deres
master?
Hvis nu det utænkelige skulle ske, en flink Sonofon Dame ringer mig op og
siger: "Du kan få FWA, men du skal have en mast til antenne på minimum 20
meter".
Hjælper det så på sagen, hvis jeg forklarer hende om situationen - at jeg
kan se masten hun vil koble mig på og om vi ikke bare skulle få en teknikker
ud at tjekke inden jeg køber en gittermast til 30000,-.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-08-01 07:13

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@@bbservice.dk> writes:

> [...]
> kan se masten hun vil koble mig på og om vi ikke bare skulle få en teknikker
> ud at tjekke inden jeg køber en gittermast til 30000,-.

Det er ikke direkte muligt fra kundeservice at se om du har 100%
dækning, men der bliver lavet et check i et GIS system der indeholder
topografi informationer samt informationer om bygninger, og ud fra
dette er det muligt at sige hvor stor sandsynlighed der er for at du
har dækning. Hvis du i praksis kan se den rigtige mast, så kan du jo
forsøge at overtale denne dame du snakker med om at det er
tilfældet... Dog skal man tænke på at det ikke er alle master der er
FWA klar, så derfor er det ikke nok at kunne konstatere om man kan se
en vilkårlig mast.

/Thomas

Fra : Morten

Dato : 21-08-01 09:04

Rasmus - skulle en flink Sonofon medarbejder give dig nævnte besked, må du
spørge hvor henne masten står. På den måde kan man med ret god sikkerhed
afgøre, om det er den pågældende mast, du kan se.

Er det tilfældet sender Sonofon da en tekniker ud og ser på sagen. De er jo
også interesserede i at sælge så mange FWA linier som muligt! Skal FWA
parabolen op over 5 meters højde skal kunden dog betale for en lift!!! Dette
skyldes arbejdsmiljø reglerne, som siger at installatøren ikke må kravle
højere op end 5 meter over fast underlag (jorden, en altan, flat tag etc.).

Mvh Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-01 14:58

> Skal FWA
> parabolen op over 5 meters højde skal kunden dog betale for en lift!!!

Hmm, på det punkt adskiller Sonofon sig fra fx Stofa.
Jeg skulle ikke selv betale for den lift de brugte til at skaffe mig antenne
på 4. sal

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 21-08-01 22:48

> [...]

> spørge hvor henne masten står. På den måde kan man med ret god sikkerhed
> afgøre, om det er den pågældende mast, du kan se.

Det var også noget i den retning jeg havde regnet med, men gruede bare for
at Sonofon damens ord var lov, uanset om jeg så kunne røre ved den
pågældende mast.

> [...]
> skyldes arbejdsmiljø reglerne, som siger at installatøren ikke må kravle
> højere op end 5 meter over fast underlag (jorden, en altan, flat tag

For at spare liften, så vil jeg da gerne selv montere parabolen på montørens
anvisninger.

Tak for oplysningerne, selvom der nok går noget tid inden jeg bliver ringet
op - jeg bor jo ude på landet, hvor man hverken kan få ASDL, Bredbånd eller
FWA.

--
Venlig hilsen: Rasmus.