*.pst filen i outlook 2000
Fra : z

Dato : 15-08-01 16:21

Hej

Jeg har lige formateret min computer. Jeg har gemt *.pst filen p† et andet
drev (D./Emails). Hvordan "fort‘ller" jeg Outlook 2000 hvor min fil ligger ?
Jeg er ikke intereseret i at importere filen.

/z

Fra : tjk

Dato : 15-08-01 22:06

"z" skrev d. 15-08-01 16:21 dette indlæg :
> [...]
> drev (D./Emails). Hvordan "fort‘ller" jeg Outlook 2000 hvor min
fil ligger ?
> Jeg er ikke intereseret i at importere filen.

Hej /z
Hvis du trykker F3 og søger efter *.pst filen (den som outlook
automatisk opretter), når du har fundet den sletter du den, næste gang
du starter Outlook 2000 op kan den ikke finde sin standard fil, og vil
spørge dig om hvor den er. Nu kan du vælge at pege på din egen fil.
Denne vil så fremover blive din nye Standard fil.
Dette kan også styres fra Regedit.
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows Messaging
Subsystem\Profiles\Microsoft Outlook Internet
Settings\e6f1f9e3a726d511a68000508b60436b]
"001e6700"="X:\xxx\outlook.pst"
Den sidste linie angiver du hvor din fil ligger.
TJK

http://www.kandu.dk/

Fra : z

Dato : 15-08-01 22:10

> [...]
> spørge dig om hvor den er. Nu kan du vælge at pege på din egen fil.
> Denne vil så fremover blive din nye Standard fil.

Hej TJK

Mange tak for svaret. skide smart :o]

/z

Fra : Allan K

Dato : 15-08-01 22:35

On Wed, 15 Aug 2001 15:21:06 GMT, z <zz@mailme.dk> wrote:

>Jeg har lige formateret min computer. Jeg har gemt *.pst filen p† et andet
>drev (D./Emails). Hvordan "fort‘ller" jeg Outlook 2000 hvor min fil ligger ?
>Jeg er ikke intereseret i at importere filen.

Find ud af hvor den nuværende outlook.pst fil ligger, og omdøb den
eller slet den. Næste gang du starter outlook kommer den og siger at
den ikke kan finde outlook.pst, og giv den stien til den rigtige
outlook.pst fil. tadaa.....men vær opmærksom at dine konto oplysninger
ikke er gemt med i outlook.pst.

--
Med Venlig Hilsen/With Kind Regards
Allan Kjaergaard

Fra : z

Dato : 16-08-01 07:34

.....men vær opmærksom at dine konto oplysninger
> ikke er gemt med i outlook.pst.

Det fandt jeg ud af

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 16:59

"Allan K" <gigashadow@hotmail.com> skrev:

> .....men vær opmærksom at dine konto oplysninger ikke er
> gemt med i outlook.pst.

Så vidt jeg ved ligger kontooplysningerne i regdatabasen.
Her med Outlook 2000 DK og Win2000 Pro DK er der en nøgle
der hedder følgende:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Outlook og
til den er der en undernøgle der hedder Accounts.

Mon ikke man blot kan eksportere den nøgle og så importere den
igen når man har geninstalleret? Har ikke prøvet, men det vil jeg
tro man kan.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Allan K

Dato : 16-08-01 18:18

On Thu, 16 Aug 2001 17:58:41 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Mon ikke man blot kan eksportere den nøgle og så importere den
>igen når man har geninstalleret? Har ikke prøvet, men det vil jeg

Hmm.....den har jeg ikke i min office xp.....der ser ikke ud til at
ligge nogle kontooplysninger i registry overhovedet.....jeg kan heller
ikke finde dem i documents and settings eller under program
files\office.....gad vide om de ligger krypteret......

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 18:38

> [...]

> ikke finde dem i documents and settings eller under program
> files\office.....gad vide om de ligger krypteret......

Det er muligt.
Jeg har også søgt efter det sted hvor Outlook 2000 gemmer
sine indstillinger, for de kommer heller ikke med i *.pst-filen.
Ikke kun kontooplysninger, men indstillinger som skriftstørrelse,
tegnsæt, visninger, meddelelsesregler osv. osv.

Kontooplysninger tror jeg jo så at jeg har fundet, men har ikke
haft held til at finde indstillingerne. En slags præferencefil man
blot kunne tage backup af, ville være rart. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Allan K

Dato : 16-08-01 19:23

On Thu, 16 Aug 2001 19:37:52 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

> [...]
>haft held til at finde indstillingerne. En slags præferencefil man
>blot kunne tage backup af, ville være rart. :)

Her er noget til O2000 :
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q196/4/92.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=outlook%20settings%20backup&rnk=2&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=OFW2K>

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 19:40

"Allan K" <gigashadow@hotmail.com> skrev:

> [...]

Ahhhh, lige hvad jeg skulle bruge.
Den er røget i gemmeren og tak for det :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Allan K

Dato : 17-08-01 17:49

On Thu, 16 Aug 2001 20:40:16 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Ahhhh, lige hvad jeg skulle bruge.
>Den er røget i gemmeren og tak for det :)

Glad for at kunne hjælpe

forresten er linket til MS Knowledge Base :
<http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp>

Fra : Madsen

Dato : 17-08-01 18:46

"Allan K" <gigashadow@hotmail.com> skrev:

> forresten er linket til MS Knowledge Base :
> <http://search.support.microsoft.com/kb/c.asp>

Det kender jeg så godt. (Har endda en knap der smider mig direkte
derhen på mit tastatur ;)
Havde blot ikke tidligere fundet det link du sendte mht. backup af
Outlook.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.