Login med redirect til relevant side
Fra : Jan Becher

Dato : 15-08-01 14:01

Hejsa,

Jeg har tidligere lavet et lille system i APS, hvor brugeren på baggrund af
brugernavn/pw bliver sendt til en bestemt side.
Jeg vil gerne gøres fra af ASP, og forsøger derfor med php.

Jeg har lavet en login-side, hvor brugeren afkræves brugernavn og pw, og
derefter med POST, sendes videre til login.php.
I login.php checkes login/password, hvis det er OK så sendes brugeren videre
til hans/hendes egen side og ellers retur til login billede.

Jeg har prøvet med :
<?php
If($login=$korrektlogin AND $password=$korrektpw)
{
Response.Redirect "enellerandenside.htm" <--- Det her er noget ASP-snask
}

Jeg ved godt, jeg ikke kan bruge ASP-kommandoer i php, men der en måde jeg
kan lave noget lignende. Det drejer sig ikke om statshemmeligheder el.lign.
så det behøver ikke være så hemmeligt.

mvh

Jan Becher

Fra : Bee

Dato : 15-08-01 14:10

"Jan Becher" <jan.becher@remove-mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt, jeg ikke kan bruge ASP-kommandoer i php, men der en måde jeg
> kan lave noget lignende. Det drejer sig ikke om statshemmeligheder

Du kan evt. benytte et <META>

if ($submit) {
// udfør tjek for at godkende bruger

if ($tjek== "ok"){
echo "<meta http-equiv='Refresh' content='1;
URL=enellerandesside.html'>";
}
else{
echo "<meta http-equiv='Refresh' content='1; URL=fejlside.html'>";
}
}

Bee

Fra : Dann Søjberg

Dato : 15-08-01 14:19

"Jan Becher" <jan.becher@remove-mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil gerne gøres fra af ASP, og forsøger derfor med php.
>
> <?php
> If($login=$korrektlogin AND $password=$korrektpw)
echo '<meta http-equiv=refresh content="0;
URL=enelelrandenside.htm">'; // ganske alm. html kode - skift 0 ud med 2
for at sende videre after 2 sekunder.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-08-01 14:37

In article <9ldrof$1v9j$1@news.cybercity.dk>, "Jan Becher"
> [...]

> jeg kan lave noget lignende. Det drejer sig ikke om statshemmeligheder
> el.lign. så det behøver ikke være så hemmeligt. mvh

I php gøres det på følgende måde:

<?php
If(($login != $korrektlogin) && ($password != $korrektpw)) {
   header("Location: /login.php");
   exit;
}

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-08-01 14:44

On Wed, 15 Aug 2001 15:36:47 +0200, "Michael Rasmussen"
<mir@datanom.net> wrote:

>   header("Location: /login.php");

.... og så gerne en absolut URL, så diverse
standard-strict-compliant-browsere ikke brokker sig.

--
- Peter Brodersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-08-01 15:02

In article <y%ue7.790$Le.88124@news010.worldonline.dk>, "Peter Brodersen"
<professionel@nerd.dk> wrote:

> ... og så gerne en absolut URL, så diverse
> standard-strict-compliant-browsere ikke brokker sig.

Ville jeg også have skrevet, men jeg kendte den ikke

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-08-01 16:24

On Wed, 15 Aug 2001 16:02:07 +0200, "Michael Rasmussen"
<mir@datanom.net> wrote:

>Ville jeg også have skrevet, men jeg kendte den ikke

Det er primært lynx og wget, der vil brokke sig. Og som glad hyppig
wget-bruger vil jeg gerne slå et slag :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-08-01 18:32

On Wed, 15 Aug 2001 17:24:11 +0200, "Peter Brodersen"
<professionel@nerd.dk> wrote:

> Det er primært lynx og wget, der vil brokke sig. Og som glad hyppig
> wget-bruger vil jeg gerne slå et slag :)

Også Mozilla på Mac skulle få problemer, mener jeg at have hørt.

Fra : Jan Becher

Dato : 17-08-01 08:05

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Også Mozilla på Mac skulle få problemer, mener jeg at have hørt.
>
> --
> Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Tak til alle for input, nu har jeg fået den del til at virke. Jeg valgte
løsningen med en meta-tag.

MEN - Nu vil jeg jo også gerne forhindre at brugerne hopper uden om
loginsiden og går direkte til undersiderne, så jeg forsøgte at sætte flg.
ind på undersiderne:
<?php
//check om login ellers smid til loginside
If($login<>"JA" AND $lang=="UK")
{
echo "<meta http-equiv='Refresh' content ='1;URL=startsideuk.htm'>";
}
If($login<>"JA")
{
echo "<meta http-equiv='Refresh' content ='1;URL=startside.htm'>";
}
?>

$login sættes til 'JA' ved korrektlogin og $lang er enten 'UK' eller 'DK'
æfhængig af om man kommer fra den danske eller engelske indgang.

Uanset om man er logget korrekt ind, ender man på den danske loginside,
efter at undersiden faktisk er loaded, yderligere åbnes loginbilledet i
samme frame som undersiden, men jeg vil gerne have den åbnet i den
overliggende frame.

Hvad går galt?

mvh

Jan Becher