Jordhyttespørgsmål ;o)
Fra : Henning Andersen

Dato : 14-08-01 18:14

Når man som os bor på landet kan det være noget af en opgave at få
andet end ISDN.
Jeg kontaktede TDC idag for at høre hva´mulighederne var.
Jeg fik oplyst at jeg muligvis kunne få proacces, og i værste fald
kun netexpress, da jeg bor 2,9 km fra centralen som bliver
opgraderet (eller hva´det hedder) her d.1/9.Mit ISDN skulle nok
laves om til analog, det var et eller andet med linien der ikke
kunne bære ISDN samtidig med ADSL.
Den flinke teledame som ringede til mig sagde at proacces havde en
router som jeg kunne koble begge vores putere på og så være på
nettet samtidig, jeg vil derfor gerne spørge her i gruppen hvad der
skal bruges til at koble puterne til routeren, vi bruger pt. til
delingen af internettet et kabel som sidder direkte i netkortet med
et fladstik.
Teledamen vidste ikke noget om hvad jeg skulle bruge.
Ifald det er netexpress jeg kun kan få, hvordan deler jeg så
forbindelsen?

Måsker burde jeg selv vide det, men som sagt, jeg bor sq langt ude
på landet )

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Mogens

Dato : 14-08-01 22:18

On Tue, 14 Aug 2001 19:14:24 +0200, "Henning Andersen"
<music_man_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>forbindelsen?
>
>Måsker burde jeg selv vide det, men som sagt, jeg bor sq langt ude

Hej

Du køber en lille hub eller switch og sætter i centrum af dit netværk.
Den formidler så forbindelsen imellem de 2 computere og routeren.
En hub koster fra 270,- og op. En switch er bedre og koster også
lidt mer.

Jeg kører selv med en billig 10 Mbit hub til 270,- som knudepunkt
imellem familiens 3 PC'er og min router og det virker fint.

Mvh Mogens

Fra : Henning Andersen

Dato : 15-08-01 04:22

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kører selv med en billig 10 Mbit hub til 270,- som knudepunkt
> imellem familiens 3 PC'er og min router og det virker fint.
>
> Mvh Mogens
Tak for svaret, hvad kobler man så sammen med, kablerne der skal
bruges er det nogen man får med switzen/hubben, eller?
--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Mogens

Dato : 15-08-01 07:03

On Wed, 15 Aug 2001 05:21:49 +0200, "Henning Andersen"
<music_man_dk@hotmail.com> wrote:

>Tak for svaret, hvad kobler man så sammen med, kablerne der skal
>bruges er det nogen man får med switzen/hubben, eller?

Samme slags kabler som det du allerede har imellem dine 2 computere.
Dog skal du være opmærksom på at det kabel du har nu, er et krydset
"twisted pair" kabel. Imellem PC og hub, og imellem hub og router skal
du bruge almindelige "twisted pair" kabler. Du kan dog godt beholde
det ene kabel du har nu, da de fleste hubs har en "uplink" port som
kan kryds sådan et kabel tilbage igen. Ja, det er sgu indviklet at
forklare for en amatør som mig, men det virker.

Ellers spørg i netværks gruppen hvor eksperterne holder til

Mvh Mogens

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 15-08-01 07:20

On Tue, 14 Aug 2001 23:17:37 +0200, Mogens <moveng@mailme.dk> wrote:

Dav.

>Du køber en lille hub eller switch og sætter i centrum af dit netværk.

Det er ikke nødvendigt, hvis han vælger Pro@ccess ADSL. Den
medfølgende router har en 10 Mbps 4-ports hub indbygget, og det vil
for mange være "fint nok".

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 16-08-01 10:40

> [...]

> Jeg fik oplyst at jeg muligvis kunne få proacces, og i værste fald
> kun netexpress, da jeg bor 2,9 km fra centralen

Den er altså nærmeste nabo.

> som bliver
> opgraderet (eller hva´det hedder) her d.1/9.

Opgradering i Ramme? Er der mere end 12 potentielle brugere?

--
Christian

Fra : Henning Andersen

Dato : 16-08-01 15:53

"Christian Bech" <giambattista.vico@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> Opgradering i Ramme? Er der mere end 12 potentielle brugere?

Hehe der er nok noget der er gået din lille næse forbi Chr.
Jeg flyttede d 1/4 2001 .

Henning

Fra : Christian Bech

Dato : 18-08-01 13:37

> [...]

> meddelelse

> Hehe der er nok noget der er gået din lille næse forbi Chr.

Så meget har jeg da heller ikke drillet dig.

Er du flyttet til et sted med rindende vand og elektricitet?

FUT: over til de andre landsbytosser.

--
Jeg har et mere end overfladisk kendkskab til et lokalt bibliotek.
- Lars Kim Lund

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 17-08-01 08:28

Du kan også kigge på http://proaccess.jth.net