Andet multimedie
bentjuul 3670
Trykfølsom skærm - hvordan?
Fra : Thomas

Dato : 14-08-01 14:44

Hvordan fungerer sådan en trykfølsom skærm? Jeg mener ikke selve
elektronikken, men hvad for noget software bruger man til at generere de
præsentationer, som der tyosik vises på sådan nogle?

Kan man bruge et alm. stykke præsentationssoftware som f.eks. Scala eller
Director? I så fald: hvordan definerer man de områder på skærmen man kan
trykke på?

Hvis der findes nogle sider med gode forklaringer, vil jeg meget gerne have
et link. Erfaringer med sådanne projekter er også velkomne.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Søren Bech Kristense~

Dato : 14-08-01 16:57

>Hvordan fungerer sådan en trykfølsom skærm? Jeg mener ikke selve
>elektronikken, men hvad for noget software bruger man til at generere de
>præsentationer, som der tyosik vises på sådan nogle?

Hvis du ser en hjemmeside fx på en trykfølsom skærm så kan du trykke
på alt som du ellers kan med musen eller andet pegeredskab.

På samme måde i alle andre programmer.

Din finger er simpelt hen musen, så af brugerhensyn bør feltet altid
være rimeligt stort
--
Søren Kristensen

http://www.wem.dk

Fra : Thomas

Dato : 14-08-01 17:51

> [...]
> På samme måde i alle andre programmer.
> Din finger er simpelt hen musen, så af brugerhensyn bør feltet altid

Det havde jeg regnet ud, det jeg er i tvivl om, er om skærmen automatisk
registrerer min finger som musen og sender de signaler videre til programmet
eller om der skal andet software til.

Fra : Peter

Dato : 14-08-01 18:53

> Det havde jeg regnet ud, det jeg er i tvivl om, er om skærmen automatisk
> registrerer min finger som musen og sender de signaler videre til programmet
> eller om der skal andet software til.

Der skulle gerne være 2 stik på skærmen:
et til skærmkort
og et til museporten.

Der følger sikker en driver med skærmen incl. en driver til din nye "mus"

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop
Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk
www.123-poll.com

Fra : Ninzen

Dato : 14-08-01 19:13

"Peter" <peter@cgi-shop.dk> skrev

> Der skulle gerne være 2 stik på skærmen:
> et til skærmkort
> og et til museporten.
>
> Der følger sikker en driver med skærmen incl. en driver til din nye "mus"

Øhhh - tager du gas eller hvad...
Jeg synes også det kunne være spændende at kende teknikken bag,
men umiddelbart ser det ikke meget omtalt ud.
Finger-drivere er jeg aldrig stødt ind i
Og hvad med hoover-funktioner. Er det kun klik og træk der
reageres på? Og som der blev spurgt - skal præsentationer
skabes specielt til sådan en forevisning, eller kan en hvilken
som helst interaktiv præsentation bruges?
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Madsen

Dato : 14-08-01 19:24

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev:

> Jeg synes også det kunne være spændende at kende teknikken bag,
> men umiddelbart ser det ikke meget omtalt ud.

Der er lidt beskrevet her: <http://www.touchscreens.com/faq.shtml>
og måske <http://www.touchscreens.com/anatomy.shtml>

I det hele taget ser der ud til at stå meget på
<http://www.touchscreens.com>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : stefan mylleager

Dato : 15-08-01 12:57

Ninzen wrote:

> "Peter" <peter@cgi-shop.dk> skrev

> Øhhh - tager du gas eller hvad...

Det er der vel ikke noget sært i. Skærmen skal jo fungere som "mus", så
naturligvis skal der en driver til.

-stefan

Fra : Ninzen

Dato : 18-08-01 13:32

"stefan mylleager" <stefan@N-O-SPAMblasphemy.dk> skrev

> Det er der vel ikke noget sært i. Skærmen skal jo fungere som "mus", så
> naturligvis skal der en driver til.

Fint så er min snævre verden udvidet endnu en smule.

Eftersom det ikke er drivere der har drevet mig til grafikken,
men snarere grafikken der har drevet mig (en tvingende nødvendig
smule) til drivere, er det faktisk ikke nogen naturlighed for mig.
Så godt jeg fik det på plads: En skærm kan skam sagtens fungere
som mus - bare der er to stik på skærmen, et til skærmkortet og
et til museporten (som måske skal opfattes som indstik

Sendt til tælling af en influenza kan jeg passende studere
Madsen bud: http://www.touchscreens.com
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Madsen

Dato : 18-08-01 13:59

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev:

> Sendt til tælling af en influenza kan jeg passende studere
> Madsen bud: http://www.touchscreens.com

Shit. God bedring.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : TommyGun

Dato : 21-08-01 21:28

Nu er jeg ikke klar over om du har fået det svar du ville have, men her
kommer mit bud.

Du kan ikke bruge fingeren som mus på skærmen, lige meget hvor mange drivere
du har installeret, det er nemelig hardware, en film med berøringsfølsom
overflade, du kan typisk se det på de forskellige terminaler der står over
alt man kommer, hvis du lader fingeren køre hen over skærmen kan du føle
den.

Eller skal du bruge noget ala en pistol som sender et, lys signal til
skærmen og tilbage igen, hvor den registrer den pixel du skød på, helt
nøjaktigt ved jeg ikke hvordan det fungerer.

Det er alt hvad jeg havde :)

TommyGun