Hvad betyder ordet "Memento"?
Fra : Christian Muus

Dato : 14-08-01 13:45

subj.

Christian

Fra : Jebir

Dato : 14-08-01 15:52

> subj.

- Det eksakte ord kan jeg desværre ikke give dig...
Men "Memento Mori" betyder noget i retning af "Husk, at du skal dø" - derfor
vil mit bud være noget i retning af en form for påmindelse (Har ikke set
filmen, så jeg kan desværre ikke udlede noget der.)

Mikkel Skou

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-08-01 16:21

Jebir <kronos@gotg.dk> skrev:

> Men "Memento Mori" betyder noget i retning af "Husk, at du skal dø" -

Memento mori betyder slet og ret "Husk døden". Memento er ganske simpelt "Husk".

De bedste af slagsen
Kevin

Fra : Peter Adamsen

Dato : 14-08-01 15:47

> Memento mori betyder slet og ret "Husk døden". Memento er ganske simpelt
"Husk".

> De bedste af slagsen
> Kevin

Hvad betyder så 'Mentos'?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 14-08-01 16:49

>Hvad betyder så 'Mentos'?

Mentos er oldgræsk, og betyder "The Freshmaker" - eller på dansk noget
i stil med: "reklame der er så kikset, at den næsten er god".

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Laa

Dato : 14-08-01 19:18

Christian Muus <chmuu1@uvm.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lb6nl$120q$1@news.net.uni-c.dk...
> subj.

Kan både betyde "huske" og "advarsel". Handler filmen ikke om en mand der
uden humommelse kommer ud i noget rod?

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 14-08-01 19:32

"Christian Muus" <chmuu1@uvm.dk> wrote in news:9lb6nl$120q$1
@news.net.uni-c.dk:

Normalt "souvenir", en lille nips-genstand som minder en om noget. Jeg
har ikke set filmen og aner ikke om det giver mening.

Carsten Sørensen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-08-01 19:51

"Christian Muus" <chmuu1@uvm.dk> writes:

> subj.

Lidt gammel tråd men her er hvad Merriam-Webster[1] siger:

Etymology:   Middle English, from Latin, remember, imperative of
meminisse to remember; akin to Latin ment-, mens mind
-- more at MIND

Date:   1580

: something that serves to warn or remind; also : SOUVENIR

[1] http://www.m-w.com/