Charterrejse købe i Sverige hvordan ?
Fra : Bo

Dato : 13-08-01 22:06

Det siges at en dansker bosiddende i Danmark kan købe den samme charterrejse hos de store selskaber billigere i Sverige med afgang
fra Kastrup !

Selvfølgelig er priserne væsentlig lavere, men hvordan bestiller man fordi jeg er løbet ind i disse problemer:

Jeg har prøvet via nettet at böka (bestille), men det kan ikke lade sig gøre fordi der skal oplyses svensk personnr. og svensk
postnr. og svensk telefonnr.

Jeg har prøvet at "sjusse" mig frem da svenskerne skriver personnr. sådan : ÅÅMMDD+4cifre og postnr. har jeg taget et i Malmö 21100
og skrevet i bynavnfeltet DK-xxxx bynavn. Telefonnr. har svenskerne et 0 foran, som DK havde i gamle dage eks. 020-123456.

Men intet hjælper, man kan så sende en e-mail eller ofre en dyr telefonsamtale på at komme igennem, og hvad værre er
hvordan betaler man ? En bankoverførsel fra Danmark til Sverige er "hundedyr" 50 kr. med BG-Banken, så skal man lægge hele
beløbet ud på en gang, da depositum og selve rejsen er 2 betalinger.

Hvordan gør i andre løsning ?

Fra : Hugotit

Dato : 14-08-01 02:42

Hvis du synes at 50kr. for en overførsel er "hundedyr"
skal du nok blive hjemme !
Kan du ikke spare de 50kr. på rejsen ved at bestille den i Sverige,så lyder
det som en klam fidus.

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Hans Henrik Appel

Dato : 16-08-01 14:06

"Bo" skrev...

> Hvordan gør i andre løsning ?

Prøv at sende en mail til det pågældende rejsebureau - så kan de nok svare
dig på dine spørgsmål.

Hvis du ikke vil investere de småkroner, det koster at ringe til Sverige, så
er besparelsen måske ikke så stor, at det er værd at bruge tid på.

mvh
Hans Henrik