/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Høje ping tider på TDC - Sony Online route~
Fra : TSV


Dato : 13-08-01 22:01

Jeg har igennem de sidste 3 måneder haft store problemer med
forbindelsen fra TDC til Sony Online.
Min traceroute fra mig og til serveren ser således ud:


1 1 ms 1 ms 1 ms fw-gjk.groenjord.dk [195.249.184.17]
2 2 ms 2 ms 2 ms gw.groenjord.dk [195.249.184.1]
3 3 ms 5 ms 9 ms atm6-0-100.suoenxt1.ip.tele.dk
[195.249.176.45]
4 16 ms 9 ms 12 ms atm1-1-83.boanxg2.ip.tele.dk
[195.249.4.14]
5 7 ms 18 ms 11 ms fe4-0.100m.boanxa1.ip.tele.dk
[195.249.14.201]
6 14 ms 14 ms 16 ms ge4-0.1000m.boanxg1.ip.tele.dk
[195.249.15.65]
7 40 ms 41 ms 47 ms pos6-0.2488m.albnxg2.ip.tele.dk
[195.249.2.37]
8 37 ms 41 ms 41 ms pos6-0.2488m.albnxg1.ip.tele.dk
[195.249.4.165]
9 * 64 ms 48 ms pos2-2.155m.linxnxg1.ip.tele.dk
[195.249.1.241]
10 59 ms 63 ms 52 ms
gigabitethernet5-0.linx1.lon1.level3.net [195.66.224.77]
11 42 ms 45 ms 61 ms 212.113.0.114
12 55 ms 59 ms 62 ms 212.187.131.98
13 48 ms 41 ms 44 ms so-3-0-0-0.mp1.london2.level3.net
[212.187.128.46]
14 112 ms 104 ms 108 ms so-1-0-0.mp2.weehawken1.level3.net
[212.187.128.138]
15 747 ms 747 ms 746 ms so-0-1-0.mp2.losangeles1.level3.net
[209.247.8.70]
16 752 ms 763 ms 753 ms pos9-0.core1.losangeles1.level3.net
[209.247.10.202]
17 728 ms 712 ms 724 ms
gigabitethernet6-0.ipcolo1.LosAngeles1.Level3.net [209.244.10.42]
18 731 ms 734 ms 747 ms gi5-0-111.lalevel3-2.sonyonline.net
[63.208.231.90]
19 739 ms 752 ms 740 ms pos4-0.sdterman-2.sonyonline.net
[64.37.128.14]
20 740 ms 754 ms 756 ms vl20.sdterm2msfc-1.sonyonline.net
[64.37.144.21]
21 766 ms 746 ms 741 ms eqworld-72.989studios.com
[64.37.151.55]

Som man kan se er problemet mellem hop 14 og 15.
I hverdagene er dette normale RTDs (Round Trip Delay) i 20 af døgnets
24 timer. Mellem 01:00 og 05:00 er RTD'et til hop 15 faktisk kun på
200ms.
I weekenderne er RTD'erne til hop 15 på minimum 500ms og topper på
2500 i de europæiske peak-tider (17:00-21:00).

Jeg har haft kontakt med Level3.net flere gange og har for det meste
fået et svar fra en eller anden tekniker, der først på dagen i US har
kørt en traceroute eller ping og set at linjen ikke fejler noget.
Disse svar har jeg besvaret med en forespørgsel på en mere grundig
undersøgelse af forholdene fordelt på alle døgnets 24 timer.
Jeg har endda sendt en fil med traceroutes for 1 måneders overvågning
af forbindelsen.
Resultat af disse disse forespørgsler er indtil videre blevet
fuldstændigt ignoreret, selv efter gentagne rykkere.

Jeg har efterhånden opgivet Level3.net fuldstændigt og anmoder hermed
TDC om at ændre deres route til subnettet 64.37.151.1/24.
Jeg ved at TDC alternative route over spritlink er noget mere stabil,
da jeg har haft flere lejligheder til at prøve den pga. Level3.net's
utroligt dårlige stabilitet.

Jeg er i den heldige situation at være forbundet til nettet med en
4Mbit/s pt, og jeg kan kun gisne om hvordan forbindelsen over
Level3.net vil føles for en modem-bruger.

Hvis en eller anden ønsker anden filen med traceroutes, så sig endelig
til og jeg vil email den.


Med venlig hilsen

Thomas S. Valsted

 
 
Martin Damberg (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 13-08-01 23:20

"TSV" <wally@groenjord.dk> wrote in message
news:otfgnt0agsuuiocb0b9trkb9lf1h0b3fqe@4ax.com...
> Jeg har igennem de sidste 3 måneder haft store problemer med
> forbindelsen fra TDC til Sony Online.
> Min traceroute fra mig og til serveren ser således ud:
>
>
> 1 1 ms 1 ms 1 ms fw-gjk.groenjord.dk [195.249.184.17]
> 2 2 ms 2 ms 2 ms gw.groenjord.dk [195.249.184.1]
> 3 3 ms 5 ms 9 ms atm6-0-100.suoenxt1.ip.tele.dk
> [195.249.176.45]
> 4 16 ms 9 ms 12 ms atm1-1-83.boanxg2.ip.tele.dk
> [195.249.4.14]
> 5 7 ms 18 ms 11 ms fe4-0.100m.boanxa1.ip.tele.dk
> [195.249.14.201]
> 6 14 ms 14 ms 16 ms ge4-0.1000m.boanxg1.ip.tele.dk
> [195.249.15.65]
> 7 40 ms 41 ms 47 ms pos6-0.2488m.albnxg2.ip.tele.dk
> [195.249.2.37]
> 8 37 ms 41 ms 41 ms pos6-0.2488m.albnxg1.ip.tele.dk
> [195.249.4.165]
> 9 * 64 ms 48 ms pos2-2.155m.linxnxg1.ip.tele.dk
> [195.249.1.241]
> 10 59 ms 63 ms 52 ms
> gigabitethernet5-0.linx1.lon1.level3.net [195.66.224.77]
> 11 42 ms 45 ms 61 ms 212.113.0.114
> 12 55 ms 59 ms 62 ms 212.187.131.98
> 13 48 ms 41 ms 44 ms so-3-0-0-0.mp1.london2.level3.net
> [212.187.128.46]
> 14 112 ms 104 ms 108 ms so-1-0-0.mp2.weehawken1.level3.net
> [212.187.128.138]
> 15 747 ms 747 ms 746 ms so-0-1-0.mp2.losangeles1.level3.net
> [209.247.8.70]
> 16 752 ms 763 ms 753 ms pos9-0.core1.losangeles1.level3.net
> [209.247.10.202]
> 17 728 ms 712 ms 724 ms
> gigabitethernet6-0.ipcolo1.LosAngeles1.Level3.net [209.244.10.42]
> 18 731 ms 734 ms 747 ms gi5-0-111.lalevel3-2.sonyonline.net
> [63.208.231.90]
> 19 739 ms 752 ms 740 ms pos4-0.sdterman-2.sonyonline.net
> [64.37.128.14]
> 20 740 ms 754 ms 756 ms vl20.sdterm2msfc-1.sonyonline.net
> [64.37.144.21]
> 21 766 ms 746 ms 741 ms eqworld-72.989studios.com
> [64.37.151.55]
>
> Som man kan se er problemet mellem hop 14 og 15.
> I hverdagene er dette normale RTDs (Round Trip Delay) i 20 af døgnets
> 24 timer. Mellem 01:00 og 05:00 er RTD'et til hop 15 faktisk kun på
> 200ms.
> I weekenderne er RTD'erne til hop 15 på minimum 500ms og topper på
> 2500 i de europæiske peak-tider (17:00-21:00).
>
> Jeg har haft kontakt med Level3.net flere gange og har for det meste
> fået et svar fra en eller anden tekniker, der først på dagen i US har
> kørt en traceroute eller ping og set at linjen ikke fejler noget.
> Disse svar har jeg besvaret med en forespørgsel på en mere grundig
> undersøgelse af forholdene fordelt på alle døgnets 24 timer.
> Jeg har endda sendt en fil med traceroutes for 1 måneders overvågning
> af forbindelsen.
> Resultat af disse disse forespørgsler er indtil videre blevet
> fuldstændigt ignoreret, selv efter gentagne rykkere.
>
> Jeg har efterhånden opgivet Level3.net fuldstændigt og anmoder hermed
> TDC om at ændre deres route til subnettet 64.37.151.1/24.
> Jeg ved at TDC alternative route over spritlink er noget mere stabil,
> da jeg har haft flere lejligheder til at prøve den pga. Level3.net's
> utroligt dårlige stabilitet.
>
> Jeg er i den heldige situation at være forbundet til nettet med en
> 4Mbit/s pt, og jeg kan kun gisne om hvordan forbindelsen over
> Level3.net vil føles for en modem-bruger.
>
> Hvis en eller anden ønsker anden filen med traceroutes, så sig endelig
> til og jeg vil email den.
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas S. Valsted

Hvis du _ikke_ er en go erhvervskunde hos TDC så skal du ikke regne
med at få den til at ændre deres route til udlandet. Vi har heltide da vi
havde
problemer med vores ISP, Orange, at de ændrede og senere fik fixet problemer
til sunet.se i Sverige .... der er TDC _alt_ for store samt langsomme hvad
sådan
noget angår ...... good luck

mvh

Martin Damberg
www.vejen-net.dk




Henrik Aarfeldt (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 14-08-01 00:09


"Martin Damberg" <damberg_removethis_@ohkk.dk> wrote in
message news:j6g9l9.5af.ln@testbox.vejen-net.dk...
>
>vi havde
> problemer med vores ISP, Orange, at de ændrede og senere
fik fixet problemer
> til sunet.se i Sverige

Det da løwn...positiv omtale af Orange...det vil strax blive
printet ud, forstørret, forgyldt, og hængt op i
ramme....måske jeg skulle lave 2 udprintninger....så ser det
ud af lidt mere...

I disse trælse tider....hvor selv respectable personer fra
konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at kommentere
Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... er det helt
rart med sådan en positiv melding.

Tnx a lot...vi gør vores bedste...hver dag....

Mvh haa/*



Morten Kjaer Nielsen (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Kjaer Nielsen


Dato : 14-08-01 00:16

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote Tue, 14 Aug 2001 01:09:02
+0200 :

>I disse trælse tider....hvor selv respectable personer fra
>konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at kommentere
>Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... er det helt
>rart med sådan en positiv melding.

Hvordan føles det?


--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/
- Ny på usenet ? start eventuelt på http://www.usenet.dk/
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Henrik Aarfeldt (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 14-08-01 00:22


"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk>
wrote in message
news:7tngntgmspt8oo7v50a7gmdnte0vn3b4ps@news.worldonline.dk.
...
>
> Hvordan føles det?

Anderledes...men rart.



Mvh haa/*



Simon Skals (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 14-08-01 00:19

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>I disse trælse tider....hvor selv respectable personer fra
>konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at kommentere
>Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... [...]

Jeg nævnte ikke Orange ét eneste sted.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 14-08-01 00:39


"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9ngo29.oqb.spam@www.gid.dk...
> It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> >I disse trælse tider....hvor selv respectable personer
fra
> >konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at
kommentere
> >Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... [...]
>
> Jeg nævnte ikke Orange ét eneste sted.

Nej...men det var ( sandsynligvis ) det du mente....eller:
det var sådan jeg læste det.
Pyt nu med det, jeg driller bare.
Have a nice day...

Mvh haa/*




Henrik Aarfeldt (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 14-08-01 01:39


"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9ngo29.oqb.spam@www.gid.dk...
> It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> >I disse trælse tider....hvor selv respectable personer
fra
> >konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at
kommentere
> >Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... [...]
>
> Jeg nævnte ikke Orange ét eneste sted.

Btw...hvorfor tror du at det var dig, jeg hentydede til ?

Jeg skrev jo "respectable personer"....

Mvh haa/*
´Dette indlæg er tilsat 100% ironi'



Martin Damberg (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 14-08-01 02:22

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:A2Zd7.224$4a.21622832@news.orangenet.dk...
>
> "Martin Damberg" <damberg_removethis_@ohkk.dk> wrote in
> message news:j6g9l9.5af.ln@testbox.vejen-net.dk...
"klip"
>
> Det da løwn...positiv omtale af Orange...det vil strax blive
> printet ud, forstørret, forgyldt, og hængt op i
> ramme....måske jeg skulle lave 2 udprintninger....så ser det
> ud af lidt mere...
>
> I disse trælse tider....hvor selv respectable personer fra
> konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at kommentere
> Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... er det helt
> rart med sådan en positiv melding.
>
> Tnx a lot...vi gør vores bedste...hver dag....
>
> Mvh haa/*
Det skal I nu alligevel ha' Henrik, jeres service inde hos Super. er
nu udemærket ... det tog os lang tid om at overbevise ErhvervsSupporten
at de ikke kunne hjælpe os og at vi skulle snakke med en tekniker ;)
såeee ... hehe ...

Kender til en anden 2mbit erhvervsopkobling i byen der "næsten" skal
fejlmelde
deres linie hos TDC før de kan få lov til at snakke med en tekniker, især
angående
deres PIX firewall ;)

mvh

Martin D
www.vejen-net.dk




Andreas Falck (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 14-08-01 07:38

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:A2Zd7.224$4a.21622832@news.orangenet.dk...

[ ... ]
> Det da løwn...positiv omtale af Orange...det vil strax blive
> printet ud, forstørret, forgyldt, og hængt op i
> ramme....måske jeg skulle lave 2 udprintninger....så ser det
> ud af lidt mere...
>
> I disse trælse tider....hvor selv respectable personer fra
> konkurerende firma'er, ikke kan lade være med at kommentere
> Orange's måde at håndtere deres anlæg på.... er det helt
> rart med sådan en positiv melding.
>
> Tnx a lot...vi gør vores bedste...hver dag....

Ja, og det ser endda ud til at Mob/Orange har fået rimeligt styr på
newsserveren.

Der ser faktisk ikke ud til at der er nogen særlige problemer mere,
blot at retention (hedder det vist) nok kunne være lidt bedre. Men
stor ros til Jer for at det nu ser ud til at fungere meget
tilfredsstillende. [Du må gerne sende en buket roser til de
"ansvarlige" i newsafdelingen - og dig selv med ) ]

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæplogiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm


TSV (14-08-2001)
Kommentar
Fra : TSV


Dato : 14-08-01 10:58

On Tue, 14 Aug 2001 00:19:56 +0200, "Martin Damberg"
<damberg_removethis_@ohkk.dk> wrote:

>Hvis du _ikke_ er en go erhvervskunde hos TDC så skal du ikke regne
>med at få den til at ændre deres route til udlandet. Vi har heltide da vi
>havde

Jeg skulle mene at jeg er en god erhvervskunde og aftalen er endda op
til fornyelse indenfor de næste par måneder.

TSV

Martin Damberg (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Martin Damberg


Dato : 14-08-01 13:00

"TSV" <wally@remove-this-groenjord.dk> wrote in message
news:7fthnt46qj7c653sqkdhjj0pk1gu4s5q1j@4ax.com...
> On Tue, 14 Aug 2001 00:19:56 +0200, "Martin Damberg"
> <damberg_removethis_@ohkk.dk> wrote:
>
> >Hvis du _ikke_ er en go erhvervskunde hos TDC så skal du ikke regne
> >med at få den til at ændre deres route til udlandet. Vi har heltide da vi
> >havde
>
> Jeg skulle mene at jeg er en god erhvervskunde og aftalen er endda op
> til fornyelse indenfor de næste par måneder.
>
> TSV
Så kontakt da TDC og bed dem om at finde/lokaliser problemet
samt fixe det ... hvis de ikke kan det jaeee ... så er der jo altid andre
ISP'er

MD



Simon Skals (13-08-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 13-08-01 23:19

It seems TSV wrote:
>TDC om at ændre deres route til subnettet 64.37.151.1/24.
>Jeg ved at TDC alternative route over spritlink er noget mere stabil,
>da jeg har haft flere lejligheder til at prøve den pga. Level3.net's
>utroligt dårlige stabilitet.

Husk lige på at trafikken både skal frem og tilbage, og at
delayet kan opstå i begge retninger.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

TSV (14-08-2001)
Kommentar
Fra : TSV


Dato : 14-08-01 10:57

On Mon, 13 Aug 2001 22:19:04 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Husk lige på at trafikken både skal frem og tilbage, og at
>delayet kan opstå i begge retninger.

Det ændrer ikke dog ikke på at delayet opstår mellem hop 14 og 15.
Traceroute virker jo netop ved at hoppe frem 1 step af gangen og time
det step før den hopper videre.

TSV

Simon Skals (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 14-08-01 11:03

It seems TSV wrote:
>>Husk lige på at trafikken både skal frem og tilbage, og at
>>delayet kan opstå i begge retninger.
>
>Det ændrer ikke dog ikke på at delayet opstår mellem hop 14 og 15.
>Traceroute virker jo netop ved at hoppe frem 1 step af gangen og time
>det step før den hopper videre.

Ja, men du kan stadig ikke vide, i hvilken retning delayet
opstår. Det er heller ikke sikkert, at trafikken routes gennem
Level3 på vej tilbage, så du kan ikke konkludere, at det er deres
skyld.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

TSV (14-08-2001)
Kommentar
Fra : TSV


Dato : 14-08-01 13:25

On Tue, 14 Aug 2001 10:03:26 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>>Det ændrer ikke dog ikke på at delayet opstår mellem hop 14 og 15.
>>Traceroute virker jo netop ved at hoppe frem 1 step af gangen og time
>>det step før den hopper videre.
>
>Ja, men du kan stadig ikke vide, i hvilken retning delayet
>opstår. Det er heller ikke sikkert, at trafikken routes gennem
>Level3 på vej tilbage, så du kan ikke konkludere, at det er deres
>skyld.

Jeg vil antage at fejlen er i deres net, medmindre de da router
trafikken ud af deres eget netværk for at komme til TDC netværket, osm
de har routing samarbejde med, hvilket ville virke ret underligt for
mig, hvis dette var tilfældet.
Jeg kan konkludere at tracerouter jeg til noden før (hop 14), så er
der ikke problemer, men laver jeg en traceroute til hop 15, så er
problemet der.
Jeg kan desværre ikke rigtigt stole på de traceroutes jeg kan lave fra
DIX'en, da disse laver loops eller timeouts i enten den engelske eller
den amerikansk del af Level3 netværket alt efter hvilken en af noderne
man prøver at trace til.
Under alle omstændigheder, så bør TDC i hvert fald lave en fejlsøgning
i sammen med Level3.net.
TDC har et problem her!

TSV

Simon Skals (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 14-08-01 13:49

It seems TSV wrote:
>Jeg vil antage at fejlen er i deres net, medmindre de da router
>trafikken ud af deres eget netværk for at komme til TDC netværket, osm
>de har routing samarbejde med, hvilket ville virke ret underligt for
>mig, hvis dette var tilfældet.

Måske er det underligt for dig, men sådan er det altså.

>Jeg kan konkludere at tracerouter jeg til noden før (hop 14), så er
>der ikke problemer, men laver jeg en traceroute til hop 15, så er
>problemet der.

Du antager fejlagtigt, at Level3's netværk er ét samlet net,
hvilket det ikke er. Level3 har (mindst) to forskellige AS-numre.

AS9057 er Level3 i Europa, mens AS3356 er Level3 i USA.

Ikke overraskende er det netop i hop 14/15 på din traceroute, at
trafikken flytter fra 9057 til 3356.

En trace fra det relevante sted i Level3's net (Los Angeles)
afslører, at de sender trafikken til TDC via UUNet og Telia i USA:

1 ATM2-0.BR2.LAX9.ALTER.NET (204.255.168.189) 2 ms 2 ms 2 ms
2 0.so-0-2-0.XL2.LAX9.ALTER.NET (152.63.114.246) 2 ms 2 ms 2 ms
3 0.so-1-0-0.TL2.LAX9.ALTER.NET (152.63.115.150) 2 ms 2 ms 2 ms
4 0.so-0-1-0.TL2.SAC1.ALTER.NET (152.63.2.34) 38 ms 38 ms 38 ms
5 0.so-7-0-0.XL2.SAC1.ALTER.NET (152.63.54.9) 38 ms 38 ms 38 ms
6 0.so-4-0-0.XR2.SAC1.ALTER.NET (152.63.54.6) 38 ms 38 ms 38 ms
7 284.ATM6-0.XR2.SJC1.ALTER.NET (152.63.50.78) 43 ms 42 ms 42 ms
8 192.ATM6-0.GW5.SJC2.ALTER.NET (146.188.144.29) 43 ms 43 ms 43 ms
9 157.130.229.118 (157.130.229.118) 266 ms 264 ms 255 ms
10 ny-b2-pos1-0.telia.net (209.95.159.26) 333 ms 341 ms 341 ms
11 ny-i5-pos1-0.telia.net (209.95.129.209) 338 ms 345 ms 359 ms
12 teledanmark-2.k.telia.net (209.95.129.218) 460 ms 449 ms 447 ms
13 pos4-1.155M.albnxg1.ip.tele.dk (195.249.13.73) 460 ms 449 ms 461 ms
14 pos2-0.622M.bynxg1.ip.tele.dk (195.249.12.141) 442 ms 440 ms 444 ms
15 pos1-0.622M.bynxg2.ip.tele.dk (195.249.11.226) 456 ms 455 ms 456 ms
16 pos1-0.622M.oebrnxg1.ip.tele.dk (195.249.12.133) 440 ms * 444 ms

>Under alle omstændigheder, så bør TDC i hvert fald lave en fejlsøgning
>i sammen med Level3.net.
>TDC har et problem her!

Nej. Level3 har en routing policy som medfører, at de bruger deres
forbindelse til UUNet i Los Angeles til af aflevere trafik med
destination i TDC's net. Det skaber et højt delay, men sådan er
det mange steder på nettet.

Du kan godt prøve at få Level3 til at route returtrafikken fra LA
-> TDC via Level3's eget net, men vær forberedt på at de dels har
deres gode grunde til at gøre, som de gør, og dels at de næppe
gider diskutere routing policies med en kunde hos en anden ISP i
et andet land.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Jesper Skriver (21-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 21-08-01 20:15

On Tue, 14 Aug 2001 12:48:49 +0000 (UTC), Simon Skals wrote:

>>Jeg kan konkludere at tracerouter jeg til noden før (hop 14), så er
>>der ikke problemer, men laver jeg en traceroute til hop 15, så er
>>problemet der.
>
> Du antager fejlagtigt, at Level3's netværk er ét samlet net,
> hvilket det ikke er. Level3 har (mindst) to forskellige AS-numre.
>
> AS9057 er Level3 i Europa, mens AS3356 er Level3 i USA.
>
> Ikke overraskende er det netop i hop 14/15 på din traceroute, at
> trafikken flytter fra 9057 til 3356.
>
> En trace fra det relevante sted i Level3's net (Los Angeles)
> afslører, at de sender trafikken til TDC via UUNet og Telia i USA:

Ja, Level3 overholder ikke den peering aftale de har med TDC, og
når man kontakter dem, så kommer der en historie fra de varme
lande, om at de ikke har tilstrækkeligt med båndbredde over
atlanten, endnu en .com der er ved at løbe tør for penge ...

Internet vil opleve mange af sådanne udbydere over de næste
måneder hvis jeg gætter rigtigt ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Simon Skals (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 24-08-01 09:29

It seems Jesper Skriver wrote:
>Ja, Level3 overholder ikke den peering aftale de har med TDC, og
>når man kontakter dem, så kommer der en historie fra de varme
>lande, om at de ikke har tilstrækkeligt med båndbredde over
>atlanten, endnu en .com der er ved at løbe tør for penge ...
>
>Internet vil opleve mange af sådanne udbydere over de næste
>måneder hvis jeg gætter rigtigt ...

Ja, der er mange glade dotcom-propelhatte, der har bygget store
netværk for matador-penge, og det er temmelig svært at se,
hvordan de alle sammen skal tjene penge og overleve i det lange
løb.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste