"TSV" <wally@groenjord.dk> wrote in message
news:otfgnt0agsuuiocb0b9trkb9lf1h0b3fqe@4ax.com...
> Jeg har igennem de sidste 3 måneder haft store problemer med
> forbindelsen fra TDC til Sony Online.
> Min traceroute fra mig og til serveren ser således ud:
>
>
> 1 1 ms 1 ms 1 ms fw-gjk.groenjord.dk [195.249.184.17]
> 2 2 ms 2 ms 2 ms gw.groenjord.dk [195.249.184.1]
> 3 3 ms 5 ms 9 ms atm6-0-100.suoenxt1.ip.tele.dk
> [195.249.176.45]
> 4 16 ms 9 ms 12 ms atm1-1-83.boanxg2.ip.tele.dk
> [195.249.4.14]
> 5 7 ms 18 ms 11 ms fe4-0.100m.boanxa1.ip.tele.dk
> [195.249.14.201]
> 6 14 ms 14 ms 16 ms ge4-0.1000m.boanxg1.ip.tele.dk
> [195.249.15.65]
> 7 40 ms 41 ms 47 ms pos6-0.2488m.albnxg2.ip.tele.dk
> [195.249.2.37]
> 8 37 ms 41 ms 41 ms pos6-0.2488m.albnxg1.ip.tele.dk
> [195.249.4.165]
> 9 * 64 ms 48 ms pos2-2.155m.linxnxg1.ip.tele.dk
> [195.249.1.241]
> 10 59 ms 63 ms 52 ms
> gigabitethernet5-0.linx1.lon1.level3.net [195.66.224.77]
> 11 42 ms 45 ms 61 ms 212.113.0.114
> 12 55 ms 59 ms 62 ms 212.187.131.98
> 13 48 ms 41 ms 44 ms so-3-0-0-0.mp1.london2.level3.net
> [212.187.128.46]
> 14 112 ms 104 ms 108 ms so-1-0-0.mp2.weehawken1.level3.net
> [212.187.128.138]
> 15 747 ms 747 ms 746 ms so-0-1-0.mp2.losangeles1.level3.net
> [209.247.8.70]
> 16 752 ms 763 ms 753 ms pos9-0.core1.losangeles1.level3.net
> [209.247.10.202]
> 17 728 ms 712 ms 724 ms
> gigabitethernet6-0.ipcolo1.LosAngeles1.Level3.net [209.244.10.42]
> 18 731 ms 734 ms 747 ms gi5-0-111.lalevel3-2.sonyonline.net
> [63.208.231.90]
> 19 739 ms 752 ms 740 ms pos4-0.sdterman-2.sonyonline.net
> [64.37.128.14]
> 20 740 ms 754 ms 756 ms vl20.sdterm2msfc-1.sonyonline.net
> [64.37.144.21]
> 21 766 ms 746 ms 741 ms eqworld-72.989studios.com
> [64.37.151.55]
>
> Som man kan se er problemet mellem hop 14 og 15.
> I hverdagene er dette normale RTDs (Round Trip Delay) i 20 af døgnets
> 24 timer. Mellem 01:00 og 05:00 er RTD'et til hop 15 faktisk kun på
> 200ms.
> I weekenderne er RTD'erne til hop 15 på minimum 500ms og topper på
> 2500 i de europæiske peak-tider (17:00-21:00).
>
> Jeg har haft kontakt med Level3.net flere gange og har for det meste
> fået et svar fra en eller anden tekniker, der først på dagen i US har
> kørt en traceroute eller ping og set at linjen ikke fejler noget.
> Disse svar har jeg besvaret med en forespørgsel på en mere grundig
> undersøgelse af forholdene fordelt på alle døgnets 24 timer.
> Jeg har endda sendt en fil med traceroutes for 1 måneders overvågning
> af forbindelsen.
> Resultat af disse disse forespørgsler er indtil videre blevet
> fuldstændigt ignoreret, selv efter gentagne rykkere.
>
> Jeg har efterhånden opgivet Level3.net fuldstændigt og anmoder hermed
> TDC om at ændre deres route til subnettet 64.37.151.1/24.
> Jeg ved at TDC alternative route over spritlink er noget mere stabil,
> da jeg har haft flere lejligheder til at prøve den pga. Level3.net's
> utroligt dårlige stabilitet.
>
> Jeg er i den heldige situation at være forbundet til nettet med en
> 4Mbit/s pt, og jeg kan kun gisne om hvordan forbindelsen over
> Level3.net vil føles for en modem-bruger.
>
> Hvis en eller anden ønsker anden filen med traceroutes, så sig endelig
> til og jeg vil email den.
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Thomas S. Valsted
Hvis du _ikke_ er en go erhvervskunde hos TDC så skal du ikke regne
med at få den til at ændre deres route til udlandet. Vi har heltide da vi
havde
problemer med vores ISP, Orange, at de ændrede og senere fik fixet problemer
til sunet.se i Sverige .... der er TDC _alt_ for store samt langsomme hvad
sådan
noget angår ...... good luck
mvh
Martin Damberg
www.vejen-net.dk