Geforce2/2D - engang til!
Fra : Stig

Dato : 13-08-01 18:24

I forlængelse af mit spørgsmål fra i går:

Er der en der gider forklarer mig, hvordan det opleves i praksis, at
Geforce2 er så ringe til 2D-grafik?

Atter tak!
Stig

Fra : Henrik Jensen

Dato : 13-08-01 18:30

Jeg tror faktisk at man skal være meget entusiastisk, for at kunne se
forskel på de forskellige grafikkorts 2d-kvalitet. Jeg har selv et Geforce2
kort, og synes 2d-kvaliteten er ganske udemærket. Så vidt jeg ved er det
først interessant, når man kommer op i de rigtigt høje opløsninger...altså
over 1600*1200.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 13-08-01 18:38

"Henrik Jensen" <Enrico@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> først interessant, når man kommer op i de rigtigt høje opløsninger...altså

Mit GeForce 2MX ser da glimrende ud i 1600*1200 på en Philips 201B10 21"
skærm. Men jeg er heller ikke entusiast, og jeg arbejder ikke med
billedbehandling. Jeg har dog ikke prøvet andre kort, så jeg har ikke noget
at sammenligne med.

/Anders.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 13-08-01 19:58

Du bekræfter bare min teori, man skal åbentbart være rimeligt hardcore for
at kunne se forskel

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-08-01 18:40

"Stig" <mai@get2net.dk> wrote in message
> I forlængelse af mit spørgsmål fra i går:
>
> Er der en der gider forklarer mig, hvordan det opleves i praksis, at
> Geforce2 er så ringe til 2D-grafik?

Billedet er bare ikke så skatpt som det burde være. Problemet/løsningen
beskrives her.
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

- Lars

Fra : Peter Pan

Dato : 13-08-01 19:31

"Stig" <mai@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en der gider forklarer mig, hvordan det opleves i praksis, at
> Geforce2 er så ringe til 2D-grafik?

Personligt kører jeg med et Asus V7700 Deluxe kort sammen med min Sony 21"
trinitron skærm. Og det har jeg intet at brokke mig over.

Det skal dog siges at jeg aldrig er oppe over 1600x1200, og jeg normalt
arbejder i 1280x960. Og det man hører folk brokke sig over er opløsligheder
deroppe over....

Mvh
Anders

Fra : Stig