Internet Explorer crasher hele tiden :-(
Fra : Tina H.

Dato : 13-08-01 16:42

Hej NG

Jeg går ikke ud fra, at jeg er den eneste der har problemer med Internet
Explorer.5.0

Den crasher for et godt ord. Det er død irriterende. Jeg ville allerhelst
undgå at bruge den, men nogle sites virker kun med IE. Har I nogle gode råd.

Den har fået masser af ram. Den kører på G4 er den danske version, som
følger med Mac OS 9.1 DK

Har lige installeret Netscape 6.1. Den kører som en drøm og er lyn hurtig I
forhold til version 4.7

hilsen

Tina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-01 17:35

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Den crasher for et godt ord. Det er død irriterende. Jeg ville allerhelst
> undgå at bruge den, men nogle sites virker kun med IE. Har I nogle gode råd.

Slå Java og ActiveX fra (_ikke_ javascript)

Nedsæt history til max 299 sider

Slå evt også suspekte plug-ins fra. De fleste kan nøjes med QuickTime,
iTools og Realplayer, andre har yderligere behov for Macromedias Flash &
Director samt Windows Mediaplayer - alle øvrige plug-ins kan med sindsro
skrottes.
(sørg under alle omstændigheder for at have de seneste versioner af dine
plug-ins)

hvis intet hjælper, skrot din "Internet Preferences" indstiling,
genstart og lav en helt ny.

Tjek hvilken version af TextEncoding Converter (kodet tekst) du bruger
og sørg for det er den som passer til din systemversion.

Sidst men ikke mindst kan du fjerne dine MS udvidelser fra systemmappen
- både IE/OE og Office vil automatisk geninstalere de relavante
udvidelser.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : tom dissing

Dato : 13-08-01 18:50

Nu er du i et andet indlæg blevet foreslået at slå alt java fra..
Her kommer et andet råd..
Slå alt java til..
Forklaring følger.
Jeg har selv haft masser af problemer med IE.. Forstået sådan at den
crasher når den ser java.
Hent den nyeste MRJ der er apples JAVA læser..:

http://downloAd.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Eng
lish-North_American/Macintosh/System/Java/MRJ_2.2.5.smi.bin

Installer denne og gå derefter i pref på IE find der hvor der står java og
gå derfra ind i system mappen og "load" alt hvad du kan finde inde i mappen
udvidelser inde i mappen MRJ libraries ( også dem der er zippede)
Genstart computeren og du kan læse selv den mest sindsyge java.. Skrevet på
en eller anden universitets computer i KINA...
Tom

PS
Virker her! ( jeg læser mange java sider)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-01 18:24

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> Tom
>
> PS
> Virker her! ( jeg læser mange java sider)

Det var lige godt satens - du har ret, <http://www.trekkies.dk/> som jeg
ikke har læst i lange tider og <http://www.audioconsult.dk/> som jeg
skulle bruge i weekenden virker pludselig i IE

Nu er jeg bare spændt på hvor stabilt det er...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-08-01 20:14

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Nu er jeg bare spændt på hvor stabilt det er...

ikke særlig stabil, IE fryser når banner reklamen på politikken.dk
indlæses Væk duer ikke gi' mig en windåse........

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 13-08-01 20:24

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> ... politikken.dk ...

eksisterer den side? (aj, de er nu snu på Politiken, selvfølgelig gør
den det.) )

--
mvh Jesper http://homepage.mac.com/jmfink/
| hjælp - jeg mangler en bolig i Kolding! |

Fra : Tina H.

Dato : 13-08-01 19:09

Hej Tom

Hvad mener du med "Load". Jeg har MRJ 2.2.5 installeret.

hilsen
Tina