Regeringen skrotter fattigdomsydelserne
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-11-11 11:30

Regeringen skrotter alle fattigdomsydelserne. Oppositionens (samt DF´s)
reaktion: "Det er en katastrofe". Her ser man meget tydeligt forskellen i
det kulsorte socialpolitiske tankegods som præger den gamle regering og det
langt mere humanistiske socialpolitiske tankegods som præger den nye. Mette
Frederiksen barsler samtidig med at skrotte pipfugle-kurserne og anden
meningsløs aktivering. Hvad der så kommer i stedet for kan de ledige så godt
befrygte for jeg tror nemlig ikke at Socialdemokratiet helt har droppet
tanken om at forfølge de ledige med alt muligt pis. Det kunne foreksempel
blive til løntilskudsjob som ikke giver folk større indtægt end den de har
på kontanthjælp og a-kasse-ydelse og som på ingen måde bringer dem tættere
på det ordinære arbejdsmarked.

Mette Frederiksen er som beskæftigelsesminister kommet med nogle ret
bombastiske udtalelser i forhold til de ledige men det /kan/ jo være at
Johanne Schmidt Nielsen har haft en nærmest kammeratlig samtale med hende
som har fået Mette Frederiksen på andre tanker. For sagen er jo at
Socialdemokraterne "kan godt", de skal bare hjælpes lidt (sådan noget med at
tælle til 90 og andre banale ting). Sker det ikke, så skrider
socialdemokraterne automatisk ud til højre nærmest som var det en eller
anden naturlov. SF er ikke meget bevendt i dette henseende men heldigvis er
Enhedslisten blevet styrket og det kan jo så blive deres rolle at hive fat i
Helles Gucci-taske for at hive hende til venstre for midten, der hvor
anstændig politik bliver ført.

Tværpolitisk, antiroyalist, atomkraftmodstander og EU-modstander
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 01-11-11 11:38

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com>
skrev i en meddelelse news:1TPrq.19913$UN2.1876@newsfe04.ams2
> [...]
> så blive deres rolle at hive fat i Helles Gucci-taske for at hive
> hende til venstre for midten, der hvor anstændig politik bliver ført.

Jeg glemte lige et link :

http://politiken.dk/politik/ECE1437225/mette-f-vaek-med-pipfuglekurser-til-ledige/

Der er også det her link som handler om en 55 årig mand som ikke kan finde
et job men egentlig bare gerne vil være i fred for al den idiotiske
aktivering (som jeg tolker det). Artiklen er næsten et år gammel men lige så
aktuel dengang som i dag :

http://politiken.dk/erhverv/ECE1128287/jobcentre-sender-flere-ledige-ud-i-gratis-arbejde/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-11-11 16:55

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" skrev i meddelelsen

> [...]
>i Helles Gucci-taske for at hive hende til venstre for midten, der hvor

Personligt ville jeg nu ikke tage Mette Frederiksens ofte bombastiske
udtalelser for mere end som så - det var jo også hende der bombastisk meldte
ud at de velbjærgede burde sende deres egne børn i folkeskolen hvorefter hun
da hun selv fik børn - sendte dem i privatskole: Man har et standpunkt til
man tager et nyt. -(Det er naturligvis i orden at ændre mening, men det
hun har meldt ud og hendes bortforklaringer i den henseende var bestemt ikke
godt).

Fra : Bo Warming

Dato : 02-11-11 08:51

On Tue, 1 Nov 2011 16:54:55 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

> [...]
>hun har meldt ud og hendes bortforklaringer i den henseende var bestemt ikke

HVORFOR straffede vælgerne ikke dobbeltmoralen i forrige måned da de
ku?