WOL
Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 10:51

Hmmm...har lige skiftet til World Online. WOL har vist fjernet alle warez
grupperne???.
Ikke at jeg læser disse grupper ..men alligevel??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-08-01 10:55

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

>Hmmm...har lige skiftet til World Online. WOL har vist fjernet alle warez
>grupperne???.
>Ikke at jeg læser disse grupper ..men alligevel??

http://news.worldonline.dk/#26

Mvh.
   Klaus.

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 11:10

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> http://news.worldonline.dk/#26

Takker for oplysningen. Om det er rigtig eller forkert af WOL at udøve denne
form for censur vil jeg lade stå i det uvisse men personligt syntes jeg det
lidt at overtræde ytringsfriheden og at ligge en klods i vejen for "et frit
internet"

Warez kan man altid diskuterer det lovlige/ulovlige men omkring børneporno
skal der slet ikke herske nogen tvivl om at det lort skal stoppes med alle
midler.

Men WOL stopper jo bare ikke problemet. (Kan findes ved hjælp af BearShare).

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-08-01 11:27

Finn Jensen wrote:

> [...]
>lidt at overtræde ytringsfriheden og at ligge en klods i vejen for "et frit

Det har absolut ikke noget med ytringsfrihed eller censur at gøre.

WOL beslutter bare hvad de vil have på deres server og hvad de ikke vil
have på deres server. Det er deres server, så de kan gøre med den hvad
de vil.
Det står også dig frit at vælge en udbyder der tilbyder de ting du gerne
vil have.

>Men WOL stopper jo bare ikke problemet. (Kan findes ved hjælp af BearShare).

Nej, men de udtrykker en holdning.

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 11:35

"Christian Andersen" <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> skrev i en
meddelelse news:3b77ab6f$0$355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det har absolut ikke noget med ytringsfrihed eller censur at gøre.

Det er da censur at fjerne noget for offentligheden??

> Det står også dig frit at vælge en udbyder der tilbyder de ting du gerne
> vil have.

Ikke så nemt når WOL er den eneste der tilbyder bredbånd i mit område.

> Nej, men de udtrykker en holdning.

Og den respekter jeg dem selvfølgelig for.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Hauge

Dato : 13-08-01 11:40

Hejsa

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> Det er da censur at fjerne noget for offentligheden??

Det er det da vel ikke, for du kan jo tilkøbe dig at kunne bruge een af alle
de andre news-servere rundt om i verden, der har alle de binære grupper.. Og
det er også muligt igennem Tiscali, de ønsker nok ikke deres server fyldt
med skrammel, sådan burde alle de andre også gøre.

Mvh Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-01 11:56

Finn Jensen skrev:

>Det er da censur at fjerne noget for offentligheden?

Nej. Det er censur hvis staten (eller evt. andre myndigheder) gør
det.

WOL har ikke fjernet noget fra offentligheden.

>Ikke så nemt når WOL er den eneste der tilbyder bredbånd i mit område.

Du er ikke tvunget til kun at benytte deres server selv om du
benytter deres opkobling.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-08-01 12:44

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du er ikke tvunget til kun at benytte deres server selv om du
> benytter deres opkobling.

Finn, du kan da tage et kig på http://www.newsservers.net/
Men forvent ikke, at selv betalingsserverne er imponerende, når du er
vant til en, der er. Og de gratis oftest *meget* ringe, i helt
enestående tilfælde kun ringe.

Jeg prøvede en håndfuld af de frie sidste efterår udelukkende for at
teste dem. Ingen overlevede to dage

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 12:49

"Rudi Stegen" <Rudi@gummiand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men forvent ikke, at selv betalingsserverne er imponerende, når du er
> vant til en, der er. Og de gratis oftest *meget* ringe, i helt

Hejsa,

Hvis grupperne er ligeså langsomme som hjemmesiden og ender efter et par
minutter med meddelsen: "Siden kan ikke hentes....", så har du ret i at de
er *meget* ringe

Vemligst
Finn

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-08-01 13:28

Finn Jensen skrev:

[ http://www.newsservers.net/ ]

>Hvis grupperne er ligeså langsomme som hjemmesiden og ender efter et par
>minutter med meddelsen: "Siden kan ikke hentes....", så har du ret i at de
>er *meget* ringe

Den glider fint ind her. Men der er en fæl pop-up i helsideformat;
måske er det den, der driller (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 12:35

"Bertel Lund Hansen" <skrivtil@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Du er ikke tvunget til kun at benytte deres server selv om du
> benytter deres opkobling.

OK, kender sikke så meget til andre servere.
Troede man var bundet af WOL når man har deres ADSL??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-01 14:57

Finn Jensen skrev:

>Troede man var bundet af WOL når man har deres ADSL?

Nej, jeg bruger f.eks. Sunsite.dk som newsserver selv om jeg er
på Stofanet som har deres egen.

Selv om du var bundet til WOL's newsserver, ville det stadig ikke
være et eksempel på at de fjernede noget fra offentligheden.

PS. Sunsite er gratis, men fører ikke warez.

--
Bertel

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-08-01 15:03

> [...]
> være et eksempel på at de fjernede noget fra offentligheden.
>
> PS. Sunsite er gratis, men fører ikke warez.

Takker. Har hør om SunSite.dk men hvad skulle fordelen være ved dem frem for
en alm. udbyder??. Så vidt jeg ved så fører SunSite.dk ikke de udlandske
grupper??. Jeg læser en del udenlandske fritidsgrupper.

Ang. warez så var det en tilfældighed at jeg opdagede at WOL ikke har dem.
Jeg kom fra Get2Net hvor der var over 50.000 grupper til WOL som kun havde
godt 35.000 så jeg begyndte at sammenligne dem og opdagede det med warez.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-01 15:22

Finn Jensen skrev:

>Takker. Har hør om SunSite.dk men hvad skulle fordelen være ved dem frem for
>en alm. udbyder?

For mig er der næsten ingen mere, men tidligere var der rod med
Stofanets newsserver, så nu er jeg blevet vant til Sunsite. Reelt
er forskellen kun nu at mine indlæg dukker op øjeblikkeligt via
Sunsite, men er forsinket et par minutter via Stofanet.

>Så vidt jeg ved så fører SunSite.dk ikke de udlandske
>grupper?

Nej, så jeg tapper en bridgegruppe via Stofanet. Derudover kan
det være en fordel at kende en god server med danske grupper der
kan tappes fra en vilkårlig opkobling et vilkårligt sted i
verden. Det benytter mange undenlandsdanskere sig f.eks. af.

> [...]
>godt 35.000 så jeg begyndte at sammenligne dem og opdagede det med warez.

Tja, men du skal ikke tillægge de der 15'000 grupper nogen
betydning. Det er sikkert uddøde og nedlagte grupper de fleste.
Da jeg startede på TDC havde de over 40'000 gruppere, men da de
ryddede op, faldt det til ca. 30'000 (så vidt jeg husker).

Jeg græder tørre tårer over at det er blevet sværere at få adgang
til ulovlige kopier, men det er en anden snak.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-08-01 15:52

Bertel Lund Hansen skrev:

>Tja, men du skal ikke tillægge de der 15'000 grupper nogen
>betydning. Det er sikkert uddøde og nedlagte grupper de fleste.

Præcis. Klaus (news-BOFH) startede med at muge ud i dem vist
engang sidst på vinteren, hvilket så jævnlig har stået på siden af
netop disse grunde.
Han havde en del indlæg omkring det i den interne admingruppe
(news:worldonline.dk.admin).

Fra : Paw P Larsen

Dato : 13-08-01 17:50

Finn Jensen wrote:

> "Christian Andersen" <hypvxo28u85zyj001@sneakemail.com> skrev i en
> meddelelse news:3b77ab6f$0$355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Det er da censur at fjerne noget for offentligheden??

De vælger, at de ikke vil have det på deres servere.
På samme måde som en butik vælger ikke at have bestemte
aviser, videobånd, etc.

Jeg kan ikke huske, at nogen har anklaget Kvickly for
censur fordi de ikke har et udvalg af pornografiske
film.

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | <http://plawer.dk/>

Fra : Andreas

Dato : 15-08-01 18:34

On Mon, 13 Aug 2001 12:10:26 +0200, "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk>
wrote:

> [...]
>lidt at overtræde ytringsfriheden og at ligge en klods i vejen for "et frit
Ytringsfrihed. Frihed til at udbrede software, film og musik og andet ulovligt?

>Warez kan man altid diskuterer det lovlige/ulovlige men omkring børneporno
>skal der slet ikke herske nogen tvivl om at det lort skal stoppes med alle
>midler.
Er der egentlig noget at diskutere? Der kan næppe herske tvivl om at warez er
ulovligt og så, kan man jo lade sig afskrække af det eller ej.

Med Venlig Hilsen - Best Regards
- Andreas
Techno, trance, indie, house, breakbeat mp3's to download
for free at: http://www.epitonic.com