Re.: ADSL
Fra : Jan Hovard

Dato : 13-08-01 09:59

Er der nogle af jer i "dk.edb.mac" der kan anbefale et godt sted at købe
ADSL forbindelse.
Og hvilken hastighed?

---JanH

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-08-01 13:18

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Er der nogle af jer i "dk.edb.mac" der kan anbefale et godt sted at købe
> ADSL forbindelse.
> Og hvilken hastighed?
>
> ---JanH

Hvis du kan få det via CyberCity, så kan jeg varmt anbefale deres
384/128 linie. Der følger en Cisco 677 router med til låns og sidst jeg
checkede var oprettelsen gratis.

Det tager ca. 1-2 minutter at konfigurere router og så er du på.

Min søster (iMac 400 mhz med DVD) har haft den løsning siden januar og
det fungerer upåklageligt.

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : David Blangstrup

Dato : 13-08-01 14:25

In article <1ey30y5.1ivz4u2sztpj4N%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber
Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> [...]
>
> Det tager ca. 1-2 minutter at konfigurere router og så er du på.
>
> Min søster (iMac 400 mhz med DVD) har haft den løsning siden januar og

Det samme her, Cybercity, Cisco router 1Mbit/256. Ja, kan varmt
anbefales. Desuden kan du booste din linie for en weekend, for
eksempel, hvis du har en heavy up- eller download.
- David

--
Pessimisten:
- Det kan ikke blive værre!

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-08-01 22:10

Jan Hovard <jan@hovard.dk> wrote:

> Er der nogle af jer i "dk.edb.mac" der kan anbefale et godt sted at købe
> ADSL forbindelse.
> Og hvilken hastighed?

Jeg har haft NetExpres 256/128 i et halvt år hos TDC og siden da en
Pro@ccess 256/256. Det har kørt helt perfekt, men den gamle
NetExpres-løsning krævede dog en PC'er pga. et tåbeligt ATM-kort.

Nu har jeg en TDC BredBånd ADSL forbindelse (installeret i fredags) på
512/128 kbit/s og det virker også herligt.

Hvilken udbyder du vælger er i høj grad et spørgsmål om hvem der kan
levere. TDC kan næsten altid levere, hvis du bor i byer, hvor CyberCity
og Tiscali (WorldOnline) er afhængig af, at du har kobber ledig på din
adresse.

Orange leverer ADSL på samme kobber som din telefonforbindelse, ligesom
TDC, så de har stor dækningsgrad i de områder de er repræsenterede (ikke
så mange). CyberCity har også fået en aftale om deling af kobber, så de
kan så småt også levere til alle dem, der tidligere kun kunne få TDC.

TDC Internet NetExpres og CyberCity leverer routere med abonnementet, så
det er en leg at få et helt netværk på Internettet. Tiscali har
abonnementer med router og med USB-modem. Orange leverer et USB-modem,
hvis du har Mac. Personligt ville jeg ikke gå efter en modem-løsning.

TDC BredBånd har ikke router, men til gengæld kan man få op til 6
dynamiske IP-adresser eller én fast IP. På den måde kommer maskinerne
direkte på nettet og man undgår de problemer en router kan skabe - men
får så heller ikke fordelene.

--
René