Gospel
Fra : RacingBabe

Dato : 12-08-01 19:53

Hej!

En der kan anbefale en god gospel cd, meget gerne med Amacing Grace på,
gerne synget af sorte.

/ Jeanne

Fra : Michael Harboe

Dato : 12-08-01 21:01

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> En der kan anbefale en god gospel cd, meget gerne med Amacing Grace på,
> gerne synget af sorte.
>
> / Jeanne
Hej Jeanne!

Jeg kan da personligt anbefale dig mange.

Hvis du ifører dig solbriller eller glemmer alt om, at man skal være sort
for at kunne synge gospel, vil jeg anbefale dig at lytte til Oslo Choir.

De venligste hilsener

Michael

Fra : Michael Harboe

Dato : 12-08-01 21:06

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 12-08-01 22:27

"RacingBabe" <jeanne@fjorback.dk> wrote in message
> Hej!
>
> En der kan anbefale en god gospel cd, meget gerne med Amacing Grace på,
> gerne synget af sorte.

Nu er jeg ikke den store gospel-ekspert, men en cd jeg har købt som har
gjort mig meget glad, var Spirit Of The Century med Blind Boys Of Alabama...
Det er gospel, det er blues, det er smukt, lækkert og genialt.
Og Amazing Grace? Ja, hvis du har mod på at høre den sunget til melodien fra
House Of The Rising Sun, så er det pladen for dig.
Den indeholder iøvrigt 2 Tom Waits-covernumre, det var grunden til jeg købte
den. De er geniale.

Jacob

Fra : Uffe Christensen

Dato : 13-08-01 04:36

> [...]
> Hej!
>
> En der kan anbefale en god gospel cd, meget gerne med Amacing Grace på,

Du behøver ikke søge så langt. Tjek Etta Cameron, der har boet i Danmark i
mange år. Hun er rystende god.

UffeC