Behandl kun betalingsdygtige blinde,lamme,~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-11 15:17

Behandl kun betalingsdygtige blinde,lamme, pukkelryggede
Da jeg i 70erne ferierede NORDNORSK , belærtes jeg om at
skoletandlæger i den missionsk-puritanske egn lagde sorte plumber i
fortænder med huller så barnet ku reklamere for tandbørstning "Bliv
grim som mig, hvis du lar dit tandsæt forfalde til Karius og Baktus
DK gjorde det o 60erne ulovligt IKKE at bruge de hvide plastplomber
der dengang var ødselt dyre og meget svage
Samme "Lad stå til" præker Nietzsches asiatiske guru Zarathustra
"Tager man pukkelen fra den pukkelryggede, så tager man hans ånd fra
ham - således siger folket. Og giver man den blinde øjne at se med,
vil han se alt for mange slemme ting på jorden: så at han vil forbande
den, som helbredte ham. Men den, der får den lamme til at løbe, volder
ham blot den største skade: for næppe kan han atter løbe, førend hans
laster løber af med ham - således siger folket om krøblingene."
Nietzsche
Lægernes surrogat og proteseløsninger er ofte meget ringe og man bør
ikke tro på at der kan skabes kunstige øjne, hjerneevner eller
ryg-uden-pukkel.
Man er ikke skæbne-resignerende fatalist, fordi man modsætter sig at
vore opreklamerede middelmådige læger altid vil lege Gud på
skatteydernes regning.