Langtidsfornuft om ble,DNA og ynk
Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-11 10:36

Langtidsfornuft om ble,DNA og ynk
Hovedparten af spædbørns urin og en stigende del af ældres urin
opsuges i engangsbleers cellulosefyld.
På langt sigt mener jeg, at vedr hjælpeløse ældre ville nogle mindre
højteknologiske løsninger skabe LANGT mere trivsel.
Dem har jeg i tyve år afprøvet og vil her argumentere for i min bogs
start, så spring evt over den del.!
Da i 1965 jeg valgte at læse til kemigymnasielærer, troede jeg, at
forskningens DNA-indsigt (som var
vildt i vækst) ville udrydde al arvelig sygdom. Under 1% af det løfte,
har lægevidenskaben
kunne opfylde. (og mest ved at abortere diagnosticerede fostre).
Min nysgerrighed om arvens kromosom-molekyler=DNA, fik mig til at se
musical og film "My Fair Lady" mange gange, for hvis den sociale arv
kan triumfere så genialt, som i denne realistiske historie,
hvor en professor pr social arv lærer en proletarpige
hertugindeadfærd, så bør den gængse tro på , at
forældres psyke nedarves til afkommet biologisk, nedtrappes .At tiden
var moden til at afvikle DET snobberi, så jeg , da jeg formidlede
kontakt til sæddonorer i privat regi og overgik og belærte
hospitalsinseminationen.
Mit ambitiøse do-gooder mål om ble-afskaffelse er nok årtier forud
for sin tid, men min tyrkertro
på social arv var just i time.
Det er det forhåbentlig også at bekæmpe misforstået medlidenhed med
de svage i samfundet,
Jeg var Glistrups væbner 1981-1991 og erfarede en vis tendens i den
retning:Skab lykke ved at kræve selvhjulpenhed - som i Kina, - som i
øvrigt tackler urin og social arv klogere end os.