Bøger om java
Fra : hnn

Dato : 12-08-01 11:11

Hej
Er der nogen der kan anbefale bøger om java programmering til mig som er
novice.
Jeg har ingen erfaring i java, men programmerings erfaring i assembler og
high level til manframe maskiner.
Hilsen
Holger

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 12-08-01 17:08

hnn <hnn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> novice.
> Jeg har ingen erfaring i java, men programmerings erfaring i assembler og

Hej Holger

Hvis du gerne vil spare penge kan du kigge på
http://www.bruceeckel.com/. Her ligger der en bog ("Thinking in Java")
til fri download. Ellers er Deitel's "Java - How to program" udemærket
hvis man er begynder og godt kan lide at lære ud fra eksempler.

Mikkel Bundgaard
RUC Datalogi
http://officehelp.gone.dk
Se SpaceCommunicator - en peer-to-peer chat-applikation i Java

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 12-08-01 17:03

Hej Holger

To bøger jeg er meget glad for (hvis du tænker på Ebooks), er Thinking in
Java og The Java Tutorial.
www.BruceEckel.com -> Thinking in Java
http://web2.java.sun.com/docs/books/tutorial/information/download.html ->
The Java Tutorial
.... Thinking in Java er især god hvis man kender til C eller C++
programmering i forvejen, men intet krav!

Med venlig hilsen

Anders Jørgensen

P.S. husk også at download dokumentation, når du downloader din JDK 1.X.X
.... Can't live without it!

Fra : CHRistian

Dato : 12-08-01 17:36

"hnn" <hnn@hotmail.com>'s posting:

http://www.raffiudeenillahideen.org/Java/JavaOnLineBook/

--
http://www.myopera.com/

Fra : Alex B. P.

Dato : 13-08-01 09:29

"How To Program Java" fra forlaget Deitel & Deitel

Den er god og all-round !!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-08-01 18:16

"hnn" <hnn@hotmail.com> writes:

> Jeg har ingen erfaring i java, men programmerings erfaring i assembler og
> high level til manframe maskiner.

Hvis du har erfaring med assembler-programmering vil du sikkert ikke
have en bog der skærer alting ud i pap :)

Hvad med O'Reillys Nutshell-bøger.
http://java.oreilly.com/